Plánovaná stavba dálnice D11 z Trutnova na polskou hranici čelí neustálým odkladům. Původně se mělo začít stavět již v prosinci minulého roku, ale problémy způsobené aktivisty z Dětí Země a spory mezi firmami a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) vedly k dalším zpožděním.
ŘSD nově vyhlásilo vítěze soutěže na stavbu tohoto úseku, kterým je sdružení vedené společností MI Roads a zahrnující firmy Doprastav, Subterra, Duna Aszfalt a Metrostav TBR. Toto sdružení napadlo předchozí tendr, který vyhrála polská firma Budimex s o 358 milionů levnější nabídkou. MI Roads ovšem tvrdí, že Budimex nesplňuje kvalifikační požadavky na stavbu tunelů s délkou alespoň 100 metrů.
Budimex, největší polská stavební firma, byl původně vybrán kvůli nejnižší ceně, ale nedokázal doložit potřebné reference. ŘSD jej po nátlaku Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže nakonec vyloučilo ze soutěže kvůli nedoložení kvalifikačních kritérií, přestože mu dalo několik šancí reference dodat. Budimex odmítá nedostatek zkušeností a plánuje se proti vyloučení odvolat. A to způsobí další zdržení stavby.
Prodeje dálničních známek i zisky z nich v ČR klesly. Nejvíce se daří té nejlevnější
Sdružení vedené MI Roads stanovilo cenu stavby na 11,71 miliardy korun, ale kvůli odvolání Budimexu se zahájení výstavby protáhne minimálně do září. ŘSD odhaduje, že se začne stavět nejdříve na konci třetího kvartálu.
Doplním Jirku: … a nekazil nastavené ceny. Cokoliv Metrostav chce, to prostě dostane.
Ta naše mafie udělá vše jen aby se tam nedostal někdo z venku.