test-2019-honda-cr-v-15-turbo-2wd-mt- (11)

Ať se nám to líbí nebo ne, spalovacím motorům postupně zvoní umíráček. Česká republika se na světovém summitu o životním prostředí a klimatických změnách, který proběhl tento týden v New Yorku, zavázala, že do roku 2050 u nás nebudou na silnicích auta se spalovacími motory. Žádná! Nejsme ale jediní, některé státy taková opatření zavedou dříve, jiná o chvilku později, ale časem to tak bude úplně všude.

Těmto zákazům jdou některé automobilky postupně naproti a připravují tak své zákazníky na přechod na čistou a udržitelnou mobilitu. Jedna z takových značek je i Honda, která dle agentury Reuters oznámila, že od roku 2021 nenabídne v Evropě žádný model s dieselovým motorem pod kapotou. Místo vývoje čistých dieselů se Honda raději zaměří na elektrifikaci.

Test Honda Civic 5D 1,6 i-DTEC

A prakticky už se to děje. Evropská verze modelu CR-V už s dieselem nepočítá, místo něj bude v nabídce s hybridním pohonem. Ve Frankfurtu zářící, roztomilá Honda E pak spalovací motor nemá vůbec, jde o čistokrevný elektromobil. Příští generace modelu Jazz pak bude výhradně hybridní.

Kromě těchto změn má Honda v plánu šetřit. V prvé řadě ubere na množství nabízených modelů, čímž by celosvětově měla uspořit až 10 % výrobních nákladů a to už do roku 2025.

V plánu je také uzavření britské továrny ve Swindonu, kde tak o práci přijde na 3500 zaměstnanců. Zavírat bude také továrnu v Turecku. Všechny takto ušetřené finance budou následně využity na výzkum a vývoj nových modelů a hlavně emisně čistých pohonů.