Další problém Volkswagenu v Americe. Falešné emise i spotřeby mají prý i benzinová auta

Od Anina Russová | 6. 9. 2019


Americká agentura pro ochranu životního prostředí oznámila, že na 98 000 vozů celého koncernu vykazuje nepravdivé emise a spotřeby, a to díky podvodnému softwaru. Navíc prý tomu stejnému, jaký spustil aféru dieselgate, která koncern už pěknou řádku let opravdu trápí. Když už si všichni – i sama značka Volkswagen – mysleli, že je vše u konce, přišly úřady v Americe s tím, že ani náhodou. Ba právě naopak.

Agentura pro ochranu životního prostředí totiž koncern už naplno obvinila a ten také začal jednat. Obvinění agentury tvrdí, že v rámci zkušebních testů před uvedením do provozu ujela auta zhruba o 400 metrů více na jeden litr paliva, než tomu bylo následně v reálném provozu. Pohledem zdravého rozumu by čistě teoreticky mělo jít o nutnou a tolerovanou odchylku, protože jde o 2,5% rozdíl mezi realitou a zkušebním provozem. Jenomže ani tak malé číslo si koncern Volkswagen ve své pozici „již jednou podvádějícího“ prostě nemůže dovolit.

10 věcí, které jste možná nevěděli o automobilce BMW

Koncern VW už na obvinění zareagoval. Ne snad, že by se otevřeně přiznal k nějakým machinacím, to ostatně neudělal nikdy, ale akceptoval obvinění a oznámil, že dotčené zákazníky čeká kompenzace. Tito zákazníci mají benzinové modely s automatickou převodovkou značek Bentley, Volkswagen, Porsche a Audi. O dalších koncernových značkách Škoda a SEAT zpráva nehovoří.

Jejich odškodnění proběhne formou proplacení nákladů, které jim vznikly zvýšenou spotřebou. Majitelé dotčených automobilů, vyrobených mezi lety 2013 a 2017 dostanou částku v rozmezí 5,4 až 24,3 dolaru (127,50 Kč – 573,50 Kč) za každý jeden měsíc, kdy je jejich vozidlo v provozu.

Tím to ale rozhodně neskončí! The Economic Time uvedli, že německé úřady v současné době disponují interní zprávou koncernu Volkswagen, ve které mají zaznít pojmy „falšování emisí a podvodný software“. To by ukazovalo na to, že koncern opravdu o všem ví a nejde jen o povolené odchylky vzniklé technickým nastavením auta, jak oficiálně koncern tvrdí. Přesné znění zprávy není zatím veřejné, ale vzhledem k tomu, že se o tom začíná hodně mluvit, je to jen otázkou času.