Při finále Tour de France se model ŠKODA KODIAQ skvěle uvedl: Nové SUV značky přivedlo peloton do cíle etapového závodu v Paříži. Stephen Roche, vítěz Tour z roku 1987, byl jízdními vlastnostmi vozu nadšen.
Při včerejší závěrečné etapě Tour de France přejela ŠKODA KODIAQ cílovou čáru jako první. Vítěz Tour de France z roku 1987 Stephen Roche je přesvědčen o tom, že nové SUV značky se na hrbolatém bulváru Champs-Elysées předvedlo v nejlepším světle. „ŠKODA KODIAQ poskytuje mimořádně velkorysý pocit prostornosti,“ říká Roche, který seděl za volantem. „Jede velice příjemně a velice precizně poslouchá všechny povely. ŠKODA KODIAQ mě při svém debutu na Tour velice bavila,“ říká Ir, který je také tváří české automobilky.
Jako dodavatel oficiálního vozu poskytla ŠKODA organizátorům Tour zhruba 250 organizačních a doprovodných vozů a dalších více než 50 týmových vozů. Jedním z vozů byl i ,Red Car‘ – ŠKODA SUPERB v odstínu červená Corrida, sloužící při 21 etapách jako ředitelský vůz v čele závodu. V podobném vzhledu – s červeno-šedo-černou kamuflážní fólií – v poslední, 21. etapě, vedla peloton do cíle v Paříži ŠKODA KODIAQ.
Stephen Roche v rozhovoru: „Paříž je nezapomenutelná“
Pane Roche, finále Tour de France v Paříži jste zažil už mnohokrát – stále ještě pociťujete to lehké chvění, když jedete po Champs-Elysées?
Stephen Roche: Ano, jinak to ani nejde. Toto skvělé město, davy lidí, jásot – z toho mám prostě husí kůži. Paříž je nezapomenutelná. Vybavují se mi zase obrázky z roku 1987. V cyklistice neexistuje nic krásnějšího než finále Tour de France v Paříži. Tady v cíli z Vás veškerá námaha tří předešlých týdnů spadne. Tam jste pak už jen šťastný.
Letos jste v poslední etapě řídil mimořádný automobil. Jaké jsou Vaše dojmy?
Stephen Roche: Po celou dobu Tour vedl peloton „Red Car“, čili ředitelský vůz ŠKODA SUPERB. Je to skvělé auto – prostorné, komfortní a snadno ovladatelné. Překvapením pro mě ale letos bylo nové SUV ŠKODA KODIAQ. Bylo to vůbec první SUV, které A.S.O. schválila pro finále v Paříži. To je pro tento vůz mimořádnou poctou. ŠKODA KODIAQ poskytuje pocit extrémní prostornosti, jede velice příjemně a velice precizně poslouchá všechny povely. Řídit jej je obrovská zábava.
Jak jste jako tvář značky ŠKODA zažíval letošní Tour?
Stephen Roche: Po několik etap jsem jel ve voze ŠKODA SUPERB. Kromě toho jsem účinkoval při některých akcích s hosty – jeli jsme spolu na kole a sledovali Tour.
Jak na Vás zapůsobila ŠKODA jako sponzor Tour de France?
Stephen Roche: ŠKODA na mě zapůsobila naprosto profesionálním dojmem. Tým značky ŠKODA zahrnuje několik set lidí, a každý z nich přesně ví, co má dělat. Je prostě cítit těsně sepjetí značky s cyklistikou a její nadšení pro ni. Chtěl bych vyslovit i kompliment řidičům. Je velice těžké podpořit profesionály v pelotonu a nerušit je při tom.
Stephen Roche je živoucí legendou. V roce 1987 vyhrál Stephen Roche jako první a dosud jediný Ir Tour de France. Na konci napínavého závodu, v jehož průběhu Žlutý trikot devětkrát změnil majitele, dorazil do cíle s náskokem 40 vteřin – druhého v pořadí, Španěla Pedra Delgada, předjel až v poslední časovce. V témže roce Roche vyhrál také Giro d’Italia a Mistrovství světa v silniční cyklistice. Kromě něj takového trojího vítězství dosáhl jen Eddy Merckx.
Christopher Froome pozdvihl k nebi křišťálovou trofej
Po celkem 21 vysilujících etapách slavil v neděli Christopher Froome vítězství v letošním ročníku Tour de France. Před zraky milionů diváků pozdvihl 31letý profesionál po příjezdu do cíle na Champs-Élysées hrdě k pařížskému nebi trofej z českého křišťálu, navrženou značkou ŠKODA. Zelenou skleněnou skulpturu pro nejlepšího jezdce bodové klasifikace letošní Tour de France předal předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier Peterovi Saganovi. Poháry pro nejúspěšnějšího mladého jezdce i pro nejlepšího vrchaře v nejnáročnějším cyklistickém závodě na světě převzali Adam Yates a Rafal Majka. Tradiční česká automobilka letos Tour de France podpořila již potřinácté jako oficiální partner a dodavatel oficiálního vozu. V rámci poslední etapy vzbudila značka značnou pozornost také premiérou vozu ŠKODA KODIAQ. Velké SUV značky jelo v pelotonu Tour de France v červeno-šedo-černé kamufláži a na Champs-Élysées absolvovalo celkem šest čestných kol.
103. ročník Tour de France trval tři týdny před zraky milionů nadšených fanoušků z celého světa. Trať, vedoucí napříč Francií, byla dlouhá více než 3 500 kilometrů a překonávala 28 někdy i extrémně příkrých stoupání. Cílová čára se tradičně nacházela na nejznámějším pařížském bulváru. Christopher Frome dojel ve žlutém trikotu suverénně až do Paříže a již potřetí se zapsal na seznam vítězů tohoto prestižního závodu.
Stejně jako loni sponzorovala ŠKODA i letos při závodě okolo Francie zelený trikot pro nejlepšího jezdce bodové klasifikace, který již popáté za sebou získal Slovák Peter Sagan. Všechny čtyři trofeje pro vítěze Tour de France jsou ‚designed by ŠKODA Design’ a ‚made in Czech Republic’. Šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy těžké unikáty vyrobila renomovaná česká sklářská manufaktura Lasvit v Novém Boru. Jejich emocionální formy šikovně využívají tvaru kola a odkazují se tak na kořeny tradičního podniku, který před 121 lety začínal právě výrobou jízdních kol.
Během třítýdenní Tour de France jela značka ŠKODA i letos stále vpředu: ŠKODA SUPERB ředitele Tour de France Christiana Prudhommea jela opět jako ,Red Car‘ v čele pelotonu a vedla jej ve všech 21 etapách až do Paříže. Tomu odpovídalo i nápadné lakování limuzíny SUPERB v odstínu ,červená Corrida‘. Jedním z nejdůležitějších prvků výbavy je velká panoramatická prosklená střecha. Tu lze stisknutím tlačítka otevřít ze zadního sedadla – ředitel Tour Prudhomme tak může při otevřené střeše stát a při startu etapy má optimální výhled na peloton. Kromě toho ŠKODA SUPERB disponuje řadou technických prvků, které jej předurčují k roli mobilního dispečinku Tour de France. Limuzína například přijímá několik kanálů rádiového spojení, přes něž ředitel Tour sbírá informace a na jejich základě vydává sportovní a bezpečnostní pokyny.
Jako oficiální hlavní partner a dodavatel oficiálního vozu nejslavnějšího cyklistického závodu světa nasadila česká automobilka kromě toho i 250 doprovodných a více než 50 týmových vozů. Flotila vozů ŠKODA je již po dlouhá léta hlavní součástí aktivit podniku v rámci Tour de France. Během zhruba třítýdenního nasazení absolvuje flotila zhruba 2,8 milionu kilometrů. Od roku 2004 se ujeté kilometry při Tour de France posčítaly na více než 30 milionů kilometrů.
Na poslední etapě z Chantilly do Paříže se ŠKODA postarala o mimořádné překvapení: vůbec poprvé se na veřejnosti ukázala nová ŠKODA KODIAQ. Moderní SUV univerzálních kvalit bude mít svou výstavní premiéru na autosalonu v Paříži a na trh vstoupí počátkem roku 2017. Při ostře sledované závěrečné etapě Tour de France doprovodila ŠKODA KODIAQ oslavované vítěze Tour na jejich cestě až na Champs-Élysées a i skrze červeno-šedo-černou kamufláž jí to na pařížském bulváru velice slušelo.
Angažmá na poli cyklistiky dokazuje mimořádný vztah automobilky ŠKODA k jízdním kolům, s nimiž jsou spojeny počátky podniku. V roce 1895 – tedy před více než 121 lety – založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladá Boleslavi manufakturu na výrobu jízdních kol. Už o deset let později z výrobních hal vyjel první automobil mladé značky – vůz Voiturette A. Roku 1925 došlo k fúzi automobilky Laurin & Klement s podnikem ŠKODA.
Dnes se ŠKODA na mnoha úrovních projevuje jako ,motor cyklistiky‘ a letos byla již potřinácté oficiálním partnerem a dodavatelem oficiálního vozu Tour de France. V roce 2016 byla ŠKODA navíc i podruhé partnerem zeleného trikotu. Kromě toho ŠKODA stejně jako v minulých letech podpoří i závod kolem Španělska (‚Vueltu‘).
Nová ŠKODA KODIAQ
ŠKODA KODIAQ představuje počátek celosvětové SUV-ofenzívy české značky. Reprezentuje všechny silné stránky vozů značky ŠKODA – svébytný, charakteristický design, mimořádnou nabídku prostoru, vysokou funkčnost a ,Simply Clever‘-řešení. S celkovou délkou 4,70 metru nabízí SUV se svými všestrannými přednostmi největší zavazadlový prostor ve své třídě a nabízí volitelně i třetí řadu sedadel. Široké možnosti konektivity, moderní asistenční systémy, progresivní infotainment – to jsou další přednosti modelu ŠKODA KODIAQ.
SUV české automobilky bude mít světovou premiéru 1. září 2016 v Berlíně. Koncem září letošního roku ŠKODA KODIAQ opět navštíví Paříž – jako exponát autosalonu ve francouzské metropoli. Na trh bude tento model uveden na počátku roku 2017. Jméno KODIAQ se odkazuje na medvěda Kodiaka, který žije na stejnojmenném ostrově na jižním pobřeží Aljašky. Velikost, síla, cit pro rodinu a outdoorové schopnosti – medvěd a nové SUV značky ŠKODA vykazují společné charakterové rysy.