cupra-leon (3)

Leon je klíčovým pilířem značky CUPRA na její cestě k elektrifikované budoucnosti. Král Leonů byl loni uveden na trh také ve verzi s pohonem e-HYBRID, a tím byl poprvé elektrifikován.

Značka CUPRA zahájila výrobu modelu CUPRA Leon e-HYBRID 204 k, který v nabídce doplňuje variantu e-HYBRID 245 k. CUPRA tím urychluje přechod na tuto vyspělou technologii alternativního pohonu a dokazuje, že elektrifikace umožňuje sportovní výkony bez kompromisů při zachování optimální rovnováhy mezi jízdní dynamikou a hospodárností.

Přečtěte si také:  CUPRA uvádí na český trh nový Leon. Zatím jen jako hybrid za milion

„CUPRA Leon je dosud nejprodávanějším modelem značky CUPRA. Verze e-HYBRID má přitom všechny předpoklady k tomu, aby se stala pro naši značku, směřující k elektrifikované budoucnosti, nesmírně důležitým pilířem. Je totiž jasným důkazem, že elektrifikace a sportovní výkony patří k sobě,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA a společnosti SEAT. „CUPRA Leon pomůže zdvojnásobit celkový objem prodeje značky v roce 2021, a naší ambicí je, aby externě nabíjitelné hybridní varianty modelu CUPRA Leon představovaly více než polovinu prodeje této modelové řady v letošním roce.“

CUPRA Leon e-HYBRID 204 k je dalším krokem k elektrifikaci značky. Základem hybridního pohonu je zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW/150 koní ve spojení s elektromotorem, který nabízí nejvyšší výkon 85 kW/115 koní a je napájen sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 150 kW/204 koní, maximální točivý moment je 350 Nm.

Plynulý přenos hnací síly na vozovku zajišťuje šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, koncipovaná pro sportovní výkony i ekologickou jízdu. CUPRA Leon e-HYBRID dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 220 km/h.

Pokud rychlost nehraje pro příslušnou jízdu roli, může řidič využít režim výhradně elektrického pohonu s dojezdem až 63 km podle oficiální metodiky WLTP a projíždět v tichosti městskými ulicemi. Vyžaduje-li akumulátorová baterie doplnění elektrické energie, postačí k tomu pouhých 3,5 hodiny po připojení k nástěnné nabíječce o výkonu 3,6 kW (nebo cca pět hodin z domácí elektrické zásuvky s napětím 230 V).

Díky kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru jsou emise CO2 pouhých 26-29 g/km na základě metodiky WLTP.

Nový model CUPRA Leon e-HYBRID 204 k, nabízený na českém trhu v obou karosářských verzích 5dveřový hatchback a Sportstourer za ceny od 949 900 Kč (Leon 5D),
resp. 969 900 Kč (Leon Sportstourer), doplňuje již nabízenou verzi e-HYBRID o výkonu 245 koní. Výroba nové varianty byla zahájena minulý týden ve výrobním závodě Martorell.

Přečtěte si také:  Test CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 4Drive (2021)

Jedná se o důležitý milník ve vývoji samostatné značky. Počet vozů CUPRA s externě nabíjitelným hybridním pohonem se tím zvětšil na šest. Zákazníci mají na výběr modely CUPRA Leon 5D, CUPRA Leon Sportstourer a CUPRA Formentor ve dvou výkonových variantách (204 koní a 245 koní).

Sportovní výkony spalovacího motoru

CUPRA Leon 2.0 TSI 300 k DSG 5D s pohonem předních kol

Zahájením výroby 5dveřového modelu CUPRA Leon s motorem 2.0 TSI 300 k, pohonem předních kol a převodovkou DSG se ještě více rozšířila nabídka variant krále Leonů.

Model CUPRA Leon je v této verzi vybaven přeplňovaným čtyřválcem 2,0 litru s přímým vstřikováním benzinu. Přenos hnací síly na přední kola zajišťuje 7stupňová automatická převodovka DSG. Motor poskytuje nejvyšší výkon 221 kW/300 koní a maximální točivý moment 400 Nm. CUPRA Leon dokáže díky vyššímu výkonu zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.

Řidič má svůj vůz pod kontrolou i při využívání vysokého výkonového potenciálu. Součástí výbavy modelu CUPRA Leon 2.0 TSI 300 k je totiž samosvorný diferenciál (VAQ), který poskytuje ještě vyšší úroveň trakce při sportovní jízdě. Systém rozděluje točivý moment mezi přední kola prostřednictvím elektronicky řízené vícelamelové spojky.

CUPRA Leon 2.0 TSI 310 k DSG 4Drive Sportstourer

Tím to však nekončí. Král Leonů nabízí ještě větší potěšení z jízdy s motorem o výkonu 228 kW/310 koní, který se dodává výhradně pro karosářskou verzi Sportstourer. Jeden z nejvíce ohromujících vozů, sjíždějících z montážních linek v Martorellu, kombinuje při přenosu hnací síly převodovku DSG s technologií pohonu všech kol 4Drive.

Přečtěte si také:  Tipy na vánoční dárky pro všechny, kteří mají rádi auta. Stylové repráky, koloběžky nebo oblečení

Nejnovější verze modelu CUPRA Leon Sportstourer má pod kapotou nejvýkonnější motor v rámci celé modelové řady. Zážehová jednotka 2.0 TSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem se může pochlubit nejvyššími hodnotami výkonu, resp. točivého momentu 228 kW/310 koní a 400 Nm. Hnací sílu přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.

Technologie 4Drive nepřetržitě sleduje provozní stav vozidla a požadavky řidiče, aby zajistila přenos potřebné hnací síly na správné kolo ve správném okamžiku. Tato kombinace motoru a převodového ústrojí dokáže katapultovat model CUPRA Leon z klidu na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy. Po dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h zabrání další akceleraci zásah elektronického omezovače.

Jízdní dynamika CUPRA

Řidič může měnit jízdní dynamiku vozu CUPRA Leon aktivací různých jízdních režimů: Comfort, Sport, CUPRA a Individual. CUPRA Leon díky tomu nabízí mimořádně široký rozsah charakteristik, který je u vozidel v tomto segmentu výjimečný. A díky nastavování systému DCC posuvníkem si může řidič zvolit charakteristiku tlumení přesně podle svých představ (v režimu Individual).

CUPRA Leon je radost řídit nejen díky vyváženému nastavení podvozku. K mimořádné jízdní dynamice a intuitivnímu ovládání jak na vjezdu do zatáčky, tak na jejím výjezdu významně přispívají také výkonné brzdy Brembo (výbava na přání).

Přečtěte si také:  CUPRA Formentor VZ5 je tady! Pohání ho pětiválec s 390 koňmi. Vznikne jen 7000 kusů

Minulý týden byla v hlavním závodě společnosti v Martorellu zahájena výroba modelu CUPRA Leon, navrženého, vyvinutého a vyráběného v Barceloně, s následujícími novými pohony: e-HYBRID 204 k (5dveřový hatchback a Sportstourer), 2.0 TSI 300 k (5dveřový hatchback) a 2.0 TSI 310 k DSG 4Drive (Sportstourer).

Výše uvedené verze doplní ve druhém čtvrtletí roku 2021 varianty 2.0 TSI 245 k (5dveřový hatchback a Sportstourer) a 2.0 TSI 300 k DSG s pohonem předních kol (Sportstourer). CUPRA tak ještě více rozšíří nabídku modelů Leon.

Technické údaje

CUPRA Leon e-HYBRID 204 k (5dveřový hatchback a Sportstourer)

Motor 1.4 TSI
Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1395 cm³
Vrtání x zdvih 74,5 x 80,0 mm
Kompresní poměr 10,0:1
Elektromotor 85 kW
Kapacita sady akumulátorů 13 kWh
Max. výkon 150 kW/204 koní
Max. točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,5 s
Nejvyšší rychlost 220 km/h
Spotřeba paliva (WLTP) 1,1-1,3 l/100 km
Emise CO2 (WLTP) 26-29 g/km
Dojezd v režimu elektrického pohonu (WLTP) 60-63 km

CUPRA Leon 300 k (5dveřový hatchback)

Motor 2.0 TSI
Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1984 cm³
Vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 mm
Kompresní poměr 9,3:1
Max. výkon 300 koní/5300 až 6500 ot./min
Max. točivý moment 400 Nm/2000 až 5200 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,7 s
Nejvyšší rychlost 250 km/h
Spotřeba paliva (WLTP) 7,4-7,9 l/100 km
Emise CO2 (WLTP) 168-179 g/km

CUPRA Leon 310 k (výhradně pro Sportstourer)

Motor 2.0 TSI
Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1984 cm³
Vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 mm
Kompresní poměr 9,3:1
Max. výkon 310 koní/5450 až 6500 ot./min
Max. točivý moment 400 Nm/2000 až 5450 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,9 s
Nejvyšší rychlost 250 km/h
Spotřeba paliva (WLTP) 8,1-8,6 l/100 km
Emise CO2 (WLTP) 183-196 g/km
Upozornění na komentáře
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments