Několik posledních týdnů se začaly množit informace o tom, že Ferrari chystá něco nového, převratného, speciálního a zcela jedinečného. Výsledek tohoto očekávání byl představen: Ferrari SF90.
A rovnou předesíláme, že tento model je pro automobilku hodně speciální, protože nabízí celou řadu nej a navíc poprvé. Pokusíme se to shrnout. Jde o nejrychlejší model historie značky, který si navíc bude moci koupit každý. Ferrari konečně ustoupilo od pořadníků a pravidel o vlastnictví jiných modelů značky. Jde také o vůbec první plug-in hybridní Ferrari historie, které umí jen na elektřinu ujet několik kilometrů. Je toho opravdu hodně.
Základním pohonným ústrojím je přeplňovaný benzinový motor V8 s objemem čtyř litrů, který je naladěn na výkon 780 koní a točivý moment 800 Nm. Tomu všemu sekundují hned tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu. Ty přidávají dalších 220 koní, což dohromady se spalovací jednotkou dá výkon rovných 1000 koní. To vše je přenášeno přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku na všechna čtyři kola. Další překvapení, je pohon všech kol, který rozhodně u Ferrari není standardem. I díky tomu umí SF90 z klidu na 100 km/h doslova vystřelit za 2,5 sekundy, na 200 km/h za 6,7 sekundy a v rozletu jej zastaví až omezovač v 340 km/h. Mimochodem, nejvyššího výkonu dosahuje tahle V8 při 7500 ot./min., ale umí až rovných 8000 ot./min.
A ještě zpět k těm elektromotorům. Ty tu nejsou jen proto, aby pracovaly spolu se spalovací pohonnou jednotkou. Díky nim jde o první Ferrari, které umí jet i čistě jen na elektřinu. Díky bateriím s kapacitou 7,9 kWh to za ideálních podmínek může být až 25 kilometrů.
Lamborghini Aventador S nabízí mnoho nových prvků, v pražském showroomu je k vidění první kus
Super technologie
Inženýři si při stavbě této novinky dali opravdu záležet. Povedlo se jim udržet hmotnost na vpravdě neuvěřitelných 1570 kilogramech, což je s přihlédnutím k přítomnosti baterií a elektromobilů prostě fenomenální. Logicky k tomu museli použít velkou spoustu karbonu, ale také zbrusu nové slitiny hliníku. I díky tomu nabídne novinka o 40 % vyšší tuhost karoserie oproti ostatním modelům značky. Nejzajímavější je asi to velké karbonové křídlo, které je v případě potřeby schopno vyvinout přítlak až 390 kilogramů a to v rychlosti 250 km/h.
Kromě aerodynamiky, kterou vyrábí karoserie je tu ještě jedna zajímavost, která si s ní také hraje. Tou jsou brzy vyvinuté značkou Ferrari ale ve spolupráci se společností Brembo. Jejich zajímavostí je, že vzduch k nim přivádí otvory pod předními světlomety a brzdy samotné si pak rozvedou vzduch ke všem svým třecím plochám. Novinkou jsou také adaptivní světlomety LED Matrix.
Řidič dostane na výběr také až ze čtyř jízdních režimů: eDrive, Hybrid, Performance a Qualify. Jak už jejich jména naznačují, první do hry zapojí výhradně elektromobily, druhý je kombinuje s V8 tak, aby byly co nejvíce a nejekologičtěji využity, a poslední dva je do hry zapojí také, ale výhradně tak, aby auto dosáhlo co nejvyššího výkonu a rychlosti.
Jak vidno, o novince toho Ferrari prozradilo opravdu hodně a tak jediné, co nevíme, je cena auta a termín začátku jeho výroby. To je ale jistě jen otázka času.