Když chcete něco opravdu speciálního, i dnes máte na výběr spoustu možností. Automobilky vyrábějí limitované edice modelů, kterých vznikne jen pár stovek, desítek kusů nebo dokonce třeba jen pár kusů. A s kabrioletem Mercedes-AMG G 63 to bude stejné. Jen si jej nekoupíte u běžného dealera.
Může za to dítě
Mercedes-Benz třídy G je kultovní auto, které se z původně vojenského speciálu vyvinulo ve stylovku. Svědčí o tom fakt, že se nabízí i ve verzích AMG s osmiválcovými motory (G 63 AMG a dříve i G 55 AMG a podobně) a dříve dokonce i s dvanáctiválcovými motory (G 65 AMG). Navíc jej můžete mít i jako super luxusní zvednutý Mercedes-Maybach G 650 Landaulet nebo jako brutální off-road G 63 AMG 6×6. Jenže jedna verze tady dosud ještě nikdy nebyla: třída G AMG jako kabriolet.
A ani teď to sám Mercedes-Benz nezmění, protože z jeho dílem géčkový kabriolet nevyjede. Přesto existuje a na svědomí jej má dubajská firma Refined Marques. Ta se pustila do vývoje vlastního auta, přičemž využívá komponenty a know-how z továrního kabrioletu předchozí generace.
Na úplném začátku tohoto nápadu bylo pětileté dítě, syn majitele společnosti Refined Marques, který při jízdě v krátkém Brabusu G700 vznesl dotaz. Zajímalo ho, jestli by se géčko dalo udělat s plátěnou střechou a malými dveřmi, kterými by mohl nastupovat na zadní sedadla. Otce to zaujalo a rozhodl se takové auto vyvinout a postavit. Od nápadu k hotovému autu to zabralo pouhých 18 měsíců. Ty „malé dveře“ jsou nakonec krátké zadní dveře, které se otevírají proti směru jízdy (tzv. sebevražedné dveře), podobně jako u některých pick-upů s karoserií typu super-cab.
Základ je „běžné“ AMG
Kabriolet stojí na základech „běžného“ modelu Mercedes-AMG G 63 4MATIC+ druhé (tedy současné) generace, který pohání čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly spolupracující s devítistupňovou automatickou převodovkou a s pohonem všech kol. Hodnoty 585 koní a 850 Nm zůstaly beze změny, na pohonném ústrojí žádné změny ani úpravy nejsou.
Inspiraci na stavbu kabrioletu si vzali v Refined Marques z jiného exkluzivního Mercedes-Benzu, protože majitel vlastní exkluzivní limitovanou edici Mercedes-Benzu G500 Cabriolet Final Edition 200 (bíly kus na fotkách). Jde o edici, která oslavuje vůbec poslední vyrobené kabriolety třídy G. Ta byla k dostání v letech 2013 a 2014. Vývoj nového AMG kabrioletu měl v Refined Marques prý na starosti tým, který tvoří mechanici Formule 1 i lidé, kteří pracovali na těch nejlepších supersportech světa. A podle fotek se jim to rozhodně povedlo.
20 kusů a (skoro) 30 milionů
Refined Marques oznámili, že vznikne pouze 20 kusů. Cena hotového auta bude od 1,32 milionu dolarů (v přepočtu 29,4 milionu korun), ale může se lišit podle toho, jak moc se nový majitel rozšoupne s další výbavou anebo třeba s designovými prvky či čalouněním a podobně. Cena už zahrnuje kompletní dodávku auta, tedy včetně koupě výchozího standardního AMG G 63.