Test Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic

Autor: Matěj Skalický - 14. 3. 2018


Jazz ještě není ani plnoletý a už se ho ve světě prodalo přes sedm milionů kusů. Aktuální třetí generace sjíždí ze závodu v britském Swindonu a od roku 2014 byla dostupná pouze v jediné motorizaci – 1.3 i-VTEC. Teď Honda svému oblíbenci na pomezí městského hatchbacku a malého MPV dopřála i silnější patnáctistovku. A změna je znát!

Tvář tygra

Jazz má tvář asijského tygra. Výrazný předek s drobným spoilerem je nabroušenější než u předchůdce. Maska s hlavními světly do „véčka“ roztahuje subtilní karoserii do šířky. Designově jsem propadl hlubokému bočnímu prolisu, který se táhne od předních dveří až k zadní lampě. Tahle křivka Jazzu dodává elegantní, byť poměrně přísný výraz.

Uvnitř vás překvapí, kolik vzduchu auto pojme: je neskutečně prostorné, spíš než hatchback kupujete vskutku malé MPV. Hlavně zadní cestující mají nad hlavami skoro kilometr místa. Nemluvě o tom, že když žádné pasažéry nevezete, můžete zadní variabilní sedačky Magic seats schovat a naložit kolo, ledničku, prostě cokoli.

O něco méně user-friendly je kufr, sic se základním objemem 354 litrů, ale s neprakticky tvarovaným otvorem pátých dveří. Za nakládací hranou je propad, navíc zaoblené rohy přístup do zavazadelníku nijak neulehčují. Pravda – po zmiňovaném sklopení zadních sedadel dostanete až 1314 litrů prostoru, zkuste si to srovnat třeba s takovou Fabií a dalšími. Jazz je větší.

Pracoviště řidiče je prosté, uspořádání ovladačů a sedmipalcového multimediálního displeje na středu působí chaoticky, ale po čase se zorientujete. Horší je to se samotným interfacem infotainmentu. Existují přehlednější, líbivější, ale to je bolístka většiny asijských aut. Navigace mě nejednou vzala úplně jinam, marně jsem se topil v přehledu rozhlasových stanic a podobně. Palubní deska jinak připomíná rozlehlé letiště inspirující se v segmentu MPV. Sedí se výš a pohodlně.

Skvělých 130 koní

Třebaže facelift je nenápadný, největší změny se udály jinde. Jazz dostal nový motor 1.5 i-VTEC. Honda ho prodává pouze s výbavou Dynamic, takže v levnějším případě s šestistupňovou manuální převodovkou stojí 480 tisíc. Dostanete ale vše, co je k spokojené jízdě třeba: auto má vyhřívané sedačky, plejádu asistentů. Chybí bezklíčové otevírání dveří a zadní kamera. A v příplatkovém seznamu tyto položky nenajdete, protože prakticky žádná výbava na přání neexistuje. Když tedy nepočítám metalízu.

Zároveň platí, že zastavěná patnáctistovka je skutečně drahý špás. S automatem auto stojí dokonce 515 tisíc, zato se vším všudy. Větší variabilita v ceníku by možná tvořivým zákazníkům udělala radost, na druhou stranu u Hondy alespoň nemusíte nad výběrem dlouho hloubat. A víte, že cena už dál nikam neporoste.

Atmosférická jednotka 1.5 i-VTEC s výkonem 96 kW/130 koní a točivým momentem 155 Nm přitom za zvážení rozhodně stojí. Vychází z méně objemné třináctistovky. Ani ne tunu a čtvrt vážící Jazz s ní neskutečně ožil a nabízí hodně dynamické svezení. Tam, kde 1.3 ztrácela, posouvá nový motor Jazz o velký kus dopředu. Maximum výkonu leží daleko za šesti tisíci otáčkami, nástup je přitom lineární. Abyste vymáčkli z auta dostatek výkonu, je třeba motor hodně točit. Rád se nechá a vy se dobře bavíte.

Berte manuál

Manuální šestistupňová převodovka je precizně naladěná. Velmi těsné odstupňovaní vás nutí po kožené kulaté hlavici řadičky sahat prakticky neustále, ale vlivem krátkých drah a jemnému chodu je to příjemná kratochvíle. Automat možná ve městě předejde řadě trablů, ale o tohle řazení bych se nerad ochudil. Natož na úkor variátoru. Auto je navíc s manuálem o nějakých 35 tisíc levnějších.

Řízení není přeposilované, snadno si udržíte v utáhlých zatáčkách stopu a ani vlivem neatletické karoserie Jazzu z ní nebudete nedobrovolně vyjíždět. Japonský modrák je hbitější, než vypadá. Navíc se chlubí zajímavou spotřebou kolem 6,5 litru. Svižnější svezení apetit Jazzu úměrně zvedá, ale patnáctistovka se umí za vyšší příděl benzinu spolehlivě odvděčit rychlou, pohodlnou a zábavnou jízdou.

Škoda vyšší pořizovací ceny a chaotického multimediálního systému. Jinak je Jazz skutečně přívětivým parťákem do města, na stěhování nebo na delší výlety ve skutečně prostorném autě.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Skvělý motor,Pevná a vysoká cena
Skvělá variabilita,Chaotický multimediální systém
Skvělá převodovka,Neprakticky tvarovaný kufr
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Honda
Typ:,Jazz
Motor:,1.6 i-VTEC
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 498 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,96 kW/130 koní při 6 600 ot./min
Točivý moment:,155 Nm při 4 600 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.7 s
Maximální rychlost:,190 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.2 / 5.1 / 5.9
Emise CO2:,133 g/km
Objem nádrže:,40 litrů
Délka:,4 051 mm
Šířka:,1 694 mm
Výška:,1 550 mm
Rozvor:,2 530 mm
Provozní hmotnost:,1 176-1 188 kg
Objem zavazadlového prostoru:,354 / 1 314 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru