Třetina žen ve věku 25 až 45 let, které kupují vozy i pro bezpečný převoz dětí, si pořizuje auto s automatickou převodovkou. Nadpoloviční většina aut má i tempomat nebo Bluetooth připojení.
Maminky, které dnes slaví svůj svátek, tvoří 41 % z celkového počtu českých zákaznic bazarů AAA Auto a Mototechna. Jde o ženy ve věku 25 až 45 let, které si pořizují z 60 % větší vozy typu kombi, SUV nebo MPV, nejčastěji s benzinovými motory. Důležitým atributem při výběru jsou nejen bezpečnostní prvky, ale také ty komfortní, díky čemuž se maminky lépe soustředí na bezpečnou jízdu se svými ratolestmi.
„Ženy jsou obecně velmi rozvážné při výběru automobilu. Jejich preference se mění s jejich životními potřebami. Obzvláště jako mámy potřebujeme při řešení naší mobility s dětmi úplně něco jiného než jako svobodné. Prostorný vůz je pro většinu z nás nezbytností, ale ještě důležitější jsou bezpečnostní, a hlavně komfortní prvky, bez kterých si mnoho našich zákaznic už ani nedokáže svoji jízdu představit. Přeci jen nás děti samy o sobě často při řízení rozptylují, tak chceme minimalizovat rušivé elementy během jízdy,“ upozorňuje Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA Auto a Mototechna, a také maminka desetileté dcery.
Ze zákaznic českých provozoven AAA AUTO a Mototechna tvoří maminky, tedy nejčastěji ženy ve věku 25 až 45 let, 41 %. Tyto dámy si z 33,4 % pořizují hatchbacky, z 27,3 % kombíky, z 22,4 % SUV a z 8,7 % MPV. „Meziročně pozorujeme největší nárůst zájmu o SUV, u kterých prodeje maminkám letos povyrostly již o tři a půl procenta oproti loňsku. Před pěti lety přitom podíl těchto aut netvořil ani dvanáct procent,“ doplnila Karolína Topolová. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (11,4 %), Škoda Fabia (8,3 %) a Hyundai i30 (4 %).
Automatickou převodovku si pořizuje 28 % maminek, přitom před pěti lety to bylo jen 15,5 % z nich. Nárůst obliby v komfortních prvcích je vidět i v dalších kategoriích. Parkovacího asistenta si spolu s autem pořizuje 40 % z nich, 64 % má tempomat a Bluetooth připojení pro bezpečné telefonování za volantem a necelých 14 % náhon na všechna čtyři kola.
54,2 % maminek si kupuje auto s benzinovým motorem a 41,7 % s naftovým. Přestože alternativní paliva tvoří v této skupině zákazníků jen lehce přes čtyři procenta prodejů, poptávka roste i tady. „Hybridy si za první čtyři měsíce pořídilo již téměř padesát dam ve věku 25 až 45 let, to je polovina toho, co loni za celý rok. Nejoblíbenějším modelem je Toyota C-HR,“ upřesnila Topolová. Hybridy si ženy si pořizují nejčastěji v šedé (23,4 %), bílé (21,9 %) a černé (15,8 %) barvě.