Že čínské automobilky zválcují ty evropské? Ono to tak jednoznačné rozhodně nebude. Přestože teď dokáží nabídnout zajímavější ceny než zavedené evropské automobilky, nebude to tak stále. Evropa – podobně jako Amerika – totiž vážně uvažuje o zavedení vysokých cel na dovoz čínských elektromobilů, což by čínská auta výrazně prodražilo. Zastoupení automobilky Great Wall Motors tak zavírá své evropské sídlo.
Great Wall Motors svůj konec v Evropě zdůvodňuje náročnými podmínkami na trhu s elektrickými auty a přidává i právě i cla na dovoz čínského zboží. K zavření sídla dojde na konci letních prázdnin, naposledy se v Mnichově v centrále zavřou dveře 31. srpna 2024. O práci tak přijde více než stovka tamních zaměstnanců. „Jde spíše o organizační a optimalizační změnu vzhledem k náročným podmínkám trhu,“ zdůvodnilo tuto situaci Great Wall Motor.
Neznamená to ovšem, že by tu Great Wall Motors zcela skončili, prodávat v Evropě budou i nadále, jen se prodej bude řídit přímo z Číny. Prodávat své modely má v plánu i nadále například v Německu nebo Velké Británii, kde se jí vůbec nedaří špatně. Plány stále počítají se stavbou evropské továrny, aby se právě značka vyhnula vysokým clům. Hovoří se například o Německu, Maďarsku anebo dokonce i České republice.
V Evropě se přitom této čínské automobilce nedaří špatně, letos v meziročním srovnání prodala o 147 % víc aut než loni. Zákazníkům totiž za první čtyři měsíce letošního roku dodala už celkem 1621 vozidiel. Nejprodávajěíšm model byl GWM Ora 03, kterého se prodalo 1149 kusov. Druhým nejprodávanějším modelem byl GWM Way 05, kterého se prodalo 297 kusů.
strčte si ty čínský šmejdy do zádele….