test-2021-bmw_m340d_xdrive_touring- (36)

Elektromobilita je v prioritách automobilek číslo jedna. Vývoj už se soustřeďuje z největší části hlavně na ni. Automobilky se snaží vylepšit dojezd elektromobilů, jejich baterie, ale také rychlost nabíjení. Vývoj nových spalovacích jednotek už drtivá většina automobilek zrušila, ne však BMW. To stále ještě nové generace spalovacích motorů chystá.

Globální prodeje elektromobilů rostou, meziročně (2021 proti 2020) je to o 26 %, respektive o 6,4 milionu kusů. A není se co divit, vždyť elektromobilů v nabídce automobilek přibývá, navíc na ně některé státy (nejen ty evropské) poskytují dotace, případně naopak daní auta se spalovacími motory. A bude jich stále přibývat.

Přečtěte si také:  BMW čelí hromadné žalobě kvůli nedostatečně funkčním držákům na nápoje

Výrobci aut na elektromobily vsadili vše, i kvůli tlakům evropské unie a dalších podobných unií a vlád. Z automobilek zaznívá, že vývoj nových spalovacích jednotek už není na pořadu dne, ale BMW hlásí opak. Pro magazín Auto Motor und Sport to v rozhovoru potvrdil šéf vývoje BMW Frank Weber: „BMW pracuje na nové generaci spalovacích motorů: benzinových, naftových, šestiválců, osmiválců.“

BMW nechce přestat vyrábět auta se spalovacími motory. Technický šéf značky k tomu má pádné argumenty

Důvodem je samozřejmě nutnost snížení globálních emisí CO2. BMW bude potřebovat úplně nové pohonné jednotky, aby je udělala ještě „čistější“ a ekologičtější. Třeba právě u nového šestiválce slibuje Weber, že to bude největší změna v emisích CO2, která kdy mezigeneračně u motorů BMW proběhla. BMW hraje v tomto případě do karet fakt, že podle Webera bude legislativa ohledně emisí CO2 brzy celosvětově sjednocena. Weber také dodává, že nové motory nebudou nic jiného, než to, na co jsme teď zvyklí. Fungovat budou pořád stejně, novinky budou přímo v konstrukci motorů – v hlavě válců.

Přečtěte si také:  Nové BMW řady 3 dostalo facelift. Cena v ČR startuje na jednom a čtvrt milionu

Kdy se nové generace motorů dočkáme, nevíme, ale přijde to. Podle Webera je totiž důležité, co od něj zákazníci chtějí a požadují.

2 komentáře

  1. „Důvodem je samozřejmě nutnost snížení globálních emisí CO2. “

    Klimademagogie je ještě v kurzu? To fakt ještě nějaká duchem chabá dušička bere vážně? Kromě korporací, co z tohoto boje s větrnými mlýny mají kšeftíčky…

  2. Jit proti proudu?? Spíše proti unáhlené a překotné lobby elektroaut. Mám ve své flotile vozidel mimojiné luxusní 6 ti válcové moderní naftové biturbo BMW 5 (s rekuperací) i benzinové V8 biturbo – Porsche Cayenne turbo “Magnum”… neuvěřitelný pocit z jízdy – a obě automobilky se zdá, že mají rozum. Benzinový i dieselový motor mají své opodstatnění stále. A to nezmění hulákající party omezených eko maniaků. A až těmto uřvancům jednou z toho jejich neustálého hulákání prdne srdíčko, tak budou v tichosti a bez jejich eko keců odvezeni do nemocnice sanitkou (na naftu, či benzin). Snad jim konečně dojde… že nelze spalovací motor nahradit. NELZE. Nebo by raději na sanitku čekali minimálně půl hodiny, než se ji nabije baterie?? O přetíženosti těchto vozů (nerez) vybavením (navíc přístroje mají velké odběry proudu) ani nemluvě…. alespoň u těchto vozidel je elektro zatím nereálné.
    Je rozumné, aby byly spalovací motory a elektrovozy postaveny na společnou úroveň. Ale ne, aby jeden byl na úkor druhého, jak o to se lobby eko fanatiků snaží.

Přidat komentář