Audi má s rychlými kombíky dlouhé zkušenosti. Vše zahájil model Audi RS2 Avant, který byl vyráběn pouze v letech 1994 – 1995. Od té doby se portfolio značně rozšířilo. Jak dopadne předchůdce modelů RS 4 v souboji se svými nástupci?

Audi RS 2 Avant nebyl obyčejný model, ale šlo o velmi rychlý kombík, který ingolstadtská automobilka nechávala dodělat v Porsche. Pokud se na modrý kombík podíváte, můžete si všimnout například vnějších zpětných zrcátek, kol, brzd a dalších dílů, které pocházejí z tehdejšího Porsche 911 (993). Ve Stuttgartu ale ladili i motor, čehož výsledkem bylo 315 koní a 410 Nm z řadového dvacetiventilového 2,2litrového přeplňovaného pětiválce.

V případě RS 2 jde o předchůdce modelů Audi RS 4 Avant, s nimiž se postaví na start závodu ve sprintu. Žádná další generace už ale pětiválec nedostala, ten dostaly pouze modely RS 3 a TT RS. Rychlé čtyřkové kombíky měly válců více. Zatímco první generace RS 4 (B5) dostala 2,7litrový šestiválec twin-turbo, tu další (B7) poháněl vidlicový, atmosféricky plněný osmiválec 4,2 litru. Poslední generace (B9) se však opět vrátila k twin-turbo motoru V6, tentokrát s objemem 2,9 litru.

Ale je nová generace zárukou toho, že bude rychlejší než ta předchozí? Pojďme se na to podívat v přiloženém videu. Jak tipujete výsledek po protnutí cílové čáry? 😉