test-2021-bmw_m4_competition-g82- (18)

BMW mělo reklamu v rádiu, ale muselo ji stáhnout. Úřady ji zakázaly, protože v ní byl zvuk vytočeného motoru

Autor: Pavel Srp - Zdroj: express.co.uk - Foto: Pavel Srp - 17. 7. 2021


Natočit dnes reklamu není složité z pohledu techniky, ale je to nesmírně složité z pohledu obsahu. Reklama musí být vyvážená genderově, ale i rasově. Nesmí nabádat k rychlé jízdě a tak dále. Jinak může být zakázána. A přeborníkem v zakazování reklam je Velká Británie, kde muselo nejnověji stáhnout reklamu BMW.

Jestli čekáte video, kde auto projede rychleji v záběru, pak jste úplně vedle. Tentokrát šlo o rozhlasovou reklamu. Ta byla na ostré modely BMW M. Jak jinak rychlé modely propagovat než tím, že jsou stvořeny pro zábavu za volantem a radost z jízdy?! BMW tedy do rozhlasové reklamy dalo zvuk vytočeného motoru. A to je právě ten problém.

Reklama vytočeným motorem začala, aby ji po chvíli doplnil mluveným slovem text ve smyslu, že reklama mohla použít slova, aby sílu a podmanivost auta popsala, nebo mohla využít kombinaci barvitého popisu, jak je auto skvělé, ale raději ho nechá promluvit samo, protože to je to jediné, co byste měli slyšet. A pak se opět ozve vytočený motor.

„Zakažte reklamy na SUV,“ zní ze Světového fondu na ochranu přírody. Důvod vlastně dává smysl

Britská agentura Advertising Standards Authority ale dostala stížnost od posluchače, že použít vytáčení motoru do reklamy není správné. A agentura mu dala za pravdu, takže rohzodla, že spot musí automobilka z rozhlasu nechat stáhnout. BMW se bránilo, že zvuk motoru zabral ve spotu ani ne jednu sekundu z celkové půl minuty a že auto ani nejelo. Neuspělo.

Podle Advertising Standards Authority totiž spot vyvolává v posluchači pocit, že výkon přináší vzrušení. A co jiného by také modely BMW M měly dělat, že? Ovšem to podle agentury odporuje tamějším pravidlům pro reklamu, protože výkon a rychlost nesmí být hlavním sdělením reklamy. Bizarní. Nesmyslné. Zvrácené…


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

2 názory na “BMW mělo reklamu v rádiu, ale muselo ji stáhnout. Úřady ji zakázaly, protože v ní byl zvuk vytočeného motoru”

  1. 21 století je nadmíru retardovaný. To už rovnou můžou v reklamě zakázat nastartovanej motor protože znečištuje ovzduší.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru