Elektrifikace proměňuje automobilový svět. Elektromotory už nejsou jen v běžných autech, ale hybridní začínají být i sportovní auta. Typickým příkladem jsou modely Mercedes-AMG. Ty dostanou plug-in hybridní pohony, jejichž baterie bude možné dobít i při driftování.
O tom, že modely Mercedes-AMG budou plug-in hybridní, se mluvilo už před dvěma lety. První elektrifikace proběhla ještě o něco dřív, když modely AMG 53 dostaly mild hybridní techniku. Ta ale motorům jen pomáhá s prvotním „boostem“ a dalšími „drobnostmi“, ale čistě na na elektřinu jezdit nemohly. To se však už brzy změní.
Třeba nový Mercedes-AMG C 63 přijede s plug-in hybridním pohonným ústrojím, které má kombinovat 420koňový čtyřválec z modelu Mercedes-AMG A 45 s 48V startér-generátorem (ten používají i mild-hybridy AMG 53) a s elektromotorem o výkonu 149 kW/203 koní na zadní nápravě. S dynamikou by problém rozhodně být neměl, vždyť před časem britský magazín carmagazine.co.uk mluvil o tom, že hodnoty by měly být 410 kW/550 koní a 800 Nm, ve výkonnějším provedení AMG C 63 S dokonce ještě o dalších 50 koní a 100 Nm vyšší. Přijdeme ale o ten skvělý zvuk osmiválce…
Naštěstí se chystají i modely, které ponesou označení AMG 73 (to ovšem AMG ještě nepotvrdilo) a ty budou mít stále osmiválce. Prvním by mělo být čistokrevné AMG (vyvinulo ho AMG a jako Mercedes-Benz se tohle auto nikdy neprodávalo a prodávat nebude) v podobě Mercedes-AMG GT 73 čtyřdveřové kupé. Právě na něm nás chce automobilka přesvědčit o výhodách svého plug-in hybridního pohonu. V jednom z nejnovějších videí nám jeho fungování popíše Jochen Schmitz, jeden z vývojářů hybridů v AMG. Ten mimo jiné prozradí, že dobíjet baterie bude možné i při driftování (ve videu se o tom zmiňuje kolem času 12:20).
800koňový Mercedes-AMG GT čtyřdveřové kupé testuje na Nürburgringu. Zní skvěle!
Mercedes-AMG se při vývoji a testování soustředil hlavně na to, aby z plug-in hybridního pohonného ústrojí měl řidič jen výhody a prakticky žádnou nevýhodu. Neměl by poznat, že ekologie a přísné předpisy zvítězily nad sportovností, ale právě naopak, že elektrický pohon mu pomůže s dynamikou a účinností. I proto se prý spalovací motor na sportovní režim (a všechny ostřejší, tedy „S+“ i „Race“) nevypne, ale zůstane vždy v provozu. Zároveň má být pomoc elektromotoru jemná v reakcích a prakticky nepostřehnutelná z hlediska nějaké změny tahu. Jochen také slibuje, že pedál plynu bude vždy fungovat stejně a řidič si tak bude i při opravdu ostré jízdě na okruhu jistý, jak auto přidá.
Plug-in hybridní auta mívají často problémy s citlivostí brzdového pedálu, protože se u nich kombinují dva způsoby brzdění. Tím prvním je rekuperace, která bude i u plug-in hybridních modelů AMG nastavitelná, a tím druhým klasické brzdy. Tady to prý bude vyladěno tak, že nemá být postřehnutelný jakýkoliv rozdíl v chodu brzdového pedálu při změně rekuperace na brzdy, tedy to má fungovat jako u běžného, neelektrifikovaného AMG.
Plug-in hybridní AMG budou samozřejmě umět jezdit i čistě na elektřinu – a to buď v automatickém jízdním režimu podle situace, případně v nastavitelném elektrickém jízdním módu. Výhodu to má mít třeba ráno, když chcete odjet, aniž byste rušili nebo dokonce vzbudili sousedy. O tom, jestli si ale naopak modely AMG ponechají mód „zlý soused“ video nemluví.
V Mercedes-AMG také vyvinuli nové baterie, které mají umět lépe a rychleji pracovat s elektrickou energií, která bude pro tak výkonné sportovní auto potřeba. Technologie prý pochází z Formule 1, kde je Mercedes-Benz už dlouhá léta opravdu úspěšný. Vypadá to, že rozhodně máme být na co zvědaví.