Škoda

Dvě škodovky, dvě čerpací stanice a dvě velmi vážné nehody. Jeden z řidičů skončil ve vězení, druhý u doktora

Co má společného Karlovarský a Královehradecký kraj? Na první pohled nic, každý leží jinde, dost daleko od sebe. Od víkendu mají ale jednu společnou věc, V obou krajích museli policisté, hasiči i záchranáři zasahovat u vážné nehody škodovky na čerpací stanici. V jednom případě jim pomáhala minimálně celá armáda andělů strážných, protože posádka po velkém […]

Dvě škodovky, dvě čerpací stanice a dvě velmi vážné nehody. Jeden z řidičů skončil ve vězení, druhý u doktora Přečíst celý článek...

skoda-auto-vyroba

Škoda dnes večer obnoví výrobu. Rozjedou se opět všechny tři továrny

V automobilovém průmyslu panuje krize s nedostatkem dílů, což vyústilo v situaci, kdy některé automobilky omezují nebo zcela odstavují výrobu. Je to i případ automobilky Škoda, která ve dvou ze tří továren v Česku výrobu zastavila. Dnes večer ji opět obnoví. Škoda Auto zastavila před dvěma týdny výrobu ve svých českých továrnách v Mladé Boleslavi

Škoda dnes večer obnoví výrobu. Rozjedou se opět všechny tři továrny Přečíst celý článek...

Skoda_1101_Tudro-zavod_svedsko-Interlaken

Škoda 1101 Tudor se v roce 1950 zúčastnila švýcarské Rallye Interlaken

Model Škoda 1101 Tudor byl symbolem poválečné obnovy. První kus nového osobního automobilu vyjel ze závodu v Mladé Boleslavi už 6. května 1946. Od modelu Popular 1101 z roku 1940 se na první pohled lišil moderním designem karoserie. Základ pestré nabídky Škoda 1101 představoval dvoudveřový uzavřený vůz, anglicky „two-door“ – odtud přezdívka Tudor. Minimálně upravené

Škoda 1101 Tudor se v roce 1950 zúčastnila švýcarské Rallye Interlaken Přečíst celý článek...

skoda_kamiq-zakovsky-koncept

Nový žákovský vůz učňů ze škodováckého učiliště bude určen pro pouštní rallye. Základem bude Kamiq

Osmý žákovský vůz Škoda dostává konkrétní podobu. Poté, co byl projekt z důvodu pandemie COVID-19 zahájen se zpožděním, se 25 žáků Středního odborného učiliště rozhodlo postavit rally verzi modelu Škoda Kamiq. Během návštěvy v oddělení Škoda Design si studenti vytvořili první skici svého vlastního vysněného vozu, který sami vyvíjí a postaví od prvotního nápadu až

Nový žákovský vůz učňů ze škodováckého učiliště bude určen pro pouštní rallye. Základem bude Kamiq Přečíst celý článek...

2021-Skoda_Kushaq- (1)

Škoda převzala celosvětovou odpovědnost za globální platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen

Škoda převzala s okamžitou platností odpovědnost za vývoj již existující globální platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen. Na jejím základě budou koncernové značky Škoda a Volkswagen vyvíjet nové vstupní modely pro regiony s vysokým růstovým potenciálem, k nimž patří například Indie, Rusko, Afrika i země ASEAN a Latinské Ameriky. Po platformě MQB-A0-IN, kterou společnost Škoda Auto speciálně

Škoda převzala celosvětovou odpovědnost za globální platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen Přečíst celý článek...

SKODA-SPIDER-B5

Závodní prototypy Škoda Spider patřily v 70. letech k tomu nejexotičtějšímu a nejrychlejšímu na tratích

Mezinárodní federace automobilového sportu (FIA) sloučila v roce 1972 závodní skupiny B5 a B6 v jednotnou skupinu B5 s maximálním zdvihovým objemem motoru 3000 cm³. V mistrovství Československa byl objemový limit upraven na 2000 cm³, na což tehdejší AZNP (Automobilové závody národní podnik) zareagovaly přípravou dvousedadlového otevřeného vozu pro závody na okruzích a do vrchu.

Závodní prototypy Škoda Spider patřily v 70. letech k tomu nejexotičtějšímu a nejrychlejšímu na tratích Přečíst celý článek...

moderni-interpretace-SKODA_200_RS

Podívejte se, jak by vypadala Škoda 200 RS pohledem dnešních designérů

Daniel Petr sám o sobě říká, že je takovým „inventářem“ oddělení Škoda Design. Patří ke služebně nejstarším designérům. Jednou z jeho specializací jsou sportovní deriváty vozů Škoda a také design vozů pro Škoda Motorsport. I proto je poměrně logické, že si pro svou moderní interpretaci některé z ikon značky Škoda v rámci seriálu Ikony v

Podívejte se, jak by vypadala Škoda 200 RS pohledem dnešních designérů Přečíst celý článek...

tovarna-SKODA_ENYAQ_iV-zahajeni-vyroby-2

Škoda už zastavila výrobu ve dvou závodech v ČR. V tom třetím je výrazně omezená

Automobilka Škoda zastavila v České republice výrobu ve dvou svých závodech. Továrny v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí nevyrábějí, ta v Kvasinách zatím funguje omezeně. Tato situace se nemá výrazně zlepšit minimálně do konce roku. Škoda od dnešního dne výrazně omezuje výrobu svých vozů v České republice. Dva ze tří závodů jsou zastaveny úplně, ve

Škoda už zastavila výrobu ve dvou závodech v ČR. V tom třetím je výrazně omezená Přečíst celý článek...

SKODA-SLAVIA-maskovaci-polep

Škoda Slavia nedostala jen tak obyčejný maskovací polep. Je to vítězný návrh ze speciální soutěže

Škoda Slavia je již druhý vůz určený pro indický trh, který česká automobilka představuje v rámci projektu INDIA 2.0. Během finálních testovacích jízd tohoto sedanu ze segmentu A0 zakrývá poslední detaily vozu velmi speciální kamufláž. K jejímu vytvoření uspořádala Škoda Auto soutěž s názvem „Camouflage with Škoda.“ Ke sdílení svých nápadů byli vyzváni také externí

Škoda Slavia nedostala jen tak obyčejný maskovací polep. Je to vítězný návrh ze speciální soutěže Přečíst celý článek...

skoda_popular-lyze

Historie škodováckých „simply clever“ je dlouhá. Na auta dávala lyže, jezdila na dřevo a nabízela víc karoserií v jednom autě

Geniální jednoduchost sloganu Simply Clever není jen frází. Doslova prostupuje každým vozem Škoda. Možná vás překvapí, že historie Simply Clever řešení zasahuje až do 20. let minulého století k prvním vozům nesoucím značku Škoda. Dvě karoserie v jedné: Laurin & Klement Škoda 110 Důkazem, že filozofie Simply Clever patří k DNA automobilky Škoda, je tradiční

Historie škodováckých „simply clever“ je dlouhá. Na auta dávala lyže, jezdila na dřevo a nabízela víc karoserií v jednom autě Přečíst celý článek...

Skoda_Favorit_136_LA

Škoda Favorit 136 L/A byl revoluční závoďák. Přechod ze zadokolky do předokolky přesto zaznamenal úspěchy

Dlouhá éra škodovek s motorem vzadu a pohonem zadních kol definitivně skončila. V sezóně 1988 se tovární jezdci z Mladé Boleslavi naposledy svezli s legendárními stotřicítkami a takřka ze dne na den začali trénovat s novými soutěžními vozy Škoda Favorit s pohonem předních kol. Zatímco se po tratích domácích soutěží ještě proháněl klasický speciál Škoda

Škoda Favorit 136 L/A byl revoluční závoďák. Přechod ze zadokolky do předokolky přesto zaznamenal úspěchy Přečíst celý článek...

Škodovka bude snižovat platy a rušit směny. Souhlasí s tím i odbory

Kritický nedostatek čipů v automobilovém průmyslu dopadá na každého výrobce. Řada z nich je nucena rušit výrobu a už vyrobená auta, kterým chybí čipy, odkládají na parkoviště. Problémy se týkají i Škody, která v následující době bude muset sáhnout k dalším opatřením. Škoda Auto už má za sebou týdenní odstávku výroby, další pak budou následovat.

Škodovka bude snižovat platy a rušit směny. Souhlasí s tím i odbory Přečíst celý článek...

Přejít nahoru