rusko-policie

Rusko chce poslat i policejní škodovky do šrotu. Je to důsledek války

Autor: Pavel Srp - Zdroj: auto.pravda.sk, drom.ru, E1 - Foto: Škoda - 24. 3. 2022


Když v Rusku potkáte policejní auto, je tu velká pravděpodobnost, že půjde o škodovku. Do policejních služeb byly nasazeny tisíce aut, ale s tím bude brzy konec. Rusové mají v plánu přesedlat na domácí značky aut, protože jim zahraniční auta nebude mít kdo servisovat.

Pro automobilky jsou poslední dva roky opravdu složité. Jejich výrobu stále něco komplikuje – od koronaviru, přes chipovou krizi až po současný válečný konflikt na Ukrajině. Ten ovšem Evropu změnil nejvíce, protože z Ruska odcházejí globální výrobci, včetně automobilek. Škoda už v Rusku výrobu zastavila, stejně jako dovoz aut na tamější trh. Podobně jsou na tom i další výrobci, což by nakonec mohlo znamenat, že se celosvětové vyrobí asi až o 5 milionů aut ročně méně.

Přečtěte si také:  Škoda Enyaq iV se na kompatibilních dobíjecích stanicích dokáže identifikovat a začít nabíjet automaticky a sám

Pro Škodu to bude znamenat velké ztráty, vždyť Rusko je pro ni druhým největším trhem na světě. Jenže kromě prodeje aut tam nebude nabízet ani servis aut a náhradní díly, což bude pro zákazníky problém. A mezi zákazníky nepatří jen soukromé osoby, ale i firmy nebo právě třeba tamní policie.

Policejní škodovky nejezdí jen v Česku. Mají je policisté skoro po celém světě

Kvůli tomu, že z Ruska odcházejí západní společnosti, rozhodlo ruské ministerstvo vnitra, že zahraniční auta vymění za ta domácí. Podle webu drom.ru sa na ruské sociální síti Vkontakte objevilo několik dokumentů, které od 1. dubna zakazují státním institucím používat auta zahraničních značek.

„V souvislosti se zavedením ekonomických sankcí vůči Ruské federaci a nemožnosti plnění státních zakázek na opravu služebních vozidel ze strany vykonavatelů, rozhodlo vedení Hlavního ředitelství Ministerstva vnitra Ruska pro Sverdlovskou oblast pozastavit opravy a údržbu vozidel,“ píše se v dokumentu z 22. března 2022. Jekatěrinburgský zpravodajský portál E1 uvádí, že zdroj z orgánů činných v trestním řízení tento zákaz potvrzuje. Rozhodnutí podle něj padlo v celém regionu, ale jen v Jekatěrinburgu bylo přímo zakázáno jezdit se zahraničními služebními auty, v jiných městech k tomu ale může rychle dojít.

Přečtěte si také:  Nová generace Škody Kodiaq už jezdí po silnicích. Fotografové ji zachytili při testování

Většina ruských policejních aut byla vyrobena v Rusku v tamních automobilových továrnách. Mezi lety 2019 až 2021 zakoupilo ruské ministerstvo vnitra tisíce vozidel Škoda Octavia, které byly distribuovány do všech krajů Ruska. Do policejních služeb však byly zakoupeny i modely domácích výrobců, hlavně UAZ Patriot a Lada Vesta. I tady by ovšem mohl být problém, protože v automobilce AvtoVAZ má podíl Renault. A i ten včera oznámil konec své průmyslové činnosti a situaci v AvtoVAZ komentoval těmito slovy: „Skupina vyhodnocuje své možnosti ohledně podílu ve společnosti AvtoVAZ, která vyrábí modely LADA, a zároveň se chová zodpovědně vůči svým 45 000 zaměstnancům v Rusku.“

Štítky: , , , , , , , ,

12 názorů na “Rusko chce poslat i policejní škodovky do šrotu. Je to důsledek války”

  1. Proč Marku vkládáte po sobě tři příspěvky? To co tady plácáte není pravda, Rusko potřebuje vyrábět auta ve velkém množství v určité kvalitě, čím větší množství vyrobíte, tím horší je udržet kvalitu. Čím více lidí chlastá, tím méně je schopno odvádět práci, následné zatíženi logistiky, při zvýšení výroby nemusíme ani rozebírat. Rusko je schopno vyrobit málo a přesto vyrobí šrot = Rusko to neumí.
    Toliko k věcem, co jste tady napsal, naschle.

  2. Největší chyba západu je, že Rusy ale i jiné národy velmi podceňuje. To je obrovská chyba. Rusové zas tak neschopní nejsou, i když to tak občas nevypadá. To, že je tam nižší kvalita výroby, alkoholismus, totalita apod. To už je věc druhá. Ale to neznamená že by to neuměli.

  3. Pozor, Rusové auta dělat umí. To, že dlouho neměli nic jiného než Ladu apod se nevylučuje s tím, že tam vzniklo několik zajímavých aut, stavěly se tam i závodní speciály a vznikaly ruské rychlostní závodní rekordy. Jediný důvod proč to nepokračovalo byl ten, že se prodejně obchodně se to neprosadilo a všichni nakupovali auta ze západu. To ale neznamená že ta auta tam nevznikla a kdyby o ně byl zájem že by se nemohla vyrábět.

    1. Závodní speciály ze západních dílů. Jediný ruský úspěšný závodní tým je Kamaz a i ten má klíčové díly od firem na západě. Třeba tlumiče jsou Reiger – Holandsko, převodovka ZF – Německo, turbodmychadla BrogWarner – USA. A co se normálních aut týče, tak zrovna nedavno psali, že Lada není schopná vyrábět, protože nemá co? Díly ze západu…

  4. Hmmm, zřejmě slušnej oddíl. Zločinci budou jezdit v autech a policajti je budou nahánět pěšky nebo na kolech… Slušná groteska.

  5. Pavel Pajkrt

    Rusové mají v plánu přesedlat na domácí značky aut – a kde je vezmou? 🤣🤣🤣
    🇺🇦🇺🇦🇺🇦

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek