skoda-120lse-superestelle-limuzina-04

Britové v 80. letech postavili šestidveřovou limuzínu z klasické škodovky. Jezdí dodnes

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: evilmotors.webnode.cz, classics.honestjohn.co.uk, autoshite.com, skoda-virt.cz - 13. 2. 2021


Škodovky byly v 80. letech minulého století už značně zastaralé a jejich prodeje nebyly na západ od tehdejšího Československa nijak zajímavé. Zdárně konkurovat tehdejším západním automobilům nedokázaly ani přes výrazně nižší cenu. Přesto se prodávaly i ve Velké Británii, kde tamější dealeři kvůli podpoře prodeje vymýšleli zajímavé kampaně a úpravci stavěli působivé kreace. Jednu z nich si můžete prohlédnout v galerii.

Prapůvodně to byla úplně obyčejná škodovka, kterých jsme ještě před nějakou dobou potkávali na českých silnicích spoustu. Podle dostupných informací stály na začátku dvě bourané Škody 120 LSE (občas označované také jako Škoda 120 Super Estelle) z roku 1982 a 1983, tedy ještě tzv. „užovky“. Šlo o původní verze před velkým faceliftem, který přinesl širší nápravy i jiný design předních a zadních světlometů a další drobnosti. Na fotografiích je ovšem vidět už facelift, tzv. „eMko“, na nějž byla tato limuzína později přestavěna.

Britský prodejce Fortune Auto Sales z města Grays v Essexu tedy vzal nabouraná auta, ale nerozhodl se je jen tak opravit, nýbrž je rovnou přestavět. Jakkoliv škodovka rozhodně nebyla luxusní, vznikla z ní prodloužená šestidveřová limuzína. Obě auta byla rozřezána a následně svařena k sobě, přičemž do podlahy a do střechy přibylo několik výztuh, aby se karoserie nekroutila (anebo kroutila co možná nejméně). Navíc nešlo jen o pouhé prodloužení a navaření bočních panelů, nýbrž Fortune Auto Sales přidali další pár dveří.

Po úpravě karoserie bylo ovšem potřeba provést i některé další změny, aby se s autem dalo bezpečně jezdit. Týkalo se to spojky, brzdového systému i některých dalších částí. Naopak podvozek, převodovka i motor zůstaly původní. Tedy až do přestavby na modernější eMko. Tehdy byla vyměněna přístrojová deska, některé části karoserie, ale i motor, přičemž do auta putoval motor ze Škody 130.

Auto by mělo stále existovat, což dokazují přiložené fotografie, pocházející mimo jiné z britské výstavy NEC Classic Motor Show 2016. Český magazín auto.cz také prý dopátral současného majitele, který existenci i vlastnictví automobilu potvrdil.

Mimochodem i v České republice máme dvě prodloužené limuzíny ze škodovek. Jednou z nich je Škoda 105, tou druhou je Škoda 1000 MB.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru