the-most-autoshow-nr4-rijen-2016-52

Chcete začít závodit? Máme pro vás 5 tipů, jak začít alespoň jako amatér

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 25. 9. 2021


Baví vás řízení a rádi pilujete svůj jízdní styl? Kdykoliv vjíždíte do zatáčky, skenujete její zakřivení a přemýšlíte nad tím, jak by v ní vypadala ideální stopa? Anebo chcete změřit síly s ostatními, ale na opravdový motorsport nemáte dostatek peněz? Pak zkuste amatérské závodění. Máme pro vás pět tipů, s čím můžete poměrně jednoduše začít.

Motokáry

Asi ta nejznámější forma amatérského závodění a rozhodně ta nejdostupnější. Nemluvíme teď úplně o tom, že zajdete do nějaké kartarény, kde s kamarády zajedete pár kol a pokecáte u jídla. Ale i tam lze nakonec síly poměřit.

Každopádně v tomto případě spíše myslíme to posunout na vyšší úroveň, kde se z toho opravdu stává sport. Zvláště pro děti jsou motokáry vstupní branou k opravdovému závodění. Ostatně byl to mnohdy právě první krok v kariéře i mnoha profesionálních závodníků z rallye, ale třeba i z formule 1. Začínali tak i Michael Schumacher nebo Lewis Hamilton.

Užíval si jízdu po okruhu, ale nechal si telefon v kapse. Ten ale při jízdě 4x volal na policii

Autoslalom

V České republice se pořádá spousta závodů ve slalomu, kde lze důkladně prověřit nejen techniku, ale i řidičské schopnosti. Projet totiž vystavěnou trať v co nejrychlejším čase a zároveň nesrazit žádný kužel se totiž může zdát jednoduše, ale nakonec tak úplně není.

Kombinace relativně nízkých rychlostí, absence překážek a faktu, že se takové závody odehrávají na velkých asfaltových plochách nebo letištích a na trati je vždy jen jedno auto, dělá z autoslalomu jeden z nejbezpečnějších motoristických sportů. A také perfektní volbu, pokud chcete používat svoje auto pro denní ježdění.

Amatérská rallye / závody do vrchu

Pokud chcete ale něco adrenalinovějšího, pak můžete vyrazit na nějakou amatérskou rallye nebo závod do vrchu. Na trati sice také budete sami jako na slalomu (pokud nedojedete někoho před sebou nebo naopak nedojede někdo vás), takže by neměla hrozit vzájemná kolize s jiným autem. Jezdí se ovšem na běžných silnicích a tady už kolize hrozit může – podél trati jsou stromy, sloupky, zábradlí, obrubníky a podobně.

V mnoha amatérských závodech můžete používat i auto s bežnými registračními značkami, tedy to, které používáte k jízdě po silnici. Nebude muset být vybaveno závodními sedadly, vícebodovými bezpečnostními pásy ani bezpečnostním ochranným rámem.

Amatérské okruhové závody

Možná jste ale ten typ, který chce závodit s ostatními v reálném čase a nečekat na výsledky. V tom případě by se vám mohly více líbit amatérské závody na okruhu, kdy startuje více aut najednou.

I v tomto případě se může dát využít sériové auto, ale jsou podniky, kam vás bez upraveného auta nepustí – vyžadována je přitom hlavně bezpečnostní výbava. Podniků, které se na okruzích jezdí, také v České republice pár je, takže na výběr máte.

Řídil jsem závodní BMW na mosteckém okruhu. Je to nejlepší zážitek letošního roku

Amatérský rallycross

Nemáte rádi hladké silnice, ale raději rozbahněné cesty? Pak by pro vás mohl být ideální rallycross. Ani tady ale se sériovým autem neuspějete a počítat budete muset s tím, že jde o kontaktní závodění. O různé šťouchance a strkanice není na rallycrossu nouze.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru