Myslíte si, že automobilku BMW a její produkty znáte vážně dobře? Co když pro vás máme 10 bodů, které jste o ni možná nevěděli? Dejte nám vědět, jestli vás podceňujeme nebo jsme vás třeba něčím překvapili. 🙂

  1. Bayerische Motorenwerke (BMW) původně vůbec nebylo zamýšleno jako automobilka. Pod touto značkou byly původně vyráběné letecké motory a další jejich komponenty. To BMW vydrželo až do konce druhé světové války, kdy mimochodem byli zaměstnanci nuceni nosit knír. 🙂 Po druhé světové válce se výroba prakticky zastavila, takže se automobilka rychle přeorientovala na motorizovaná kola.
  2. Možná jste někde slyšeli, že modrobílé logo BMW označuje roztočenou bílou leteckou vrtuli na modré obloze. Zní to hodně hezky, ale realita je mnohem nudnější. Modrá a bílá jsou totiž bavorské oficiální barvy, nicméně zhruba v roce 1940 začalo marketingové oddělení mluvit právě o vrtuli, která odkazovala na produkty BMW a mýtus byl na světě.
  3. První auto vyrobené pod značkou BMW nebylo tak úplně německé. Svým způsobem by se dalo říct, že má spíše britskou příslušnost. Šlo o model Dixie 3 s výkonem 15 koní, který šel do prodeje v roce 1929. Vyroben byl sice v Německu, ale na lince zakoupené od britského Austinu. Proto byl samotný vůz takřka totožný s modelem Austin Seven.
  4. BMW se vždy nespecializovalo jen a pouze na techniku. Chvíli měli zákaz vyrábět auta, na udělení povolení k výrobě motorek se čekalo, tak, aby zaměstnanci měli co dělat, přešlo se na čas na výrobu kuchyňského nádobí. Je tedy dost dobře možné, že vaše prababička nebo možná i babička mají v kuchyni stylovou pánev od BMW.
  5. Slyšeli jste někdy pojmy „BIMMER“ a „BEAMER“? Tak abyste mohli na příštím srazu BMW zabodovat, pamatujte si, že „bimmer“ je označení pro auta a „beamer“ pro motorky. 🙂
  6. Hlavní sídlo automobilky BMW v Mnichově bylo otevřeno v roce 1973 a jeho návrh je z pera rakouského architekta Karla Schwanzera. Hlavní budova má evokovat čtyři písty, jako poctu čtyřválcům BMW. Přilehlé muzeum zase tvar spalovací komory v hlavě válců.
  7. Elektromobily jsou dnes velice moderní a i BMW má proto v nabídce i3 a hybridní i8. Ale automobilka představila elektromobil dávnou před současnou moderní elektrovlnou. Už před 40 lety automobilka vyvinula model 1602 Electric, který používal motor Bosch. Ten samotný vážil 78 kilogramů, ale pohánělo ho 12 olověných baterií, které dohromady vážily 350 kilogramů.
  8. Označení M je typickým označením pro sportovní divizi značky. Ale původně první model s označením M měl být vyroben pod taktovkou italského Lamborghini. Z celé spolupráce ale nakonec sešlo, díky chvilkové platební neschopnosti Lamborghini. BMW proto rozpracovaný projekt dokončilo samo a pojmenovalo ho M1.
  9. Typicky německá značka vlastní jednu z nejtypičtějších britských automobilek MINI. Kromě toho od roku 1994 vlastnila také jeho britské příbuzné MG a Land Rover. Zapomenout nesmíme ani na aristokratické Brity od Rolls-Royce, kteří dnes také patří pod křídla BMW.
  10. BMW postavilo jedno z prvních německých přeplňovaných aut. Šlo o ikonický model 2002 Turbo, který světlo světa spatřil v roce 1973. Krom techniky dostala „nuladvojka“ Turbo také super polep, který byl čitelný hlavně ve zpětném zrcátku, a také velké zadní křídlo. Nakonec byl tlak úřadů na automobilku tak velký, že oboje muselo z auta zmizet. To aby auto nevypadalo „moc nelegálně“ a „moc závodně“. Tohle 2002 Turbo můžete dnes považovat za dědečka dnešní M3 nebo M4.