Profesionální tuning se čas od času dostane do roviny, kdy je pro běžného smrtelníka naprosto nedostupný. O to více ale zaujme ty, kteří mají na svém kontě dostatek peněz a ještě něco navíc k tomu. Přesně pro ty je určen nejnovější projekt dvorního úpravce značek Mercedes-Benz a Smart. Základem mu byl už z výroby velmi excentrický Mercedes-AMG G 63, který dostal nový bodykit, zvýšený výkon, nová kola a také opravdu vysokou cenu.
Začneme hned tím, co je pod kapotou. Tam výrobce umístil přeplňovanou V8 o objemu 4 litrů, která je standardně naladěná na 585 koní a točivý moment 850 Nm. Brabus si ale pohrál s turbodmychadly, mapami řídící jednotky a výfukovým systémem, takže jeho verze řidiči nabídne rovných 800 koní a 1000 Nm. Standardní zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 4,5 sekundy, verze od Brabusu to pak zvládne za 4,1 sekundy. To je zatraceně dobrý čas na to, že tohle auto disponuje vším možným, ale ideální aerodynamikou rozhodně ne? Ještě dodáme, že maximální rychlost je elektronicky omezena na 240 km/h.
Vůz od úpravce dostal zbrusu nový bodykit, který je z drtivé většiny vyroben z karbonu. Auto je temně černé, kterou doplňují zlatá 23palcová kola obutá do pneumatik Yokohama 305/35 R23. Černá, karbon a zlatá se propsaly i do upraveného interiéru. Jakkoliv to zní jako lehce kolotočářský styl úpravy, ve výsledku to překvapivě nevypadá vůbec špatně.
A teď ta zmíněná cena. Brabus si vůz i s úpravou cení na 453 033 eur, tedy v přepočtu asi 11,6 milionu korun. Za to byste mohli mít dva sérové modely Mercedes-AMG G 63, protože jeden v Česku v základu vyjde na 4 150 000 Kč. A ještě by vám pár milionů zbylo.
Brabus pak případné zájemce upozorňuje, že objednaný vůz i s úpravou je schopen dodat za 4 až 12 měsíců. Nejvíce záleží na tom, kdy je schopna automobilka dodat auto, což v dnešní době, kdy tak moc chybí čipy, může být trošku problém.