Čtyřválec v Porsche 914 vyměnil za V8 z Chevroletu

Autor: Pavel Srp - 5. 6. 2018


Porsche platí za sportovní značku, ale model 914 s 80koňovým nebo 110koňovým motorem tomu tak úplně neodpovídá. Jeden američan se ale rozhodl to změnit a do své 914 nacpal motor V8 z Chevroletu.

Konec konců Porsche 914 nebylo tak úplně opravdovým Porsche, protože v hojné míře používalo techniku Volkswagenu, obě automobilky totiž auto vyvíjely spolu. Šlo o nástupce Porsche 912, což bylo na pohled Porsche 911, které však mělo pod kapotou jen čtyřválcový motor a bylo tak o poznání levnější, a modelu Karmann Ghia u Volkswagenu.

Tehdy sice ještě Volkswagen nevlastnil Porsche, ale obě automobilky spolu již několikrát úzce spolupracovaly. Tuto dohodu o společném vývoji spolu v roce 1967 podepsali tehdejší šéfové obou automobilek Ferry Porsche (Porsche) a Heinz Nordhoff (Volkswagen). Automobil se začal sériově vyrábět už o dva roky později a sjížděl z výrobních linek továren ve Stuttgartu-Zuffenhausenu (Porsche) a v Osnabrücku (Volkswagen).

Vznikly dvě verze označované jako 914/4 a 914/6. Číslo za lomítkem značilo počet válců motoru. V případě slabšího modelu šlo o auto s čtyřválcovým motorem o objemu 1,7 litru s výkonem 59 kW/80 koní. Výkonnější šestiválec pocházel z Porsche 911T, nabízel objem dvou litrů a výkon 81 kW/110 koní. Obě auta vypadala na pohled stejně, rozeznat je šlo pouze podle typických kol Fuchs, které dostal pouze šestiválec.

V případě auta, o kterém píšeme, nevíme, o jaký výchozí model šlo. Má sice kola Fuchs, ale jsou to nepůvodní 16″ disky. Ve výsledku je to ale jedno, protože původní motor už v autě stejně není. Za předními sedadly se nově usídlil vidlicový osmiválec s objemem 350 kubických palců (5,7 litru) z Chevroletu. Ten navíc dostal několik drobných úprav, jako nové hlavy či karburátory Edelbrock nebo výfuk Magnaflow SS a podobně. Zajímavé je, že převodovka zůstala původní.

Několika úprav se dočkal také exteriér. Kromě již zmíněných 16″ kol Fuchs je tu také nový bodykit Chalon včetně decentního křídla na zádi.

Pokud byste tohle auto nutně chtěli vlastnit, můžete, je totiž v Americe na prodej. Prodejce za něj chce 9900 dolarů, inzerát najdete ZDE.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru