test-ojetiny-2014-skoda-octavia-combi-rs-20-tdi-135-kw

Už dávno neplatí, že koupit si ojetý vůz ze zahraničí znamená, že se musíte spoléhat na informace od prodejce. I ojeté auto, které nemá český původ, si lze prověřit v systému AUTOTRACER. Nyní do něj přibylo dalších 195 milionů dat k ojetým autům dovezeným právě ze zahraničí, a to zejména z Německa. Nová data se vztahují k najetým kilometrům a haváriím, a zahrnují také totální škody. Pokrývají tak informace k ověření dvou nejčastějších podvodů, které se na trhu prodávaných ojetin vyskytují – tj. stáčení tachometrů a zatajování havárií.

„Každé páté ojeté auto, které se v Česku prodává, má uvedený německý původ, proto jsou data z Německa pro české zákazníky, a potažmo kultivaci českého trhu, důležitá. Data k ojetým vozům ze zahraničí obsahuje AUTOTRACER už řadu let, nyní jsme však množství záznamů významně posílili. Jedná se přitom o záznamy od zahraničních pojišťoven, které sahají až 10 let zpětně, tedy zhruba do roku 2010. Počet informací o ojetých vozech dovezených ze zahraničí bude v systému AUTOTRACER dále přibývat s tím, jak se do něj budou každý měsíc dostávat nová aktuální data,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která tento systém pro prověření historie ojetých vozů provozuje.

Přečtěte si také:  Prověření ojetého auta před koupí

Konkrétně systém AUTOTRACER nově zobrazuje 15 milionů záznamů o totálních škodách včetně fotodokumentace a stavech tachometrů ojetých vozů ze 13 evropských zemí, a dalších 180 milionů záznamů o stavech tachometrů a poškození ojetých vozidel ze 14 evropských zemí a USA. Kromě Německa pocházejí data také z Francie, Itálie, Španělska, zmíněných Spojených států Amerických, Polska a řady dalších zemí. „Máme téměř 200 milionů nových dat k haváriím. Je to obrovské číslo. Samozřejmě k velkému množství vozů máme informace o více haváriích, i tak je ale počet aut, která lze nově prověřit, ohromný,“ uvádí ředitel společnosti Cebia Martin Pajer s tím, že s ohledem na velké množství nových záznamů, ale i velké množství dat ze zahraničí, která již v systému AUTOTRACER byla, se AUTOTRACER vyvinul v evropský systém pro prověření historie ojetých vozů.

Jak lidé kupují ojetá auta? Průzkum v Česku ukázal zajímavé informace

Nová data ze zahraničí systém zobrazuje již od 7. září. „Do úterý, tedy zhruba za dva týdny, kdy jsou data k dispozici, jsme pomohli zákazníkům díky novým datům odhalit 269 totálních havárií v celkové hodnotě 68 milionů korun. K tomu jsme díky novým datům odhalili ještě dalších 2174 poškození za 163 milionů korun,“ upozorňuje Martin Pajer s tím, že u stejných aut měli k dispozici i velké množství dalších škod, ke kterým došlo na území Česka.

Zájem o prověřování historie ojetých vozů ze strany lidí kupujících ojeté vozidlo přitom dlouhodobě stoupá, a to i letos, kdy je trh ojetých vozů negativně poznamenán protikoronavirovými opatřeními. „I když se letos prodává méně aut, v prvních osmi měsících stoupl počet prověření meziročně o 22 %. Lidé nyní kupují o něco levnější vozy, než které kupovali loni, a chtějí mít jistotu, že vědí, jaké auto kupují, respektive že nekupují auto se stočeným tachometrem, zatajenou havárií či poškozením, omlazené či jinak defektní. Více lidí teď trápí finanční obavy a chtějí tak mít jistotu dobré koupě,“ říká Martin Pajer s tím, že prověřování aut roste dlouhodobě a věří, že důvodem je i dlouhodobá osvěta ze strany Cebia. Oproti roku 2018 stoupl letos počet prověření ojetých vozů v systému AUTOTRACER o 62 %. „Zájem lidí o prověřování historie aut je pro nás motorem pro neustálé vylepšování systému a získávání nových dat pro naše klienty,“ dodává Martin Pajer.

Přečtěte si také:  Vláda znovu zavřela showroomy a zakázala autoškoly. Autoservisy a STK jsou v provozu

AUTOTRACER je největší databází informací o ojetých vozidlech ve střední Evropě. Obsahuje více než miliardu záznamů. Data do něj poskytují pojišťovny, značkové i neznačkové servisy, výrobci a importéři vozidel, policie, finanční instituce, inzertní portály a řada dalších subjektů. Na základě VIN vozidla v něm lze odhalit, zda nemá auto stočený tachometr, zda a jak bylo servisované, jestli nebylo havarované a pokud ano, jaká vznikla při havárii škoda, zda není evidované jako odcizené, jestli není zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, jaký je skutečný rok jeho výroby a jak je vybavené, kdy bylo poprvé registrované či pro jakou zemi bylo vyrobeno a řadu dalších informací.