Je to už více než rok, kdy speciální komise Evropské unie pracuje na změnách, které mají sjednotit některá pravidla provozu na pozemních komunikacích, ale také předpisy týkající se řidičských průkazů. Jednou ze změn je i zvýšení hmotnostního limitu pro skupinu B z 3,5 tuny na 4,25 tuny. Na první pohled by to byl logický krok, který má ulehčit život hlavně těm, kteří jezdí s karavany a obytnými vozy. Má to ale háček.
Evropská komise už od počátku tvrdila, že toto zvýšení hmotnostního limitu přichází hlavně kvůli elektromobilů, jejichž hmotnost je oproti vozidlům se spalovacím motorem výrazně vyšší. Ale pravda je to nakonec je napůl. Možnost řídit vozidla o hmotnosti až 4,25 tuny budou mít jen ti řidiči se skupinou B, kteří budou řídit auto s alternativním pohonem, tedy nejčastěji elektromobil. Pro držitele řidičáku skupiny B, kteří jezdí se starším karavanem, který tahají za autem se spalovacím motorem toto platit nebude. Stejně tak pro ty, kteří jezdí se starším obytným vozem.
Evropská komise argumentuje tím, že blíže nespecifikované členské státy nechtějí, aby bylo zvýšení hmotnostního limitu plošné, protože by to mohlo ohrozit bezpečnost provozu a zvýšit nehodovost. I tak ale dala k dispozici připomínkové řízení, do kterého se může až do konce května zapojit každý. Formulář, přes který je možné se k tématu vyjádřit najdete zde. Jde přímo stránky EU, kam už se někteří vyjádřili.
A rozhodně si neberou servítky. Většinou se shodují na tom, že vzhledem k tomu, jak neustále roste hmotnost aut, má logiku tedy také zvýšit hmotnostní limit skupiny B. Všichni se ale shodují na tom, že nemá logiku toto pravidlo směrovat jen na vozidla s alternativními pohony, tedy ta nová. Řada lidí jezdí staršími auty a ti by tak byli zvýhodněni. Zároveň je to nedonutí auto vyměnit, protože nejen, že neexistují dostupné alternativy, tedy dostupné elektromobily, ale ani infrastruktura v místech, kam karavanisté nejčastěji jezdí.
Kroutím nevěřícně hlavou…
Je videt jak jsou poslanci z EU inteligentni, cim tezsi auto tim vetsi ekologicka zatez pro svet, vic materialu vytezit zpracovat a vozit vetsi hmotnost stoji vetsi penize i spotrebu at jde o pohon takovej ci makovej.
A z logiky tehle tupcu vyjde to ze vymysli ridicak s vetsi hmotnosti !!!
Nechtelo by to radeji vyrabet mensi lehci auta ? Dyt z jednoho SUV vyrobyte 1,5 normalniho auta to je uspora 33% !!!!! Materialu, energii u spotreby treba 20-25 %.Tohle jsem nevymyslel ja ale, uz je to hodne davno kdy to vymysleli nasi predci.
No to je přesně logika zeleného pekla EU. Hmotnostní limity jsou nastavené, protože to auto přes 3,5t vyžaduje úplně jiný styl jízdy, to nesouvisí s pohonem a ani to nemá zaručovat žádné konkrétní množství nákladu. Když by to měli schválit neplošně, tak je to prachsprostá diskriminace. Co se tohodle týče, tak musí být irelevantní, jestli je to auto na benzín, vodík, LPG, nebo na šlapačky.
Když se jedná o elektroauta nic není nemožné, Ale ta tuna navíc mění jízdní vlastnosti auta, jen asi u elektroaut asi ne
EU už dávno přestala zajímat logika a nebo lidé v EU. Tento předpis směřuje k tomu, aby zabezpečil velkým korporátům růst zisků = automobilky budou donuceny (už jsou) zrušit výrobu spalovacích motorů a vyvinout elektro pohon i pro dodávky (zatím to moc nefunguje). Vzhledem k nákladům na vývoj a výrobu bude toto auto stát několik milionů Kč. Velké firmy dostanou (ano bude to z vašich daní) dotace na nákup. Vysvětlí se to jako „ekologie“. Budou pak spokojeně vydělávat a dělat prezentace jak jsou „zelené“. Vy (občan EU) to jen zaplatí z daní a může doufat, že až ty firmy budou ojeté dodávky vyhazovat, tak že půjde po výměně baterií za nové (z Číny) ještě pár let s tím pojezdit jako s obytným.
Píčovina !!!!
Co jiného? Vždyť to vymyslela EU….