Dacia Duster dostává nový motor TCe 100, novinku z řady motorů vyvinutých Aliancí. Motor TCe 100 vyrobený v rumunském závodě v Pitesti představuje motor nové generace, který přináší významnou úsporu paliva a vyšší výkonnost.

Dacia Duster s motorem TCe 100 vykazuje o 18 % nižší emise CO2 a úsporu paliva oproti svému předchůdci SCe 115. Tento motor je ve Francii v prodeji od 30. července 2019 a u Dusteru je k dispozici pro všechny výbavové stupně.

Přečtěte si také:  Kia Rio přichází po modernizaci. Dostala i mild-hybridní pohonné jednotky

Duster je stále k dispozici s dieselovým motorem Blue dCi 95 a Blue dCi 115 a s benzinovým motorem TCe 130 a TCe 150.

Test Dacia Duster 1,5 dCi 80 kW S&S 4WD

TCe 100: motor nové generace

Tento tříválcový benzinový turbomotor s nepřímým vstřikováním paliva s rozvodovým řetězem je lehčí a kompaktnější než předchozí 1,6litrový čtyřválec SCe s atmosférickým plněním. Nižší objem motoru jistě potěší s ohledem na nižší sazbu povinného ručení. 

Díky přeplňování nabídne agregát TCe vyšší točivý moment a lepší průběh výkonové křivky. Díky nepřímému vstřikování a absenci filtru pevných částic nabídne také ukázkovou spolehlivost.

Přečtěte si také:  Volkswagen představuje nové elektrické kompaktní SUV ID.4

Motor TCe obsahuje veškeré nejnovější technologie: turbokompresor řízený elektrickým aktuátorem, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité hydraulické proměnné časování sacích ventilů a specifický ocelový povrch válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating.

Duster TCe 100 – vyšší točivý moment pro živější řízení

Motor TCe 100 spojený s pětistupňovou manuální převodovkou nabízí ještě větší všestrannost při řízení ve městě, mimo město i na dálnici. Díky turbodmychadlu dosahuje lepší energetické účinnosti a vyšší pružnosti.

Motor TCe 100 má v nejvyužívanějším spektru otáček (1200 – 4000 ot/min) vždy lepší parametry než motor SCe 115. Jeho největší výhodou je plynulý průběh točivého momentu a jeho maximum 160 Nm dostupné v širokém spektru otáček 2750 – 4000 ot /min.

Na benzin i na LPG

Další velkou výhodou nového motoru je fakt, že může být k dispozici i ve verzi na LPG. Pohon na LPG je montován přímo ve výrobě a nejedná se tedy o dodatečnou přestavbu vozu. Při vývoji se již počítalo s nabídkou tohoto alternativního pohonu a motor je tak na to náležitě připraven. To zaručuje i fakt, že na verze LPG je poskytována standardní záruka výrobce 3 roky nebo 100 000 km, podle toho, co nastane dříve.

Přečtěte si také:  Honda vysvětluje, že model Jazz má hybridní technologii inspirovanou Formulí 1

Verze LPG navíc dostaly ještě o 10 Nm vyšší točivý moment a disponují tak ještě vyšší pružností ve středním pásmu otáček.

Dacia začíná prodávat modely Duster, Logan, Logan MCV a Sandero na LPG