Italské značky Maserati a Alfa Romeo mají za sebou nelehké období. Pod křídly koncernu Stellantis se od nich čekal růst a návrat na výsluní, realita je ale jiná. Maserati loni spadlo s prodeji o více než polovinu. Prodalo se jen zhruba 11 tisíc aut, což je pro značku s tak velkou tradicí krutá rána. Alfa Romeo sice nedopadla tak špatně, ale i u v jejím případě se mluví o slabších výsledcích, než se původně plánovalo.
Stellantis proto spustí záchrannou misi. Nový šéf koncernu Antonio Filosa tak společně s vedením značek Maserati i Alfa Romeo připravuje strategii, která má obě značky udržet při životě. Maserati už potvrdilo, že „velmi brzy“ představí nový obchodní plán. Ten se nebude týkat jen samotných aut, ale i dealerské sítě a způsobu, jakým značka funguje směrem k zákazníkům. Potvrzeno bylo také to, že Maserati zůstane pevně svázané s Itálií. To znamená, že bude mít italský design, vývoj a i vyrábět se bude v Itálii, tedy tam, kde má značka své kořeny.
Přečtěte si také:
A jaké jsou ty změny? Jednou z nich má být návrat sportovních modelů GranTurismo a GranCabrio zpět do Modeny. Dosud se vyráběly v turínském závodě Mirafiori, ale ještě do konce roku 2025 by se měly vrátit do domovského města Maserati. Tento krok má posílit identitu značky a znovu ji přiblížit k jejím fanouškům.

Alfa Romeo mezitím čeká na svou vlastní revizi strategie. Stellantis si k tomu přizval poradenskou společnost McKinsey, která má pomoci nastavit směr. Faktem je, že modelová nabídka Alfy Romeo dnes stojí hlavně na SUV Tonale a čerstvé novince Junior, zatímco Giulia a Stelvio (obě viz úvodní foto) už jsou hodně letité modely. Nové generace se navíc neustále odkládají a není úplně jasné, kdy dorazí.
Problémy obou značek zhoršují i okolnosti, které jsou zcela mimo jejich kontrolu. V USA, jednoho z klíčových trhů Maserati, se dovezených aut týkají nová 25% dovozní cla. I kvůli tomu Stellantis celkově vykázal v první polovině letošního roku pokles dodávek, tržeb i čistého zisku.
Není divu, že se stále častěji mluví o užší spolupráci Alfy Romeo a Maserati. Nikoliv však o fúzi, ale „pouze“ o sdílení techniky, platforem a softwaru. To by ulevilo nákladům, jenže tím zároveň hrozí, že auta tak přijdou o část své exkluzivity. A ta je právě u obou značek pro zákazníky často klíčová.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned