test-2021-dacia_duster-15_dci-4x4-facelift- (3)

Chcete kupovat ojeté SUV? Tohle jsou ta nejméně spolehlivá

Autor: Radim Plachý - Zdroj: TÜV Report - Foto: Pavel Srp - 24. 3. 2022


SUV vládnou posledních pár let světu. Z jednotek procent se dostaly na půlku tržního podílu. Ale která SUV jsou spolehlivá, a která spíše ne? To ukazuje nejnovější přehled spolehlivosti TÜV.

Zákazníci si kupují nová auta i kvůli tomu, že netrpí tolika poruchami jako ojetiny. Přesto do servisu také musejí. Německá síť technických kontrol pravidelně zveřejňuje statistiky spolehlivosti, tedy počet závad, které jednotlivá auta mají. Tentokrát nás zajímají právě SUV.

Přečtěte si také:  Ve světě se v prvním pololetí prodalo 5,5 milionu elektrických a hybridních aut, zájem o hybridy v Evropě klesá

Statistiky jsou po dvouletkách, přičemž ty první jsou už z prohlídek vozidel mezi dvěma a třemi lety stáří. Statistiky pak pokračují vždy po dvou letech až ke stáří 10-11 let. Jedno auto se tu objevuje velmi často, ale stanice technických kontrol nespecifikuje, o jaké závady jde. Může jít o lehké závady, vážné závady ale klidně i ty nebezpečné.

Jaký je průměrný nájezd a spolehlivost ojetin z Německa? U některých aut se budete divit

Statistiky vznikají z milionů provedených technických prohlídek v Německu ročně, takže vypovídací hodnota je hodně velká.

Stáří 2-3 roky

Pořadí Model Míra poruchovosti
1. Dacia Duster 11,4 %
2. Nissan X-Trail 7,2 %
3. Suzuki Jimny 6,5 %

Stáří 4-5 let

Pořadí Model Míra poruchovosti
1. Dacia Duster 15,9 %
2. BMW X5/X6 12,5 %
3. Suzuki Jimny 11,5 %

Stáří 6-7 let

Pořadí Model Míra poruchovosti
1. Dacia Duster 19,8 %
2. Volkswagen Tiguan 17,2 %
3. Nissan Juke 17,0 %

Stáří 8-9 let

Pořadí Model Míra poruchovosti
1. Dacia Duster 24,9 %
2. Nissan Qashqai 22,2 %
3. Nissan Juke 21,7 %

Stáří 10-11 let

Pořadí Model Míra poruchovosti
1. Nissan Qashqai 29,7 %
2. Dacia Duster 26,0 %
3. Suzuki Jimny 22,8 %
Štítky: , , , ,

54 názorů na “Chcete kupovat ojeté SUV? Tohle jsou ta nejméně spolehlivá”

  1. Tak Duster je auto do prace a do lesa stejne jako Jimny a Suzuki. Ale takovy rusky kram Xscheis 5 a 6 (ano rusacky, protoze se ta hruza vyrabi z rusackeho plynu) by v prvni brazde zapadl a urazil by si minimalne vyfuk. Ja mam LC200, RAV4 a nyni Misku PHEV, trapim to na doraz a nikdy zadny problem. Nemecko-okupantsky scheiss mi nesmi do baraku. Nejsem rusacky kolaborant tak jako luza v BMWerglech a denetecedesech.

  2. vladimír Paur

    Když někdo napíše, že Dacia je pro chudáky a bezdomovce tak je chudák a měl by se léčit. Sám jsem žádnou Dacii nikdy neměl ale nebudu je nikdy urážet. Věřím, že každý by chtěl Mercedes ML či GL, Audi Q 5 či 7 ……bohužel né každý na to má. Neurážejme nikoho a respektujme rozhodnutí a názor druhého

  3. Pavel Kapoun

    Nemá smysl, abyste tady majitelé Dusterů obhajovali, jak jsou Dacie dobrá auta. Ne, nejsou a vy jste si je také rozhodně nevybrali, protože by byly pěkně nebo spolehlivé, ale proto, že byly levné a na nic lepšího jste toho času neměli. A to, že jste ujeli 100k bez investic ještě nevypovídá o tom, že je to spolehlivé auto, ale spíš o tom, že jste měli štěstí a narazili jste na „dobrý“ kus. Statistika nehovoří o tom, že se kompletně všechny předčasně rozsypou, ale o tom, že je jich závadových prostě trochu víc, než je obvyklý průměr a nebo hůř, na své problémy (které se zákonitě dostaví) teprve čekáte…

    1. Netreba dristať o Dusteroch, keď s tým nemáte skúsenosti. Ďalšia vec, odkiaľ beriete informácie o poruchovosti a akých poruchovosti sa to týkalo. U mňa je poruchovosť ako poškodenia motora, prevodovky, diferenciálov, zlyhanie elektroniky, netesnosť vozidla. Ak sa to týkalo čapov, tyčiek stabilizátora, nejakých drobností, to su není závady. Duster je dobré auto ale keď sú proste magori, ktorý ho idú rovnať z luxusnými SUV čkami,je to kravina. Je X automobilov,aj prestížnych značiek a hlavne tieto nové, prešpikované elektronikou,sú náchylné na poruchy. Takže Duster určite nepatrí na špičku porúch.

      1. Přesně. Dustera jsem sice neměl a mít nebudu, ale vím od známých,kteří je používají tím nejhorším možným způsobem, jako použití v lese, popojížďky apod. jjak naftové tak benzínové jsou naprosto v pohodě i v dlouhodobém horizontu.

  4. Kdo neměl nemůže soudit! Mám Dustera 4 rok a ještě jsem na něho nesah. Jen plyn a jezdim za polovinu.

    1. Doporučuji odkládat měsíčně 1.000 Kč na opravy… Až si mechanik po vašich 48 měsících – podle vás – bez investice řekne o 48 tisíc, nebudete nemile překvapen.

      1. Prvá Dácia Sandero 1.6 MPI. Bežná údržba, žiadne, opakujem žiadne závady. Predaná keď mala 180000 km, kúpený Duster. Momentálne najazdené 48000 km, má už skoro tri roky, žiadna poruchovosť. A poznám ďalších s podobnými skúsenosťami. Také kraviny ozaj iba inteligentné stvorenie, čo práve vyšlo zo školy môže napísať. A ak chcete žartovať, že som nemal iné autá, blbosť. Mal som ich dosť a okrem Dustera, mám E350 W211 4matic v benzíne a aj tak,je Dacia dobre auto. Mimochodom,do medveďa som za rok dal okolo dve tisícky eur. Síce je to starsina,no aj tak nedám dopustiť ani na medveďa ani Daciu.Tak, skúste niečo dať,na pobavenie.

  5. Tento průzkum nemá žádnou vypovýdající hodnotu. Asi jako že v Čechách bouraj nevíc škodovky, proč asi, no jsou jich mraky.
    Duster je mašina, je to dělník co si na sebe vydělá. Mám už druhého jako služebák cca 150 tis. km zkušeností, v terénu nezmar na dálnici neurazí. Sranda ho vidět v jedné tabulce s X5/X6.

    1. Nejsem socka , jsem delnas , mnel jsem dacii rv 08 , spolehlivé auto , léto , zima , bez údržby , loni sem prodal , zamackl slzu , posloužila hodně , bohužel začala kvést , ale ještě poslouží aspoň šest až deset let , novému majiteli , bez nějakých extra nákladů ,

  6. Stydlín Dáciový

    Běžte s těma Daciema do, víte kam? V tom bych jezdil jedině v noci a v kukle, aby mě nikdo nepoznal.

    1. na koho si hraješ, mě slouží dáčka po lese bez závady, není lepší ten kdo má drahé auto

  7. Já mám sice Sandero 6 let a zatím jen zámek zadních dveří a to prý se někdo chtěl násilím dostat do kufru. Jezdím s tím hodně po polňačkách a max spokojenost.

  8. Nej kvalita za ty penize je DACIA..Duster,Logan…jezdiš li do 100 km/h.bydliš za městem nebo v mirnem kopci,na chatě v vyšce 1000 m-idealni vuz je Duster 4×4 .Soused ma Pandu novou,ale nadava že to je male a pro jednoho včetně nakupu i os.věci.za400.000 SUPER KUP!!!

    1. Za 400k si Duster koupí opravdu jenom blázen. Je to neposlehlivej krám. DOkonce nejnespolehlivější vůbec a to už je co říct.

      1. Nevidím důvod , se schovávat ,jsem hrdý že jsem mnel dvanáct let dacii , nedám na ni dopustit , i když teď mám medveda

  9. Eduard Kočvara

    Statistika TÜV. Kdo kdy zjistil na stk prasklou hlavu, vydrenou vacku atd. Resi spatne zarivky, ruzne vule v podvozku, brzdy. Takze spis vypovidaji o pristupu majitelu k autum, nez o spolehlivosti aut.

  10. Máme Dustera 8 let (1.5 DCI 4×4), jezdí kolem komína za 7l, jezdíme pole, louky, lesy a za tuto dobu praskla pružina, odešel zámek na 5. dveřích a výměna levé páčky – přestalo troubit. To co se tu píše považuji za fake a jak bylo řečeno, vypadá to na článek na objednávku k dehonestaci Dustera možná i celé Dacie v Německu. Njn, němcum tato konkurence prostě nevoní…

  11. Jj mám Duster 1,5Dci 2013. Super pracant zatím vše v původním stavu a STK ok. Nedám z ruky.

  12. Co lze čekat od německé propagandy TÜV, že? Mam Dustera 4. rokem a bez problémů. Shodou okolností je teď v lakovně s odřeným nárazníkem. Jako poškozený jsem dostal náhradní vozidlo. ŠKODA OCTAVIA III. Od prvního dne, co jsem ji převzal, u ni nesvítí brzdová světla, porucha spínače brzd. světel, takže nezpůsobilá k provozu. Než jsem to zjistil, ohrožoval jsem s tím sebe, přítelkyni i okolí. Na Octavii II, kterou jsem měl před Dusterem, se mi to stalo také. Ta byla samý problém. Koncernové plečky už mi nesmí do baráku…

    1. A já mám Fabii I z roku 2005 a vše svítí jak má (a zbytek taky funguje). Z jedné zkušenosti se ale statistika dělat nedá.

  13. Já bych se nečertil, když se vezme, že za Dusterem, jsou hned auta co stojí cca 2x více a jsou na tom líp jen o 2 procenta. Tak je Dacia vlastně skvělá volba.👍

    1. Naprostý souhlas. Rozdíl mezi 2x a více dražším autem je téměř na hranici statistické chyby.

  14. Dobry den.
    Rad se take pripojim s chvalou. Mam Logan MCV 1,6 16V 2008 (plna palba:-)). Koupeno s 148tis. Pred 5 lety. Od pocatku byl instalovan LPG Viale. V 190tis odeslo dal jsem Stag. Ted pri 204tis. Propalene tesneni mezi valci. Mechanik rekl ,ze uz tam nekdo neco delal byl tam nejaky siliko ci co. Udelala se tedy hlava cela vymenily ventily co byly navate a pod. Auto nevykazuje zadne jine zavady. TK ofiko zadnej problem. Min. Koroze. Jezdi kazdy den. Ted za 1,8Kc/km pri tech cenach. Pri porizovaci cene 77tis. Najezdem jiz pres 70tis km. Si myslim ,ze vydane naklady na opravu jsou v ppdstate kvuli plynu nulove. Chtel jsem ji a jsem spokojen. Je to moje takova Rumunsko/Francouzska ,,felda“. Koupim klidne i dalsi.

  15. Mám 1.6 4×4 SCe čtvrtým rokem bez poruch, krom start stopu, který mě hodně užíral a tak jsem ho provždy vyfakoval přímo u baterky. V servisu za odpojení na tajňačku po mě chtěli 800 Kč., vyfakoval jsem je taky a už mě tam nikdy nepatří, nenažranci. Baterku kontroluji dvakrát ročně a je bez problémů. S autem jsem velice spokojen, je to krásný dobrodruh, který zvládá i průjezdy řekou, výjimečně vodou až na kapotě bez šnorchlu a suchého sání. Měl jsem rád Oktu RS 1.generace 132 kW, spolehlivě mi slouzila16 let, ale už nikdy nechci přijít o papíry, Duster je jiný styl, je to kámoš do přírody na pohodu a všude mě doveze, je to nenáročná radost, která Němcům hořkne v žaludku. Je to pod jejich úroveň vyrábět i levná jednoduchá auta, jako to uměli kdysi.

  16. V jednoduchosti je síla. Měl sem Dácii Logan pět let a bez problémů. Nyní mám už tři roky Dácii Duster a opět 100% spokojenost. Ale chápu že je lepší v Německu značku promluvit a přesvědčit ke koupi koncernu. Přeci si nebudou řezat pod sebou větev.

  17. Mám Duster 1,6 4×4 od roku 2015.V záruce výměna zadního diferáku-v terénu (lehkém) jezdím velmi málo!
    Potom výměna předního skla-praskalo.
    V listopadu jsem dal nová zimní kola a rozsvítila kontrolka pneu.Teď jsem dal zpět celoroční-už jen jako letní a kontrolka zhasla.
    Servis s tím dělal kouzla,ale neví čím to je.
    Takže jinak spokojenost,ale servis nic moc!
    Tak uvidím dál.
    Jako důchodce na další vůz už nemám.

  18. Dacia je robustní plechovka opravitelná v každé druhé garáži. Pokud vám nevadí vysoká spotřeba a jezdíte do 100kmh, není problém…

  19. Přesně, článek o ničem. Zrovna tyhle auta patří mezi velmi oblíbené a spolehlivé. Možná měli napsat jen konkrétní motorizaci(DCI) 😂😂

  20. Někomu ta Dacia hrozně vadí :) . Když mi někdo zaplatí také napíšu článek a vytvořím tabulku poruchovosti na míru.

    1. Duster 8 rokov a ani tá výmana žiarovky. Len olej a filtre každý rok. Po 123000 km výmena rozvodov. A ideme ďalej.

  21. Mám Dustera 11 let akorát výměna brzdové kapaliny a loňi svíček.Němci jsou němci měl jsem staršího golfa a nakonec šel na šrot protože s tím věčně něco výlohy.

  22. Je nutné si položit i otázku, k čemu ty Dacie slouží – jsou to služební pracanti, které se drtivá většina referentů (zaměstnanců) snaží uštvat, aby dostali nové auto, které už Dacií nebude … :) Z vlastní zkušenosti (10 let správce vozového parku v nadnárodní společnosti) můžu potvrdit, že pokud někdo dostane Yetiho, tak se k němu chová úplně jinak, než kdy nafasuje Dustra.

    Pokud si dovezete Dustra, Logana, Sandero, či co všechno vyrábí, po nějakém důchodci, který se mu věnoval, tak tam žádný problém nenajdete. Navíc, pokud se nepletu, bylo Dustrů prodáno už přes 2 miliony… O tom se Tiguanům, či BMW X5, či Qashqai, asi může jen zdát. Škoda že statistika není přepočítána na počet vozů konkrétního typu, zda by procenta byla jiná.

    1. Ale vždyť ten přepočet tam je. Je tam míra poruchovosti, což je počet poruch dělený počtem kontrolovaných vozů.
      Jediné, co by bylo dobré zvážit je kilometrový nájezd. Jsou tam Dustery pomíchané s důchodcovskými voňavkami.

    1. Tomáš Bobek

      take tak 7 let duster bez jedine poruchy, i kdyz jsem koupil tet nové tak dustera nedam z ruky a že se ptali ci jim ho neprodam,ANI ZA NIC, tyto tabulky si zaplatil koncern ne? :-)

    1. Tyto statistiky se vetšinou čerpají z dat německch STK ( TÜV). Auta, která mají zadřený motor na STK nejezdi. Berte to tedy s nadhledem. Podle těchto statistik vycházela octavia 2 jako spolehlivější než o1.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek