test-2020-mercedes-benz-g350d- (6)

Chcete Mercedes-Benz třídy G? Máte smůlu, už nejde objednat

Autor: Pavel Srp - Zdroj: autoevolution.com, Motor1.com, carwow.co.uk, mbpassion.de - Foto: Pavel Srp - 30. 1. 2022


Když si dnes objednáte auto, zpravidla jej nedostanete dříve než za pár měsíců. U spousty značek je docela běžná dodací doba i jeden rok, ale pokud jste si nedávno objednali Mercedes-Benz třídy G, dostanete ho až za skoro tři roky.

V loňském roce zaznamenal Mercedes-Benz třídy G dosavadní prodejní rekord, když bylo zákazníkům dodáno celkem 41 tisíc aut. Jenže tohle auto má opravdu vysoké emise, takže automobilce kazí flotilové emise, a proto se vyrábí jen omezeně. I proto se však podle magazínu mbpassion.de rozhodl německý výrobce od 17. ledna 2022 pozastavit objednávky. Ty objednávky, které dealeři ještě po tomto datu přijali, budou prý zrušeny. Čekací doba totiž neustále narůstá, a to nelze donekonečna.

Již objednaná auta sice do výroby Mercedes-Benz zadal, ale neměl by je dodat dříve než koncem roku 2024. Na auto tak budou zákazníci, kteří si jej již objednali, čekat bezmála tři roky! Dostat by už ovšem mohli modernizované modely. Ty totiž německý výrobce již testuje na silnici. Fotografové zachytili prototypy se zamaskovanou přední i zadní částí. I tak se zdá, že žádné velké designové změny se nechystají.

Mezitím navíc na trh přijde čistě elektrická verze Mercedes-Benzu třídy G, která dostala jméno Mercedes-Benz EQG. Jeho koncept se představil v září loňského roku. Designově se nic zásadního nezměnilo, karoserie má pořád ty zcela neaerodynamické tvary.

O technice elektrického géčka nebylo zatím vyřčeno nic oficiálního, ačkoliv pár (prý ověřených) detailů před časem odhalil magazín carwow.co.uk (psali jsme o tom zde). Nejnovější zprávy mluví o tom, že EQG má být poháněno čtveřicí elektromotorů, které by se měly nacházet přímo u samotných kol, přičemž by každý z nich měl fungovat samostatně.

Proslýchá se také, že by pohonné ústrojí mělo mít dva převody. To sice není zcela výjimečné, protože takto to mají řešené i Porsche Taycan nebo Audi e-tron GT, ale tam je to pro vyšší rychlosti. U EQG by to naopak mělo být pro malé rychlosti a mělo by to suplovat redukční převodovku. Díky tomu všemu by si tak mělo elektrické géčko zachovat terénní schopnosti spalovacích verzí. 

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru