To, jak obrovský skok udělala rumunská značka Dacia za posledních několik let, je opravdu překvapivé. Už to není ta nejlevnější značka, ale značka, která nabízí opravdu dobrou hodnotu za peníze. A zákazníci to, zdá se podle prodejních úspěchů, oceňují. Dacia by se ale měla v dalších letech dále proměňovat a měla by se z ní stát značka s důrazem na outdoorový život.
Něco takového před časem naznačil v rozhovoru pro britský magazín Autocar šéfdesignér skupiny Renault Laurens van den Acker: „Z mého pohledu nemá Jeep v Evropě konkurenci. Proč by jí nemohla být Dacia? Neexistuje cenově dostupná značka, která by byla svázána s outdoorem, která by vás vzala ven z města.“
Dacia dnes nabízí modely, které zaujmou poměrně široké spektrum zákazníků. Od prťavého elektromobilu přes kompaktní hatchbacky, kombík s obrovským kufrem až po SUV s pohonem všech čtyř kol. V blízké budoucnosti – a to je právě to, na co Laurens van den Acker narážel – přijde nová generace modelu Duster, ale také ještě jedno větší SUV, které by mělo dostat název Bigster. A v podobném duchu by to mělo pokračovat, protože Dacia by chtěla na starém kontinentu konkurovat hlavně značce Jeep.
Dacia v prvním půlroce hlásí úspěch. Drží přední pozice v prodeji na evropských trzích
Bigster, ačkoliv bude největším a nejdražším modelem značky, nebude chtít být prémiový. Zachová se tu filozofii, kterou Dacia propaguje i dnes – tedy „co největší hodnota za peníze“. Laurens van den Acker upozorňuje také na to, že s novým velkým modelem se dostane Dacia i do úplně jiné skupiny zákazníků a bude muset podle toho reagovat. To, co funguje na zákaznících Sandera, nebude s velkou pravděpodobností fungovat na zákazníky Bigsteru.
Aktuálně musí Dacia bojovat hlavně s levnou konkurencí z Číny, což se už ukazuje například na příchodu a prodejním úspěchu značky MG. Ta má sice britské jméno a tradiční znak, ale pochází právě z Číny.