Také jste z generace, která si ještě pamatuje obrovské výstavní haly autosalonů nacpané k prasknutí automobilovými novinkami? Mezi všemi těmi naleštěnými auty a krásnými hosteskami jste mohli potkat jak šéfy automobilek, tak třeba i známe závodní jezdce. Zdá se ale, že další generace už tohle nikdy nezažijí. Jakkoliv to vypadá, že se dříve legendární ženevský autosalon po „covidových“ letech vzpamatuje, je otázkou, co na něm vůbec bude k vidění.
Už v tuto chvíli je totiž jasné, že se výstavy nezúčastní velcí hráči v podobě značek BMW, Audi, Volkswagen a Mercedes-Benz. Podle magazínů Automotive News Europe a Automobilwoche už tuto zprávu zástupci jednotlivých značek oficiálně potvrdili. Zatímco značky Mercedes-Benz a Audi jen oznámily, že se nezúčastní, BMW i vysvětlilo, proč. Značka totiž reorganizovala své marketingové aktivity a chce se soustředit spíše na sociální sítě a akce menšího charakteru, při kterých mají blíž k reálným zákazníkům. To ostatně dává smysl. Na autosalony se sice přišly podívat tisíce lidí, ale reálně byl jen málokdo zákazník. A navíc šlo pro značky o velmi drahou investici s nejistým výsledkem. Dá se sice říct, že tato investice sloužila k propagaci značky, ale k tomu dnes mnohem lépe funguje internet, a právě sociální sítě.
V tuto chvíli ale ještě není jasné, jestli se autosalonu v Ženevě zúčastní značky jako Škoda, CUPRA nebo Porsche. Velkou otázkou je také skupiny Stellantis, která pod sebou má Peugeot, Citroen, Opel nebo Fiat. Generální ředitel skupiny se dle Automobilwoche zdráhá utrácet milion za autosalony, zrušil účast Stellantisu i na veletrhu CES, který proběhne v příštím roce v lednu.
Pro úplnost dodáme, že ženevský autosalon má proběhnout v kongresovém centru Palexpo od 26. února do 3. března.
A nebo je důvodem to, že zákazník se jde podívat na svoje známé značky a přitom v koutě objeví použitelné čínské auta o 40% levněji.
Pokud známé značky na výstavě nebudou přijde tam 30% návštěvníků a neusnadní prosazení se na trh.
Dále jim zbylou 10 ky mil Kč které mohou směřovat jinam třeba do testovacích flotil či do akcí pro novináře a efekt bude významně lepší.
Nefandím ani jedné straně ale pro mne osobně čínské auto výhra nebude, ale k tomu že umravní zavedené automobilky s neustálým zdražováním je dobře že dorazily.
Viděl jste někdy čínské auto, které se sem nesmí dovážet
Brněnské veletrhy byly před deseti lety nacpané k prasknutí
no a dnes se krčí pár firem v levém rožku jednoho pavilonu
a nikomu to nechybí
BMW chce být blíže potencionálním zákazníkům – cha cha cha – proto chce vyrábět hlavně elektromobily…
Ono veletrhy i ostatních výrobků – nejen aut jsou již minulostí. Zvlášť mladší generace
vybírá co si koupí již téměř výhradně na internetu.