Nové BMW M5 | 2024

BMW štve, že lidé o novém BMW M5 říkají, že je „tlusté“

Autor: Radim Plachý - Zdroj: youtube.com, Motor1.com - Foto: BMW - 19. 10. 2024


BMW před časem představilo novou generaci BMW M5. Zvětšilo se a ztěžklo a od té doby zní ze všech stran, že je tohle auto moc těžké. Šéf divize M však říká, že bychom neměli soudit auto podle excelovské tabulky s technickými specifikacemi, ale podle toho, jak reálně jezdí.

Nové BMW M5 opravdu není lehké auto, váží bezmála 2,5 tuny. Nejvíce za to může zástavba plug-in hybridního pohonného ústrojí. Nová generace je ve srovnání s tou předchozí asi o čtyři sta kilogramů těžší. A to rozpoutalo na internetu obrovské diskuze a vlnu komentářů na téma, že to auto je až příliš velké a těžké. Do BMW se to samozřejmě dostalo také a nelíbí se mu to.

Šéf BMW M Frank van Meel to řekl v rozhovoru pro Bimmer Today. „Navrhli jsme auto tak, že jeho hmotnost vlastně necítíte,“ říká. Dodal také, že lidé nemohou mluvit o tom, že auto je příliš těžké, dokud se s ním nesvezou. Frank van Meel přiznal, že ho negativní reakce na hmotnost BMW M5 „trochu rozčilují“. A vlastně se mu nedivíme, protože takový typ auta rozhodně nebude drtit okruhy na track dayích. I to je důvod, proč si i my myslíme, že tak vysoká hmotnost nevadí.

A proč bylo nové BMW M5 elektrifikováno? Bylo to vlastně jediné možné řešení, jak udržet motor V8 naživu a přitom splnit stále přísnější emisní předpisy, zejména v Evropě. Pokud by to v BMW neudělali, musel by pod kapotou být „jen“ šestiválec, takže by se M5 přiblížila menší M3.

Takto má nové BMW M5 stejné pohonné ústrojí, jaké má i BMW XM. Jde o dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V8 o objemu 4,4 litru s 430 kW/585 koňmi, kterému pomáhá elektromotor. Celkový výkon je tak 535 kW/727 koní.

I díky tomu a pohonu všech čtyř kol M xDrive dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 3,5 sekundy a na dvoustovce je už za 10,9 sekundy od startu. Maximální systémový točivý moment 1000 Nm navíc dodává pohonnému systému M HYBRID výjimečnou pružnost, což se projevuje časem 2,9 sekundy při sprintu z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň. Na čtvrtý rychlostní stupeň tato hodnota klesá až na 2,2 sekundy. To je dokonce o 0,1 sekundy na čtvrtý a o 0,3 sekundy na pátý rychlostní stupeň lepší čas než u předchozí generace ve speciální edici M5 CS. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, ale s volitelným paketem M Driver’s lze omezovač posunout až na 305 km/h.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru