Začalo to v Rumunsku, s velkým rozmachem se vůbec nepočítalo, a nakonec to skončilo dovozem do celého světa. Někdy se něco naplánuje, ale realita pak bývá ve finále úplně jiná. Stejně tak tomu bylo i s výrobou původního modelu Dacia Duster, jehož produkce začala v roce 2009. Tohle auto se stále vyrábí, ačkoliv na trhu už je facelift druhé generace.
Auto, ze kterého se neplánovaně stal hit
Dacii Duster první generace dnes koupíte už jen v bazarech, ale stala se bezpochyby jedním z nejoblíbenějších aut ve své třídě. Původně se s tak velkým úspěchem nepočítalo. I když to nebylo v plánu a toto SUV mělo být určeno spíše pro východnější část Evropy a rozvojové trhy, nakonec to dopadlo tak, že se stalo úspěšným všude. Na evropský trh ve svých začátcích vstoupila jako lidově dostupný model.
Zákazníci si pochvalují především spolehlivost, praktičnost a v neposlední řadě i jízdní vlastnosti na nekvalitních a nezpevněných cestách. Stalo se tak i díky jeho konstrukci, pohonu všech kol, ale také ceně.
Nová generace Dacii Duster přijde v roce 2024. Zachová prý stejný recept jako má nyní
Postupný konec v různých zemích – úmysl, ze kterého sešlo nebo taktika?
Byla to taktika nebo úmysl, ze kterého nakonec sešlo? V únoru letošního roku totiž Renault oznámil, že první generace Dusteru končí. Stalo se tak v Brazílii a v Rusku, ale teď i v Indii, která byla poslední zemí, kde se dal Renault Duster koupit. Anebo ne?
Končí tedy tento příběh nebo ne? I když automobilka v podstatě oznámila konec výroby první generace Dusteru, stále jej nabízí. Nikoliv však už jako Dacii nebo Renault, ale v jiných podobách. Prodává se totiž stále například jako Nissan Terrano, sjíždí z výrobních linek v továrně v Moskvě.
Vypadá jako Dacia Duster, ale je to Nissan Terrano. Koupíte ho v Rusku
V Evropě si dnes můžete koupit už druhou generaci, která přišla v roce 2017 a v loňském roce prodělala facelift. Dacia už navíc vyrobila více než dva miliony Dusterů, což dokazuje, že jde o opravdu oblíbený model.