Leon je klíčovým pilířem značky CUPRA na její cestě k elektrifikované budoucnosti. Král Leonů byl loni uveden na trh také ve verzi s pohonem e-HYBRID, a tím byl poprvé elektrifikován.
Značka CUPRA zahájila výrobu modelu CUPRA Leon e-HYBRID 204 k, který v nabídce doplňuje variantu e-HYBRID 245 k. CUPRA tím urychluje přechod na tuto vyspělou technologii alternativního pohonu a dokazuje, že elektrifikace umožňuje sportovní výkony bez kompromisů při zachování optimální rovnováhy mezi jízdní dynamikou a hospodárností.
„CUPRA Leon je dosud nejprodávanějším modelem značky CUPRA. Verze e-HYBRID má přitom všechny předpoklady k tomu, aby se stala pro naši značku, směřující k elektrifikované budoucnosti, nesmírně důležitým pilířem. Je totiž jasným důkazem, že elektrifikace a sportovní výkony patří k sobě,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA a společnosti SEAT. „CUPRA Leon pomůže zdvojnásobit celkový objem prodeje značky v roce 2021, a naší ambicí je, aby externě nabíjitelné hybridní varianty modelu CUPRA Leon představovaly více než polovinu prodeje této modelové řady v letošním roce.“
CUPRA Leon e-HYBRID 204 k je dalším krokem k elektrifikaci značky. Základem hybridního pohonu je zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW/150 koní ve spojení s elektromotorem, který nabízí nejvyšší výkon 85 kW/115 koní a je napájen sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 150 kW/204 koní, maximální točivý moment je 350 Nm.
Plynulý přenos hnací síly na vozovku zajišťuje šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, koncipovaná pro sportovní výkony i ekologickou jízdu. CUPRA Leon e-HYBRID dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 220 km/h.
Pokud rychlost nehraje pro příslušnou jízdu roli, může řidič využít režim výhradně elektrického pohonu s dojezdem až 63 km podle oficiální metodiky WLTP a projíždět v tichosti městskými ulicemi. Vyžaduje-li akumulátorová baterie doplnění elektrické energie, postačí k tomu pouhých 3,5 hodiny po připojení k nástěnné nabíječce o výkonu 3,6 kW (nebo cca pět hodin z domácí elektrické zásuvky s napětím 230 V).
Díky kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru jsou emise CO2 pouhých 26-29 g/km na základě metodiky WLTP.
Nový model CUPRA Leon e-HYBRID 204 k, nabízený na českém trhu v obou karosářských verzích 5dveřový hatchback a Sportstourer za ceny od 949 900 Kč (Leon 5D),
resp. 969 900 Kč (Leon Sportstourer), doplňuje již nabízenou verzi e-HYBRID o výkonu 245 koní. Výroba nové varianty byla zahájena minulý týden ve výrobním závodě Martorell.
Jedná se o důležitý milník ve vývoji samostatné značky. Počet vozů CUPRA s externě nabíjitelným hybridním pohonem se tím zvětšil na šest. Zákazníci mají na výběr modely CUPRA Leon 5D, CUPRA Leon Sportstourer a CUPRA Formentor ve dvou výkonových variantách (204 koní a 245 koní).
Sportovní výkony spalovacího motoru
CUPRA Leon 2.0 TSI 300 k DSG 5D s pohonem předních kol
Zahájením výroby 5dveřového modelu CUPRA Leon s motorem 2.0 TSI 300 k, pohonem předních kol a převodovkou DSG se ještě více rozšířila nabídka variant krále Leonů.
Model CUPRA Leon je v této verzi vybaven přeplňovaným čtyřválcem 2,0 litru s přímým vstřikováním benzinu. Přenos hnací síly na přední kola zajišťuje 7stupňová automatická převodovka DSG. Motor poskytuje nejvyšší výkon 221 kW/300 koní a maximální točivý moment 400 Nm. CUPRA Leon dokáže díky vyššímu výkonu zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
Řidič má svůj vůz pod kontrolou i při využívání vysokého výkonového potenciálu. Součástí výbavy modelu CUPRA Leon 2.0 TSI 300 k je totiž samosvorný diferenciál (VAQ), který poskytuje ještě vyšší úroveň trakce při sportovní jízdě. Systém rozděluje točivý moment mezi přední kola prostřednictvím elektronicky řízené vícelamelové spojky.
CUPRA Leon 2.0 TSI 310 k DSG 4Drive Sportstourer
Tím to však nekončí. Král Leonů nabízí ještě větší potěšení z jízdy s motorem o výkonu 228 kW/310 koní, který se dodává výhradně pro karosářskou verzi Sportstourer. Jeden z nejvíce ohromujících vozů, sjíždějících z montážních linek v Martorellu, kombinuje při přenosu hnací síly převodovku DSG s technologií pohonu všech kol 4Drive.
Nejnovější verze modelu CUPRA Leon Sportstourer má pod kapotou nejvýkonnější motor v rámci celé modelové řady. Zážehová jednotka 2.0 TSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem se může pochlubit nejvyššími hodnotami výkonu, resp. točivého momentu 228 kW/310 koní a 400 Nm. Hnací sílu přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.
Technologie 4Drive nepřetržitě sleduje provozní stav vozidla a požadavky řidiče, aby zajistila přenos potřebné hnací síly na správné kolo ve správném okamžiku. Tato kombinace motoru a převodového ústrojí dokáže katapultovat model CUPRA Leon z klidu na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy. Po dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h zabrání další akceleraci zásah elektronického omezovače.
Jízdní dynamika CUPRA
Řidič může měnit jízdní dynamiku vozu CUPRA Leon aktivací různých jízdních režimů: Comfort, Sport, CUPRA a Individual. CUPRA Leon díky tomu nabízí mimořádně široký rozsah charakteristik, který je u vozidel v tomto segmentu výjimečný. A díky nastavování systému DCC posuvníkem si může řidič zvolit charakteristiku tlumení přesně podle svých představ (v režimu Individual).
CUPRA Leon je radost řídit nejen díky vyváženému nastavení podvozku. K mimořádné jízdní dynamice a intuitivnímu ovládání jak na vjezdu do zatáčky, tak na jejím výjezdu významně přispívají také výkonné brzdy Brembo (výbava na přání).
Minulý týden byla v hlavním závodě společnosti v Martorellu zahájena výroba modelu CUPRA Leon, navrženého, vyvinutého a vyráběného v Barceloně, s následujícími novými pohony: e-HYBRID 204 k (5dveřový hatchback a Sportstourer), 2.0 TSI 300 k (5dveřový hatchback) a 2.0 TSI 310 k DSG 4Drive (Sportstourer).
Výše uvedené verze doplní ve druhém čtvrtletí roku 2021 varianty 2.0 TSI 245 k (5dveřový hatchback a Sportstourer) a 2.0 TSI 300 k DSG s pohonem předních kol (Sportstourer). CUPRA tak ještě více rozšíří nabídku modelů Leon.
Technické údaje
CUPRA Leon e-HYBRID 204 k (5dveřový hatchback a Sportstourer)
Motor | 1.4 TSI |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1395 cm³ |
Vrtání x zdvih | 74,5 x 80,0 mm |
Kompresní poměr | 10,0:1 |
Elektromotor | 85 kW |
Kapacita sady akumulátorů | 13 kWh |
Max. výkon | 150 kW/204 koní |
Max. točivý moment | 350 Nm |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 7,5 s |
Nejvyšší rychlost | 220 km/h |
Spotřeba paliva (WLTP) | 1,1-1,3 l/100 km |
Emise CO2 (WLTP) | 26-29 g/km |
Dojezd v režimu elektrického pohonu (WLTP) | 60-63 km |
CUPRA Leon 300 k (5dveřový hatchback)
Motor | 2.0 TSI |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1984 cm³ |
Vrtání x zdvih | 82,5 x 92,8 mm |
Kompresní poměr | 9,3:1 |
Max. výkon | 300 koní/5300 až 6500 ot./min |
Max. točivý moment | 400 Nm/2000 až 5200 ot./min |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 5,7 s |
Nejvyšší rychlost | 250 km/h |
Spotřeba paliva (WLTP) | 7,4-7,9 l/100 km |
Emise CO2 (WLTP) | 168-179 g/km |
CUPRA Leon 310 k (výhradně pro Sportstourer)
Motor | 2.0 TSI |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1984 cm³ |
Vrtání x zdvih | 82,5 x 92,8 mm |
Kompresní poměr | 9,3:1 |
Max. výkon | 310 koní/5450 až 6500 ot./min |
Max. točivý moment | 400 Nm/2000 až 5450 ot./min |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 4,9 s |
Nejvyšší rychlost | 250 km/h |
Spotřeba paliva (WLTP) | 8,1-8,6 l/100 km |
Emise CO2 (WLTP) | 183-196 g/km |