Tatra

Ministerstvo obrany koupí těžké nákladní Tatry 815-7. Určeny budou pro potřeby armádní logistické podpory

Všichni víme, že Tatra nezná bratra. A tohle pořekadlo rozhodně má svůj důvod, vždyť jen za posledních několik týdnů se právě Tatry osvědčily při boji s požárem v Českém Švýcarsku. A dobré zkušenosti s nimi má i česká armáda, která prostřednictvím ministerstva obrany ve středu 24. srpna uzavřela smlouvu na pořízení 209 těžkých nákladních terénních automobilů Tatra 815-7 […]

Ministerstvo obrany koupí těžké nákladní Tatry 815-7. Určeny budou pro potřeby armádní logistické podpory Přečíst celý článek...

Skoda_1000_MB- (1)

Tatra za 1,7 milionu, embéčko za půl milionu nebo žigulík za 290 tisíc. O víkendu se dražily veterány

O uplynulém víkendu se na výstavišti v Lysé nad Labem konala veteránská burza s názvem Retro Garáž. V rámci ní bylo možné nakupovat nejen náhradní díly na veterány, ale také se zúčastnit aukce historických automobilů a motocyklů. Do aukce bylo přihlášeno 7 aut a 17 motorek, jejichž konečné ceny mnohdy překvapily. Aukce se mohl zúčastnit

Tatra za 1,7 milionu, embéčko za půl milionu nebo žigulík za 290 tisíc. O víkendu se dražily veterány Přečíst celý článek...

Tatra T600 - Tatraplan

Tatru poháněl naftový motor už v 50. letech minulého století. Byl pod kapotou Tatraplanu

V dřívějších dobách se naftovým motorům příliš nevěřilo, bývali jsme k nim skeptičtí. Tatra ale předběhla dobu a do svého automobilu jej integrovala již v 50 letech. Šlo ovšem pouze o prototypy. Proudnicová karoserie a vzduchem chlazený zážehový plochý čtyřválec uložený za zadní nápravou. Přesně tak vypadala Tatra T600, jež vešla ve známost pod přezdívkou

Tatru poháněl naftový motor už v 50. letech minulého století. Byl pod kapotou Tatraplanu Přečíst celý článek...

tatra-600_tatraplan- (1)

Slibný začátek a konec s Vítězným únorem, takový byl Tatraplan

Tatra 600, široce známá také jako Tatraplan, se může pyšnit tím, že se jako jediná Tatra vyráběla v Mladé Boleslavi. To je ale také to jediné, k čemu jí toto hlavní město českého automobilismu pomohlo. Myšlenka, která spočívala za vývojem Tatraplanu, byla jasná. Nahradit tehdy již starou Tatru T 57. Nový model měl být levnější

Slibný začátek a konec s Vítězným únorem, takový byl Tatraplan Přečíst celý článek...

tatra_700-ofic_foto

Tatra 700 se v roce 1996 honosně představila v pražském hotelu Hilton. Nabízela i fax a počítač

Tatra 700 byla labutí písní kopřivnického výrobce ohledně osobních automobilů, přesto bylo její představení velkolepé a probíhalo ve velkém stylu. Podívat se na něj můžeme, stejně jako na dobovou propagaci tohoto modelu v přiloženém videu. Bylo úterý 9. dubna 1996 a v pražském hotelu Hilton se sešlo početné publikum, které očekávalo odhalení zbrusu nové české

Tatra 700 se v roce 1996 honosně představila v pražském hotelu Hilton. Nabízela i fax a počítač Přečíst celý článek...

tatra_87-nehoda-Hagerty- (4)

Test ovladatelnosti na legendárním veteránu Tatra 87 skončil nehodou

Testy automobilů probíhají různě. Liší se zpravidla seznamovací jízdy s novými a se starými auty, ale tyto dva způsoby testování by se kombinovat neměly. Dokazuje to i případ testu ovladatelnosti legendárního veteránu Tatra 87, který skončil převrácením. Klasická auta měla zpravidla výrazně jednodušší konstrukci, ale i méně funkční prvky konstrukce, takže rychlá jízda s nimi

Test ovladatelnosti na legendárním veteránu Tatra 87 skončil nehodou Přečíst celý článek...

vystava-tatra-forum-nova-karolina-ostrava-tatra_700- (2)

Tatra 700 v dobovém testu Auto Moto Revue: Je hlučná, nemá ABS a ve vyšších rychlostech je nestabilní

V socialistickém Československu vznikala spousta automobilů. Od těch pro běžný lid to byly i limuzíny pro papaláše. Ty ve výrobě vydržely bez výraznější změny dlouhé desítky let. Poslední limuzínou byla Tatra 700, která už ve své době neměla příliš čím zaujmout. Osobní automobily Tatra u nás byly určeny pro ty nejdůležitější zástupce komunismu, na což

Tatra 700 v dobovém testu Auto Moto Revue: Je hlučná, nemá ABS a ve vyšších rychlostech je nestabilní Přečíst celý článek...

dakar_2021-po_prologu-buggyra- (3)

Rallye Dakar 2021: Jezdci Buggyry v prologu nezklamali, vybojovali výhodné pozice do první etapy

Na úvodních jedenácti kilometrech se Rallye Dakar určitě nevyhrává. Navíc se dá vždy více ztratit než získat. Kvarteto jezdců týmu Buggary Racing však vybojovalo výhodné startovní pozice pro plnohodnotnou nedělní etapu, kterou odstartuje slavná soutěž naplno. Do kategorie T3.1 nasadil tým Buggyra Zero Mileage Racing dva speciály Can-Am DV21, přičemž Tomáš Enge oslavil premiérový start

Rallye Dakar 2021: Jezdci Buggyry v prologu nezklamali, vybojovali výhodné pozice do první etapy Přečíst celý článek...

Tatra_Buggyra_Racing-pred-dakarem-2021- (3)

Buggyra odhalila, co chystá na Rallye Dakar 2021. Dva kamiony, dvě bugyny a velká jména

Zatímco ještě na konci minulého týdne řešil motoristický svět, zda se tým Tatra Buggyra Racing a Buggyra Zero Mileage Racing vůbec zúčastní Rallye Dakar 2021, dnes je jasno. Buggyra v Saúdské Arábii chybět nebude. Přibyli čtyři beduíni V kategorii kamiónů, které se Buggyra účastní od roku 2014, přičemž má na svém kontě několik etapových triumfů

Buggyra odhalila, co chystá na Rallye Dakar 2021. Dva kamiony, dvě bugyny a velká jména Přečíst celý článek...

tatra-trucks-video

Automobily Tatra tvoří základ přepravy Armády České republiky a slouží i v mnoha ozbrojených silách po celém světě

Automobily Tatra tvoří základ přepravních kapacit Armády České republiky a slouží i v mnoha ozbrojených silách po celém světě. V současnosti vyrábí automobilka čtyři standardní modelové řady na třech podvozkových platformách. Se společnostmi holdingu Czechoslovak Group i zahraničními výrobci spolupracuje na speciálních vojenských vozidlech s podvozky Tatra. Stěžejním produktem kopřivnické společnosti pro oblast defence je

Automobily Tatra tvoří základ přepravy Armády České republiky a slouží i v mnoha ozbrojených silách po celém světě Přečíst celý článek...

mtx-tatra-v8-automuzeum-classic-lany- (2)

MTX Tatra V8 byl český sporťák, který dokázal jet až 265 km/h

Těžko si dnes představíme, že by automobilky v České republice někdy produkovaly vozy, které by mohly snadno konkurovat světovým závodním autům. Není to ale tak dávno, co se něco podobného opravdu dělo a vznikala i na území naší republiky auta, která se za svůj výkon nemusela vedle světových sporťáků stydět. Pojďme si připomenout, jak to

MTX Tatra V8 byl český sporťák, který dokázal jet až 265 km/h Přečíst celý článek...

tatra-613-autenticke- (6)

Jak začala, fungovala a skončila slavná Tatra 613, limuzína komunistických papalášů

Vozili se v ní prezidenti a jiní vrcholní představitelé komunistického Československa. Ve své době patřila k nejluxusnějším autům s těmi nejlepšími parametry. Na silnici byste nenarazili na rychlejší vozidlo. Z výrobních linek sjížděla dlouhých 21 let v kuse, což jen dokazuje její výjimečnost. Zároveň s ní ale také skončila dlouholetá tradice výroby osobních automobilů v

Jak začala, fungovala a skončila slavná Tatra 613, limuzína komunistických papalášů Přečíst celý článek...

Přejít nahoru