V německém magazínu Sport Auto se rozhodli srovnat, jak se si povede staré auto proti novému. A aby to pro to nové nebylo tak jednoduché, tak proti němu postavili vrchol tehdejší produkce. Před stopkami a 20kilometrovou tratí tak stojí Porsche 911 Carrera RS (964) a nové Porsche 911 Carrera S (992).

Říká se, že nová auta ukrajují zábavnosti. Mají totiž spoustu asistenčních systémů, stabilizaci, automatické převodovky a podobně. Do jisté míry to pravda být může, ale také nemusí. Jisté ale je, že jsou rychlejší než ta stará. Mnohem rychlejší.

A dokazuje to právě i přiložené video, v němž můžeme porovnat dvojici Porsche na nejtěžším evropském okruhu. Na severní smyčce Nürburgringu obě auta provezl Christian Gebhardt.

První jízda: Jak funguje pětimetrová Kia Stinger GT s 370 koňmi na Nürburgringu?

V případě Porsche 911 Carrera RS jde o auto z roku 1992. Jako základ pro něj posloužila verze Carrera 2, od kterého se nakonec na pohled příliš neliší. Z hlediska techniky se první změna udála na snížení hmotnosti, která klesla z 1350 kg (Carrera 2) na 1220 kg (Carrera RS). Mohlo to být ale dokonce jen asi 1150 kg, to pokud by byla odstraněna veškerá zvuková izolace.

Upraven byl také podvozek (světlá výška byla snížena o 40 mm) a hlavně motor. Šestiválcový boxer měl výkon 191 kW/260 koní při 6200 ot./min a točivý moment vrcholil při 4800 ot./min hodnotou 325 Nm. Poháněna byla prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky zadní kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h bylo otázkou 5,3 sekundy a maximální rychlost činila 260 km/h.

S tímhle autem objel Christian Gebhardt okruh za 8:23.12. Obuty přitom měl lepivé pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.

Druhé auto bylo docela obyčejné Porsche 911 Carrera S, tedy naopak skoro základ dnešní nabídky. Pod kapotou má dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový šestiválcový boxer s výkonem 331 kW/450 koní a s točivým momentem 530 Nm. To je výrazně více, čemuž odpovídá i zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy a maximální rychlost až 306 km/h. Řazení je tu automatickou převodovkou, ale pohon zajišťují stále pouze kola zadní nápravy.

Už po prvních desítkách metrů je jasné, že tohle auto je nejen opravdu o hodně rychlejší, ale je také potřeba se s ním více prát. V některých zatáčkách je velmi znatelný i nárůst rychlosti o 50 i více km/h oproti 964. A výsledný čas? Skoro o minutu nižší: 7:30.41. Zajetý byl na pneumatikách Pirelli P Zero z výroby.

porsche-964-carrera-rs-a-porsche-992-carrera-s-nurburgring-video