BMW E30 M3 a Audi RS2 Avant jsou legendy z let minulých. Oba modely stály u začátků rychlých verzí modelů obou značek a oba dva teď stojí na startu závodu ve sprintu. Bude rychlejší čtyřválcové, lehčí BMW s pohonem zadních kol nebo kombík s přeplňovaným pětiválcem, dotekem Porsche a legendárním pohonem všech kol quattro?
Tohle netradiční video je dalším z videí magazínu carwow, v němž proti sobě často stojí velmi zajímavá auta. Tentokrát padla volba na rychlé deriváty běžných modelů z přelomu 80. a 90. let minulého století. A recept na jejich stavbu nemohl být rozdílnější. Zatímco bavorák je kompaktní dvoudveřové kupé s pohonem všech kol a atmosférickým motorem, audi je kombík s pětidveřovou karoserií, turbomotorem a pohonem všech kol. Společným jmenovatelem je tu pouze manuální převodovka.
V případě BMW M3 E30 jde o speciální edici Roberto Ravaglia, jenž je pojmenována po slavném pilotovi z šampionátu cestovních vozů. Pod kapotou má 2,3litrový čtyřválec s výkonem 215 koní a 230 Nm. Audi je výkonnější. Z přeplňovaného řadového 2,2litrového pětiválce dokázali inženýři dostat 315 koní a 410 Nm. Je ale těžší než BMW. Jak tenhle sprint dopadne? Tipnete si?
Ano, dopadlo to podle očekávání, vyhrálo audi. Ovšem ze startovní pozice dříve vyrazilo BMW! Děkovat za to mohlo hlavně svému atmosférickému motoru, ale jakmile audi nabralo po nafouknutí turba dech, situace se rázem otočila. Výsledkem jsou časy 15,5 sekundy za čtvrt míle pro audi a 15,7 sekundy pro BMW M3.
Další disciplínou byl letmý sprint z 50 mph (což je přibližně 80 km/h) na trojku. I tady se ukáže nadvláda turbodmychadla, díky čemuž má audi téměř 2x tak velký točivý moment.
Poslední částí srovnání je jízda na připraveném okruhu, kde by naopak mohlo být velké turbodmychadlo pro audi nevýhodou a nižší hmotnost a hbitější reakce motoru pro BMW výhodou. Ale je tomu opravdu tak?