Není potřeba nijak dlouze diskutovat o tom, jestli Bugatti Chiron je nebo není absolutní přehlídkou současných technologií a jestli jeho výkon 1 500 koní je nebo není dostačující. Zajímavější je, jak se k autu postavila sama automobilka. Mohla ho prostě vyrobit, ukázat jak vypadá to monstrózní stádo koní v praxi a dál nic neřešit. Výkonnostní prvenství už si přeci připsala.
Jenomže inženýři této francouzské značky jdou rádi do dalších a dalších novot a extrémů, což před nedávnem dokázali vývojem a následnou výrobou opravdu velkého ale zároveň velmi lehkého brzdového třmenu. Třmen byl vytisknut na 3D tiskárně z titanu. Co do rozměru je velmi podobný tomu stávajícímu, kdy na délku měří 406 mm, na šířku 208 mm a na výšku 136 mm.
To důležité se ale ukrývá v hmotnosti tohoto komponentu. Díky 3D tisku i použitému materiálu se jeho hmotnost dostala na velmi zajímavých 2,9 kilogramu. Jen pro srovnání, standardní brzdič Bugatti má hmotnost 4,9 kilogramu. A to už je nějaká úspora!
Ačkoliv to zní docela jednoduše, příprava tisku byla velmi náročná, ale překvapivě co do času zabrala „pouhé“ tři měsíce. Bylo potřeba sehnat prakticky největší 3D tiskárnu na světě a pak jen zadat spoustu parametrů a čekat. To čekání nakonec zabralo 45 hodin, přičemž na jeden brzdič bylo potřeba 2 213 vrstev vysoce kvalitního titanu.