nehoda-dacia_duster-a-ferrari_sf90_stradale

Dacia nabourala Ferrari a odhodila ho do příkopu. Škoda je přes 12 milionů na Ferrari a víc než 120 tisíc na Dusteru

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Polícia Slovenskej republiky - 31. 3. 2022


Jako souboj Davida a Goliáše působí ve výsledku velmi drahá nehoda, kterou vyšetřují slovenští policisté. Na dálnici se tam srazil řidič Dacie Duster a Ferrari SF90. Zatímco Duster zůstal stát na silnici, Ferrari skončilo v příkopě.

Jsou dopravní nehody, u kterých se jeden i pousměje. Přesně jako v tomto případě, kdy naštěstí navíc můžeme říct, že střet skončil jen jedním lehkým zraněním. Oba řidiči jeli střízliví a jsme si jisti, že oba o této nehodě budou ještě dlouho vyprávět. Ne moc často se totiž stává, aby se střetlo jedno z nejprodávanějších aut značky Dacia, které je oblíbené jak pro svou jednoduchost, tak také pro nízkou cenu, a naopak jedno z nejmodernějších a cenou pro drtivou většinu z nás naprosto nedostupných Ferrari.

Přečtěte si také:  Dacia Duster dostala speciální edici. Je celá černá, má spoustu doplňků a opravdu vysokou cenu

Dle slovenské policie mělo k nehodě dojít 30. března na dálnici D4. Vše je zatím ve stádiu vyšetřování, a tak příčinu nehody zatím neznáme. Jisté ale je, že zatímco Duster zůstal stát na silnici, Ferrari skončilo v blízkém příkopu. Podle policistů je škoda na Dacii asi 5000 eur, tedy zhruba 122 000 Kč, Ferrari je na tom mnohem hůř.

Odhad jeho škody je 500 000 eur, tedy v přepočtu více než 12 milionů korun. A to by odpovídalo totální škodě, protože základní cena tohoto vpravdě speciálního hybridu byla v době jeho uvedení lehce přes 400 000 eur.

Přečtěte si také:  Test Dacia Duster Prestige Blue dCi 115 4x4 (2022)

Už jsme nakousli, že jde o hybrid, respektive plug-in hybrid, a to v pravém slova smyslu. Nejen, že je možné jej nabíjet, ale navíc umí jet výhradně na elektřinu. Zvládne prý i více než 20 kilometrů. Jde o vůbec první Ferrari v historii, které je možné dobíjet. Stále je ale kromě elektřiny poháněn také benzinem, který je potřeba pro čtyřlitrový osmiválec, který ve spolupráci s elektrickou energií nabídne výkon 770 koní a točivém momentu 800 Nm.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek