Mehr Nachhaltigkeit beim Laden: Mercedes-Benz stellt für öffentliches Laden über Mercedes me Charge die Verwendung von Energie aus erneuerbaren Ressourcen sicher More sustainability in charging: Mercedes-Benz ensures the use of energy from renewable resources for public charging via Mercedes me Charge

Mercedes-Benz usiluje o vedoucí pozici v oblastech elektrických pohonů a automobilového softwaru. Důsledná elektrifikace celého produktového portfolia je hlavním pilířem strategie „Ambition 2039“ a základním předpokladem na cestě k neutralitě CO₂. Již v roce 2022 bude portfolio zahrnovat osm zcela elektrických modelů Mercedes-EQ. Globální výrobní síť Mercedes-Benz je připravena na elektrickou produktovou ofenzivu společnosti a důsledně začleňuje modely Mercedes-EQ do sériové výroby v současných výrobních závodech.

Markus Schäfer, člen představenstva společností Daimler AG a Mercedes-Benz AG, odpovědný za výzkum koncernu Daimler, a provozní ředitel divize Mercedes-Benz Cars, k tomu říká: „Mercedes-Benz svou strategií ‚Electric First‘ důsledně kráčí k neutralitě CO₂ a masivně investuje do transformace. Naše portfolio vozidel bude elektrické, a tím i naše globální síť závodů na výrobu automobilů a akumulátorů. Chceme být lídrem v oblasti elektromobility a svou pozornost zaměřujeme především na akumulátorovou technologii. Přitom sázíme na komplexní přístup, který sahá od základního výzkumu přes vývoj až po výrobu, ale kromě toho zahrnuje také strategické spolupráce.“

EQS, první zcela elektricky poháněný luxusní sedan Mercedes-Benz, začne vyjíždět z bran závodu Factory 56 ve výrobním areálu Sindelfingen v první polovině roku 2021. Po zahájení výroby elektricky poháněného kompaktního SUV EQA v závodě Rastatt a aktuálním rozhodnutí o výrobě modelu EQB v maďarském závodě Kecskemét činí společnost další důležité kroky směrem k neutralitě CO₂ svého produktového portfolia. Vývoj se vydal směrem „Electric First“ také v globální síti pro výrobu poháněcích ústrojí, která zajišťuje produkci a montáž velmi účinných akumulátorových systémů.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz Třídy S přijíždí v nové generaci. Je revoluční vzhledem i výbavou

Jörg Burzer, člen představenstva společnosti Mercedes-Benz AG, odpovědný za výrobu a dodavatelské řetězce, k tomu říká: „Síť výrobních závodů Mercedes-Benz je globální, digitální a flexibilní a je připravena pro nadcházející elektrickou ofenzivu – v neposlední řadě i díky našim vysoce kvalifikovaným a motivovaným zaměstnancům na celém světě. Nyní jsme na začátku opravdového ohňostroje zavádění nových modelů Mercedes-EQ do výroby. Do roku 2022 nás čeká zahájení výroby šesti elektrických modelů, což dokládá sílu a kompetence globálních výrobních závodů Mercedes-Benz. Osobní vozy Mercedes-EQ se budou vyrábět v celkem šesti výrobních závodech. Ve strategii společnosti Mercedes-Benz přitom hraje hlavní roli lokální výroba velmi účinných akumulátorových systémů – a to ve spojení s komplexním konceptem trvalé udržitelnosti, který pokrývá celý životní cyklus akumulátorů až po jejich recyklaci.“

Závody na výrobu automobilů Mercedes-Benz důsledně uskutečňují elektrickou ofenzivu
V květnu 2019 byl do probíhající sériové výroby v závodě Mercedes-Benz Brémy začleněn model EQC. Jen o několik měsíců později zahájil výrobu modelu EQC pro lokální čínský trh německo-čínský výrobní společný podnik Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC). V roce 2020 začala produkce elektricky poháněného prémiového MPV EQV v závodě Vitoria na severu Španělska.

Zákazníci v segmentu kompaktních vozů se mohou v roce 2021 těšit na dvě zcela elektricky poháněná kompaktní SUV EQA a EQB. EQA oslaví světovou premiéru 20. ledna 2021 jako první varianta kompaktních vozů s výhradně elektrickým pohonem. Výroba modelu EQA v závodě Mercedes-Benz Rastatt již byla spuštěna. Stejně jako u již prodávaných modelů EQC z Brém a Pekingu a EQV z Victorie vznikají v závodě Rastatt zcela elektricky poháněné modely na stejné montážní lince jako kompaktní vozidla s konvenčními a hybridními pohony. Díky tomu je již elektrifikováno všech pět modelů vyráběných v Rastattu. Kromě elektromobilu EQA vyrábí závod Mercedes-Benz Rastatt také vozy Třídy A, Třídy A Sedan, Třídy B a kompaktní SUV GLA – a to jak s klasickými spalovacími motory, tak i s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Závod Mercedes-Benz Rastatt tím významně přispívá k dosažení cíle flotily vozidel s neutrální bilancí emisí CO₂ a k realizaci elektrické ofenzivy společnosti Mercedes-Benz AG. V příštím roce (2021) bude následovat spuštění výroby modelu EQA pro čínský trh také v pekingském závodě BBAC.

V roce 2021 bude zahájena také výroba modelu EQB ve dvou závodech globální výrobní sítě divize Mercedes-Benz Cars: v maďarském závodě Mercedes-Benz Kecskemét pro globální trh a v německo-čínském společném podniku BBAC v Pekingu pro místní trh. Přípravy v obou závodech již probíhají, a to v podobě školení zaměstnanců a úprav výrobních linek. Kompaktní SUV EQB, první sériově vyráběný elektromobil z Maďarska, doplní portfolio verzí Plug-in Hybrid (hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení) v modelových řadách CLA a CLA Shooting Brake. Také Třída A s externě nabíjitelným hybridním pohonem se bude vyrábět nejen v německém závodě Mercedes-Benz Rastatt, ale také v Kecskemétu.

mercedes-eq-2

Kromě toho zahájí v první polovině roku 2021 závod Factory 56, který je součástí areálu Mercedes-Benz Sindelfingen, výrobu zcela elektricky poháněného luxusního sedanu EQS. Model EQS je samostatným, zcela elektricky poháněným členem nové modelové řady Třídy S, který jako první využívá novou platformu pro elektromobily Mercedes-Benz luxusní a vyšší třídy. Factory 56 bude vyrábět modely Třídy S, Mercedes-Maybach Třídy S a elektromobily EQS flexibilně na stejné montážní lince. Factory 56 ztělesňuje budoucnost výroby vozidel Mercedes-Benz a stanovuje nová měřítka pro automobilovou produkci. V porovnání s montáží dosavadní Třídy S bylo v závodě Factory 56 dosaženo zvýšení efektivity výroby o 25 procent, a to díky optimalizaci celého procesu tvorby přidané hodnoty a kompletní digitalizaci prostřednictvím digitálního výrobního ekosystému MO360 společnosti Mercedes-Benz.

Přečtěte si také:  Carlex Design upravil Mercedes-Benz třídy X. Vypadá skoro jako AMG, které nikdy nevzniklo

Závod Mercedes-Benz Brémy začne ve druhé polovině roku 2021 s výrobou manažerského sedanu EQE, která se nedlouho poté rozeběhne také v Pekingu. EQE tak rozšíří portfolio elektromobilů v obou závodech. Závod Peking pak bude produkovat celkem čtyři modely Mercedes-EQ pro lokální trh.

Závod Mercedes-Benz Tuscaloosa (USA) se navíc připravuje na výrobu EQE SUV a EQS SUV od roku 2022. Obě elektricky poháněná SUV budou vyráběna na stejné montážní lince společně s SUV vybavenými konvenčními pohony nebo hybridními systémy s možností vnějšího nabíjení.

V roce 2022 se bude vyrábět již celkem osm modelů elektromobilů Mercedes-EQ v sedmi výrobních závodech na třech kontinentech. Společnost totiž na celém světě s předstihem investovala do flexibility a technického vybavení s progresivními řešeními na základě principů Průmyslu 4.0. Ve výrobních závodech společnosti Mercedes-Benz AG lze díky velmi flexibilním strukturám vyrábět souběžně vozidla s různými druhy pohonu. S ohledem na strategický cíl prodávat od roku 2030 více než polovinu všech vozidel v kategorii xEV, tedy verze Plug-in Hybrid a elektromobily, a postupně přitom zvyšovat podíl elektromobilů je vysoká míra flexibility rozhodující výhodou. Díky tomu je možné rychle přizpůsobovat výrobu změnám tržní poptávky.

Portfolio elektromobilů divize Mercedes-Benz Cars završí značka smart dalšími třemi modely. Vozy smart EQ fortwo a smart EQ fortwo Cabrio jsou vyráběny ve francouzském Hambachu a smart EQ forfour vzniká ve slovinském závodě Novo Mesto. Budoucí generaci elektromobilů smart bude vyrábět společný podnik smart Automobile Co., Ltd. v Číně. Společný podnik založily společnosti Mercedes-Benz AG a Zhejiang Geely Group (Geely Holding).

Externě nabíjitelný hybridní pohon je důležitou technologií na cestě k portfoliu výhradně elektricky poháněných modelů. Již dnes je pevnou součástí produktového portfolia značky Mercedes-Benz více než 20 modelů ve verzích Plug-in Hybrid. Do roku 2025 bude toto portfolio rozšířeno na více než 25 modelových variant. Jejich výroba proto hraje v globální výrobní síti patřičně důležitou roli. Již nyní sjíždějí z montážních linek téměř všech závodů pro výrobu osobních vozů divize Mercedes-Benz Cars vozidla vybavená hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení.

Globální síť pro výrobu akumulátorů: Hlavní faktor úspěchu elektrické ofenzivy společnosti Mercedes-Benz

Akumulátory pro elektromobily Mercedes-EQ dodává globální síť pro výrobu akumulátorů se třemi výrobními závody na třech kontinentech. Lokální výroba akumulátorů je hlavním a rozhodujícím faktorem úspěchu elektrické ofenzivy společnosti Mercedes-Benz.

Dva výrobní závody v saském Kamenci vyrábějí již od roku 2012 akumulátorové systémy pro hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení i bez ní, jakož i pro elektromobily. Druhý závod pro výrobu akumulátorů v této lokalitě byl zprovozněn v roce 2018 a od roku 2019 produkuje akumulátorové systémy pro model EQC. Podnik je od začátku koncipován s neutrální bilancí emisí CO₂, a kombinuje přitom mj. solární energii a geotermální energii spolu s kogenerační výrobou elektrické energie a tepla. Výrobní závod nedávno spustil také výrobu akumulátorových systémů pro model EQA. Od zahájení výroby dodala společnost Accumotive z Kamence více

Přečtěte si také:  Mladá žena se se svým SUV nedopatřením dostala na závodní okruh. Málem způsobila vážnou nehodu

než jeden milion lithium-iontových akumulátorů pro elektromobily, verze Plug-in Hybrid a 48V částečně hybridní systémy

Společnosti Mercedes-Benz a BAIC vybudovaly lokální výrobu akumulátorů v již provozovaném závodě v průmyslovém parku Yizhuang v Pekingu (Čína). Tento podnik zásobuje nedaleký závod pro výrobu automobilů, který nedávno do svého portfolia zařadil s elektromobilem EQC také výhradně elektricky poháněné modely Mercedes-EQ. Již v roce 2019 v něm byla spuštěna výroba akumulátorových systémů pro EQC. Po zahájení produkce modelů EQA, EQB a EQE bude závod od roku 2021 vyrábět akumulátorové systémy pro celkem čtyři modely Mercedes-EQ.

V letošním roce začala výroba akumulátorů pro verze Plug-in Hybrid Třídy C, E a S v polském závodě Jawor. Tento závod v příštím roce rozšíří své portfolio o akumulátorové systémy pro kompaktní modely Mercedes-EQ, EQA a EQB. Stejně jako závod pro výrobu akumulátorů v Kamenci byl i tento podnik od začátku koncipován pro výrobu s neutrální bilancí emisí CO₂.

Ve výrobním areálu Untertürkheim budou akumulátorové systémy produkovat hned dva závody. V provozu Hedelfingen jsou aktuálně realizovány poslední přípravy na výrobu akumulátorových systémů pro model EQS, který bude od prvního pololetí roku 2021 sjíždět z montážní linky v nedalekém Sindelfingenu. V Hedelfingenu budou vyráběny také akumulátorové systémy modelu EQE. V provozu Brühl vyrůstá v současnosti další závod na výrobu akumulátorů, v němž budou od roku 2022 vznikat akumulátorové systémy pro externě nabíjitelné hybridní modely Mercedes-Benz. Práce na budově jsou již dokončeny. V následujících měsících bude akumulátorový závod Brühl vybavován příslušným výrobním zařízením.

mercedes-eq-3

V roce 2022 začne v závodě Mercedes-Benz Tuscaloosa (USA) výroba SUV na základě modelů EQS a EQE. V bezprostřední blízkosti vzniká v současnosti závod na výrobu akumulátorů, který bude pro oba modely dodávat vysoce účinné akumulátorové systémy. Práce na výrobních halách jsou již dokončeny. V následujících měsících bude probíhat montáž velmi moderního výrobního zařízení.

Strategie výroby společnosti Mercedes-Benz počítá s dalším závodem pro výrobu akumulátorů v areálu Sindelfingen

Divize Mercedes-Benz Cars společně s lokálním partnerem Thonburi Automotive Assembly Plant (TAAP) vybudovala v Bangkoku (Thajsko) také výrobu akumulátorů, která byla spuštěna v roce 2019. V tomto závodě jsou vyráběny akumulátorové systémy pro aktuální verze Plug-in Hybrid Třídy C, E a S. Navíc se v něm připravuje produkce akumulátorových sad pro elektromobily značky Mercedes-EQ.

Přečtěte si také:  Škoda Enyaq iV se představila v Praze. Nový elektromobil dojede až 510 kilometrů

Electric First a Ambition2039: Mobilita a výroba s neutrální bilancí emisí CO₂
Mercedes-Benz uskutečňuje pod hlavičkou „Electric First“ důslednou elektrifikaci všech modelových variant a typů vozidel. Zásadní je přitom postupné zvyšování podílu elektromobilů v portfoliu vozidel v nadcházejících letech. Již v roce 2030 mají tvořit vozy kategorie xEV, tedy verze Plug-in Hybrid a elektromobily, více než polovinu celkového odbytu – s rostoucí tendencí. Obliba elektricky poháněných vozidel Mercedes-Benz se zvyšuje. Ve třetím čtvrtletí 2020 dodala společnost na celém světě celkem 45 000 elektromobilů a verzí Plug-in Hybrid (xEV).

Společnost Mercedes-Benz představila před více než rokem svou cestu k neutralitě CO₂ s označením „Ambition2039“. Výroba vozidel v ní hraje rozhodující roli. Již od roku 2022 budou vlastní závody na celém světě vyrábět osobní a lehké užitkové vozy Mercedes-Benz s neutrální bilancí emisí CO₂. To se týká více než 30 závodů pro výrobu osobních a lehkých užitkových vozů, ale i podniků vyrábějících akumulátory.