To, o čem se už dlouho mluvilo, se stalo. Lamborghini Urus je tady jako plug-in hybrid s 800 koňmi. Ten už brzy nahradí současný čtyřlitrový benzinový osmiválec.
Automobilky musí snižovat emise, které jejich auta vypouští, a nejlépe to dnes jde právě elektrifikací. Už jen velmi málo motorů dnes nemá nějakou formu elektrifikace – od mild-hybridu, přes full-hybrid až po plug-in hybrid. Nevyhýbá se to ani značkám vyrábějícím sportovní modely, tedy například i Lamborghini. To už nyní v nabídce jeden plug-in hybrid má, a teď představuje další: Lamborghini Urus SE.
Elektromotor a rychlost nechybí
Nové plug-in hybridní Lamborghini Urus SE vychází z podobné techniky, která se v loňském roce představila v Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Oproti němu je ovšem italské SUV ještě výkonnější, vždyť Lamborghini v hierarchii koncernu Volkswagen stojí výš než Porsche.
Pohonné ústrojí kombinuje původní dvěma turbodmychadly přeplňovaný benzinový motor 4.0 V8, jehož výkon je 620 koní a 800 Nm. K tomu přidává synchronní elektromotor s permanentními magnety, jenž je integrovaný přímo do 8stupňové automatické převodovky. Jeho výkon je 192 koní a točivý moment 483 Nm. Lamborghini Urus SE tedy na všechna čtyři kola posílá dokonce 800 koní a točivý moment vrcholí 950 Nm (dostupný je dokonce mezi 1750 a 5750 ot./min!).
Elektromotor čerpá energii z trakční Li-ion baterie s kapacitou 25,9 kWh, což podle homologace WLTP vydrží na čistě elektrický dojezd až 60 kilometrů, přičemž lze jet maximální rychlostí až 130 km/h.
A co dynamika? Je to dosud to vůbec nejrychlejší Lamborghini Urus, které si můžete koupit. Maximální rychlost je 312 km/h a z místa na stovce je auto za pouhých 3,4 sekundy. Na 200 km/h zrychlí z nuly jen za 11,2 sekundy.
Facelift karoserie
Současně s novým pohonným ústrojím přišel i facelift karoserie. Lamborghini Urus SE dostalo novou přední kapotu, přepracovaný přední nárazník, upravené přední světlomety s technologií LED Matrix, upravený zadní nárazník, nová kola, ale i upravené zadní světlomety.
Důraz byl v rámci změn na karoserii kladen zejména na zlepšení aerodynamiky, což snižuje spotřebu paliva, ale také emise CO2. Aerodynamika je lepší dokonce o 15 %. Díky tomu se ale také zlepšilo o 30 % chlazení motoru a nový tvar zadního difuzoru a křídla na kufrových dveřích zase o 35 % zlepšil přítlak na zadní nápravu.
Uvnitř je pak nový multimediální systém s infotainmentem HMI (Human Machine Interface), který má velkou 12,3palcovou dotykovou obrazovku. Je tu také nový 12,3palcový digitální přístrojový štít.