Asi neexistuje nikdo, kdo by neslyšel o problémech airbagů Takata. Tyto airbagy byly do obrovského množství aut rozličných značek hromadně montovány už před asi 20 lety. Ovšem postupem času se ukázalo, že drtivá většina z nich je vadná, což bohužel vedlo k řadě zranění, ale dokonce i úmrtí i při malých nehodách.
Problém tehdy byl v tom, že Takata do nafukovacích kapslí airbagů používala levný dusičnan amonný. A byla to právě cena, která přivedla řadu automobilek právě k této firmě. Jenomže se následně ukázalo, že dusičnan amonný nemá rád vlhkost. Kvůli ní nakonec místo aktivace airbagu explodoval a roztrhal kapsli, která se rázem proměnila v něco, co se dá přirovnat ke granátu. V uplynulých letech kvůli tomu musely do servisů desítky milionů aut. Ale ani dnes nejsou vyměněny všechny tyto airbagy. Automobilky se postupně snaží kontaktovat všechny, kterých se tento problém týká a zve je na výměnu do servisů. Zároveň často upozorňuje, že by s autem do výměny neměli jezdit.
A mezi takové značky se v těchto dnech řadí i Ferrari. To na vadné airbagy upozornilo na svých sociálních sítích s tím, že jsou instalovány také ve vozech této italské značky, které byly vyrobené mezi lety 2009 a 2018. Konrétně má jít například o model California z roku 2009, 2010 a 2011. Ale také 458 Italia z roku 2010 nebo třeba GTC4 Lusso z roku 2018. Fakticky jde o všechny modely vyrobené v těchto letech. Podle Ferrari jsou problémy hlavně u airbagů spolujezdce. Na svém webu značka píše: „Pokud dojde k aktivaci předního airbagu na straně spolujezdce, vadný nafukovač Takata může směrem k cestujícím poslat nebezpečné kovové úlomky a způsobit zranění nebo smrt.“
Defective Takata airbags are installed in tens of millions of vehicles, including Ferraris from model year ’09 – ‘18. Check to see if your Ferrari is included. Get it fixed for free: https://t.co/ABQlqCPq2q… To check on all vehicles, please visit: https://t.co/MYl0Vj2cYJ
— Ferrari USA (@FerrariUSA) December 20, 2023
Ferrari tak vyzývá všechny, kterých by se výměna měla týkat, aby se co nejdříve objednali do servisu, kde bude oprava provedena samozřejmě zdarma. Ty, které značka nebude mít možnost kontaktovat prosí, aby svůj vůz na nutnost návštěvy servisu raději prověřili. To je možné udělat přes kterýkoliv z autorizovaných servisů, nebo třeba na webu značky. Automobilka dodává, že si naštěstí zatím není vědoma jakéhokoliv úrazu v souvislosti s vadnými airbagy.