Volvo_S90_Small_Overlap_Crash_Test

V průměru nechává havarovat alespoň jeden nový vůz Volvo denně. A sehrála zásadní roli v udržení automobilky Volvo Cars na pozici lídra v oblasti automobilové bezpečnosti, což platí i v současnosti.

Laboratoř pro nárazové testy centra bezpečnosti společnosti Volvo Cars letos slaví 20. výročí od svého založení. V roce 2000, kdy byla slavnostně otevřena švédským králem, představovala jednu z nejvyspělejších laboratoří pro nárazové testy na světě, což v mnoha ohledech platí dodnes.

Přečtěte si také:  Při nehodách bylo v loňském roce nejméně zraněných i mrtvých. Pomohl nouzový stav

I nyní pomáhá inženýrům a konstruktérům švédské automobilky tlačit dopředu vývoj na poli bezpečnosti a získávat cenná poučení z reálných dopravních nehod, aby společnost Volvo Cars mohla dostát svému předsevzetí, že v žádném z jejích nových vozů nebude v budoucnu nikdo smrtelně ani vážně zraněn.

„Přijetí závazku k bezpečnosti není o úspěšném procházení testy ani o sbírání nejlepších hodnocení,“ uvedl Thomas Broberg, jeden z předních expertů společnosti Volvo Cars na bezpečnost, který pro automobilku pracuje již 20 let. „V rámci našeho závazku k bezpečnosti se snažíme zjistit, proč a jak dochází k automobilovým nehodám, abychom následně mohli vyvíjet technologie, které pomohou těmto autohaváriím předcházet. Doufáme, že naše průkopnická práce inspiruje ostatní, aby nás následovali v našem usilování o snížení počtu lidských životů ztracených na silnicích celého světa.“

Multifunkční laboratoř pro nárazové testy, která je součástí centra bezpečnosti automobilky Volvo, umožňuje odborníkům na bezpečnost společnosti Volvo Cars rekonstruovat nespočet dopravních situací a nehod a provádět testy, které svým rozsahem překračují zákonné požadavky.

Přečtěte si také:  Chtěl se jet pochlubit se svou Corvettou, ale selhaly mu brzdy. Nehodu i jeho frustraci zachytila kamera

Součástí laboratoře jsou dvě testovací dráhy o délce 108 a 154 metrů. Kratší dráha je pohyblivá, přičemž jí lze natáčet v rozsahu 0° až 90°, což umožňuje provádět nárazové testy v různých úhlech a za různé rychlosti nebo simulovat náraz dvou pohybujících se automobilů. Auta mohou nabourat v rychlosti až 120 km/h.

Ve venkovním zázemí je dostatek prostoru pro provádění testů v rámci scénářů, jako jsou převrácení vozu nebo jeho sjetí ze silnice, kdy jsou vozidla vysokou rychlostí vyslána přímo do příkopu. V tomto areálu také společnost Volvo Cars nabízí záchranným složkám příležitosti ke zdokonalení jejich dovedností uplatňovaných při záchraně lidských životů. Stejně tomu bylo i v nedávné době, kdy automobilka nechala shodit nové vozy Volvo z výšky 30 metrů, aby napodobila těžká poškození, k nimž dochází při těch nejzávažnějších dopravních nehodách.

Volvo shodilo své nové vozy z 30metrového jeřábu, aby pomohlo záchranným složkám zachraňovat životy

Uvnitř hlavní haly je umístěna enormně velká nárazová bariéra, využívaná pro testování vozů při různých čelních, zadních a bočních nárazech. I přes její hmotnost neuvěřitelných 850 tun ji lze v případě potřeby pomocí vzduchových polštářů různě přesouvat.

Mimo ni je laboratoř vybavena přibližně dvěma tucty dalších pevných či pohyblivých bariér, které jsou využívány při nárazových testech. Patří mezi ně i bariéra v podobě losa, která slouží k simulaci srážek s velkými zvířaty.

Během testů jsou vůz, figuríny pro nárazové testy i bariéry opatřeny senzory, které umožňují inženýrům společnosti Volvo Cars detailně zachytit celý sled dílčích událostí. Nárazový test je mimo to ze všech úhlů natáčen prostřednictvím desítek kamer s vysokým rozlišením.

Provedení vlastního fyzického nárazového testu předchází zkoušení daného modelu v rámci tisíců počítačově simulovaných nárazových testů. Veškerá data získaná na základě těchto testů jsou následně inženýry společnosti Volvo Cars využívána k vývoji bezpečnějších automobilů.

Přečtěte si také:  Policie zveřejnila video ze včerejšího pronásledování zdrogované řidiče v Praze. Ukázala i použití zastavovacího pásu

S tím, jak automobilka Volvo Cars směřuje vstříc plně elektrické budoucnosti, se mění vybavení laboratoře tak, aby bylo centrum bezpečnosti připraveno na bezpečné provádění nárazových testů elektrických vozidel.

„Bez ohledu na to, o jaký scénář se jedná, zde v centru bezpečnosti společnosti Volvo Cars ho dokážeme rekonstruovat a podrobně analyzovat,“ oznámil Thomas Broberg. „Pro mě osobně je velmi inspirativní vědomí, že se díky každé hodině věnované testům a analýzám dostáváme zas o něco blíže k naplnění naší ambice, jejímž cílem je dosáhnout toho, aby v žádném novém voze Volvo nedošlo k smrtelným či jinak závažným zraněním.“