Ani Mazdě se nevyhnuly potíže s únikem fotografií ještě před premiérou. Nicméně nedávný únik kompletního propagačního materiálu nové Mazdy3 zas takový problém nebyl. Jednak se jedná pouze o facelift, nikoliv o kompletně nový model a za druhé změny jsou vesměs minimální.
Na první pohled se opravdu mnoho nezměnilo. Co se týče vnějšího vzhledu, sama automobilka se chlubí snad jen pouze novou barvu – Eternal Blue Mica. Všímavější oko fanouška Mazdy ještě odhalí lehce upravenou masku chladiče a také mírně změněný design mlhových světlometů. My vám ještě prozradíme, že facelift přinesl do modelu 3 také adaptivní full-LED světlomety. Když se přesuneme do interiéru, můžeme si všimnout nového volantu a upraveného head-up displeje. Ten je však stále řešen ne úplně šikovnou plastovou destičkou. Nově je však barevný a dokáže se nastavit podle předchozího nastavení elektrického sedadla, pro každého řidiče zvlášť. K dispozici jsou celkem tři polohy, které lze uložit.
Další změna nám velkou radost vážně nedělá. Do Mazdy3 bude standardně dodávaná elektronická parkovací brzda. Jiný je kvůli tomu také středový tunel. Naštěstí tahle vychytávka platí pouze pro naftové motorizace. Na sněhu se evidentně kloužou pouze majitelé zážehových jednotek :-D Dále Mazda vylepšila odhlučnění vozu. Primárně se opět soustředili na naftové motory. Zajímavým prvkem v oblasti bezpečnosti je nově čtení značek a přednárazový systém schopný zastavit v rychlostech od 4 až do 80 km/h. Nový systém také dokáže v rychlostech 10 – 80 km/h rozpoznat chodce.
Asi jedinou změnou v pohonném systému je kombinace motoru Skyactiv-D 2.2 s pohonem všech kol i-ACTIV AWD. Novinkou je také implementace systému G-Vectoring Control, který upravuje točivý moment motoru. Cílem má být lepší kontrola příčných a podélných sil působících na vůz, respektive optimalizované zatížení každého kola. Takže nová Mazda3 by měla za volantem působit agilnějším dojmem. Jak jste si určitě všimli podle fotografií, jedná se o japonské provedení, které je touhle dobou již v prodeji. Na evropskou verzi si pravděpodobně počkáme do autosalonu v Paříži.