Test Škoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI 81 kW (DSG)

Autor: Pavel Srp - 27. 9. 2016


Škoda Fabia aktuální, třetí generace je velmi povedeným autem. Vypadá mnohem lépe než druhá generace a pokud její vzhled navíc podpoříte výbavou Monte Carlo, neuděláte chybu. Přesně taková Fabia ve vrcholné verzi s motorem 1,2 TSI 81 kW s převodovkou DSG prošla naší redakcí.

Třetí generace modelu Fabia byla představena již před dvěma lety. Rukama nám prošla již dvakrát a pokaždé se nám pozdávala jako povedené auto. Do třetice jsme sáhli po tom nejlepším, co lze v ceníku nalézt. Čistokrevná sportovní verze RS pro aktuální generaci vypadla a nepočítá se s ní ani do budoucna, a tak ji v nabídce musí nahradit alespoň sportovněji vyhlížející provedení Monte Carlo.

test-skoda-fabia-monte-carlo-12-tsi-81-kw-dsg-p1

A jde na to dobře, protože k designu běžné Fabie přidává několik prvků, které ji výrazně okoření a ozvláštní. Základem je barevná kombinace, která kombinuje čtyři barvy karoserie s designovými prvky v černém klavírovém laku. Sama automobilka doplňuje verzi Monte Carlo mottem: „Černá je sexy“. A černý lak lze nalézt na krytech vnějších zpětných zrcátek, na nových 17“ discích kol či na nástavcích bočních prahů. Nový je také černý spoiler pod předním nárazníkem či difuzor v zadním nárazníku. O tom, že jde o verzi Monte Carlo, vás nakonec informují i plaketky na bocích vozu.

Změny přináší Monte Carlo také v interiéru. Tou nejzásadnější jsou sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a speciálním čalouněním, v nichž se nejen velmi dobře sedí, ale také umějí dobře podržet tělo v zatáčkách. Pro Monte Carlo jsou specifické také pedály z nerezové oceli, lišty v palubní desce v imitaci karbonu či barevné plasty v interiéru.

test-skoda-fabia-monte-carlo-12-tsi-81-kw-dsg-p3

Interiér nabízí dostatek auta, zejména vpředu. K dispozici je navíc velká spousta odkládacích prostor a přihrádek. Nebudete muset přemýšlet, kam odložit svůj mobilní telefon, láhev s pitím či peněženku. Co do prostoru na tom ale není špatně ani místo vzadu. Tři pasažéři se tam sice vejdou, ale komfortní to nebude, dva se ale odvezou v pohodě i na delší trasy. Objem zavazadlového prostoru dosahuje 330 litrů, respektive až 1 150 litrů se sklopenými opěradly zadních sedadel.

K dispozici jsou v této výbavě „pouze“ tři pohonné verze. Ve všech případech jde o motorizaci 1,2 TSI. Základ nabídky tvoří slabší 1,2 TSI 66 kW s pětistupňovou manuální převodovkou , středem nabídky je silnější provedení s 81 kW a šesti rychlostními stupni a vrchol nabídky přidává převodovku DSG – a to je případ testované verze.

Výkon 81 kW/110 koní není v kombinaci se 175 Nm točivého momentu vůbec špatné. Fabia je poměrně lehké auto, a tak je dynamika na velmi slušné úrovni. Ačkoliv má podle technických údajů motor maximum točivého momentu už v 1 400 ot./min, výrazněji se k životu probudí ještě přibližně o pět set otáček později. Výkon nepolevuje do cca 4 800 ot./min. Chybí mu však nějaká gradace, ba dokonce alespoň špetka nějakého vzrušení. Motor je nicméně velmi kultivovaný a tichý. Nejednou se mi stalo, že jsem si na semaforech myslel, že je motor – i díky přítomnosti systému Start/Stop – vypnutý, ale on přesto stále běžel.

test-skoda-fabia-monte-carlo-12-tsi-81-kw-dsg-p2

Spotřeba je – jak je ostatně pro tubomotory typické – závislá na způsobu jízdy. Zejména u těchto malých turbomotorů se může lišit opravdu výrazně. Při úsporném stylu jízdy není problém dosahovat hodnoty začínající číslici „5“, ale lze se dostat i k 10litrové hranici. Přesto počítejte při běžném ježdění se spotřebou mezi 6 a 7 litry na 100 ujetých kilometrů.

Podvozek Fabie dostal velmi příjemné naladění, komfortně založení řidiči ho sice příliš neocení, protože je tužší. Přesto to neznamená, že by byl tvrdý. Nerovnosti filtruje velmi dobře, automobil neodskakuje a od kol se neozývají žádné nepatřičné zvuky. Na žádné supersportovní řezání zatáček to není, auto se naklání, přesto je možné na okresní silnice o víkendu klidně vyrazit.

To hlavní, proč byste si Škodu Fabia Monte Carlo měli pořídit, je vzhled, ale počítejte s tím, že za to připlatíte. Nejnižší cena verze Monte Carlo je 335 900 Kč, její výbava je téměř shodná s výbavou Style. Liší se pouze v drobnostech, ale rozdíl cen je 24 tisíc Kč v neprospěch MC. I tak je to ale podle nás kapka v moři ve srovnání s tím, jak auto oproti běžným verzím vypadá. Jednoznačně říkám, že tento příplatek za to stojí.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Škoda
Typ:,Fabia Monte Carlo
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 197 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,81 kW/110 koní při 4 600 – 5 600 ot./min
Točivý moment:,175 Nm při 1 400 – 4 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.4 s
Maximální rychlost:,196 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.8 / 4.1 / 4.7
Emise CO2:,109 g/km
Objem nádrže:,45 litrů
Délka:,3 992 mm
Šířka:,1 732 mm
Výška:,1 467 mm
Rozvor:,2 470 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 154 kg
Objem zavazadlového prostoru:,330 / 1 150 litrů
Ceník:,ke stažení ZDE
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru