Německá značka BMW to v posledních měsících nemá u fanoušků moc jednoduché. Nejprve představila ty obrovské ledvinky, které někteří přirovnávají k bobřím zubům, a pak nový elektromobil iX, který mnoho nadšení také zatím nesklidil. Obě tyto novinky takové ty pravověrné fanoušky značky lehce rozladily, ale upřímně si myslím, že je jen otázkou času, než si i oni zvyknou.
A právě souboj „starých dobrých“ časů, kdy silnicím vládlo BMW řady 7 generace E65, a dnešní doby, jíž vévodí elektrické BMW iX, je zápletkou povedeného videa, které mnichovská automobilka před nedávnem zveřejnila.
Video se odehrává v muzeu BMW, kde je „sedmička“ vystavená, ale musí uvolnit místo modelu iX. Zaměstnancům muzea se do toho nechce a tak prostě auta nechají stát u sebe a odejdou. A pak to přijde. Oba modely si spolu začnou povídat, respektive se tak trochu urážet. Starý morous v podobě řady 7 se elektromobilu vysmívá, jeho přednášku na téma konektivity a ekologie považuje za hloupé marketingové žvásty a nebojí se na to téma použít o ostřejší výrazy. Mladičkému iX vysvětluje, že i on má jediný ovladač na celý infotainment, kožené sedačky a navíc zvládne i internetové připojení. Jenomže je vytáčené a odrovná baterii staršího auta.
Sice se za chvíli zase probudí k životu, ale dojde mu, že je opravdu starý. Jenomže, jak pak jeho mladší a modernější kolega upozorní, byla to mimo jiné i tato generace řady 7, která přinesla řadu inovací a novinek, díky kterým se automobilka nebála ve vývoji postupovat stále dál. To, co dnes považujeme za moderní, začínalo jednodušeji, než si možná pamatujeme. A tyto začátky jsou pro každou značku velmi důležité.
Reklama je to podle mého hodně povedená, je vtipná, obzvlášť pasáž s vytáčeným internetem, kteří asi mladší čtenáři ani neznají. Ale to byly začátky internetu, který si dnes všichni nosíme s sebou v mobilních telefonech. Klobouk dolů BMW za tuhle parádní ukázku vývoje a změn, kterých jsme my všichni součástí.