Společnost DS Automobiles potvrzuje svou nabídkou výkonného hybridního motoru v segmentu kompaktních SUV, konkrétně u vozu DS 7 Crossback, že z hlediska technologického pokroku stojí na špici.
Ve voze DS 7 Crossback E-Tense 4×4 se odráží vynikající úroveň francouzského know-how, vůz dosahuje výkonu 300 k a točivého momentu 450 Nm, nabízí pohon všech čtyř kol, dojezd ve 100% elektrickém režimu 50 km (norma WLTP) a rekuperaci energie při brzdění nebo zpomalení.
Počínaje modelem DS 7 Crossback budou všechny nové vozy značky DS elektrifikované.
Z odvahy se rodí dokonalost. Společnost DS Automobiles je první automobilkou, která nabízí vysoce výkonnou hybridní technologii (benzínový a elektrický motor) v segmentu kompaktních prémiových SUV.
Model DS 7 Crossback, který je na trhu od začátku roku 2018, se nyní vydává na nová teritoria a představuje se ve zcela nové verzi D7 Crossback E-Tense 4×4. Je to poprvé, co bude nějaké kompaktní SUV vybaveno 3 motory (1 spalovací a 2 elektrické) výsledkem je plug-in pohon využívající oba zdroje.
Výkonnost a inteligence
Pod kapotou se ukrývá benzínový motor 147 kW/200 koní spojený se dvěma elektromotory 80 kW/109 koní a osmistupňová elektrifikovaná automatická převodovka EAT8. Výsledkem je kombinovaný maximální výkon 300 koní, maximální točivý moment 450 Nm, pohon 4×4.
V plně elektrickém režimu je DS 7 Crossback E-Tense 4×4 schopný urazit 50 km (cyklus WLTP, až 60 km v cyklu NEDS). Tento dojezd stačí pro každodenní cestu z domova do práce ve městě nebo na dálnici až do rychlosti 135 km/h. Při nízké hladině nabití baterie nebo v případě potřeby většího výkonu se přidá zážehový motor.
Řidič má k dispozici několik režimů řízení:
- „Zéro émission“ je standardní režim. Po každém nastartování totiž naskočí elektrorežim pro větší komfort řízení, tichý chod a nulové emise CO2 a škodlivin
- „Sport“ pro vyšší výkon a větší požitek z řízení
- „Hybrid“ automaticky optimalizuje výkon a spotřebu paliva. Emise CO2 jsou v průměru nižší než 50 g/km
- „4WD“ zvyšuje pohyblivost a přilnavost na vlhkém, písečném nebo zasněženém povrchu
D7 Crossback E-Tense 4×4, který využívá zkušenosti získané v závodech Formule E, dokáže díky funkci „Brake“ rekuperovat elektrickou energii při zpomalování a brzdění a prodloužit tak možnosti dojezdu. Další funkce „E-Save“ zase dokáže našetřit dostatek energie pro jízdu v plně elektrickém režimu pro posledních 10 nebo 20 km cesty.
Mapa na dotykové obrazovce vozu D7 Crossback E-Tense 4×4 zobrazuje řidiči v reálném čase vzdálenost, kterou lze ujet v plně elektrickém režimu, a umístění dobíjecích stanic.
Baterie vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 se dobije za 2 hodiny přes přes zásuvku 32 A (zásuvka ve zdi a nabíječka 6,6 kW) nebo za 8 hodin přes klasickou domácí zásuvku 8 A.
Prostornost a elegance
Prostornost kabiny vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 je stejná jako ve verzi se spalovacím motorem a pro co největší objem zavazadlového prostoru jsou baterie umístěné pod podlahou.
Charismatický vzhled vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 podtrhují specifická kola 19″ a nový odstín karoserie Cristal Pearl.
O péči věnované každému detailu svědčí písmeno E vyražené na páce převodovky, které bylo použito i u koncepčního vozu DS E-Tense.
DS 7 Crossback E-Tense 4×4 je rovněž první vůz, který má v nabídce styl interiéru „Inspirace DS Rivoli“ v perlově šedé barvě.