Americká automobilka SSC měla počátkem roku zajet rychlostní rekord, když měl její supersport SSC Tuatara překonat magickou hranici 300 mil za hodinu. To se ale nestalo a automobilka to v uplynulém týdnu oficiálně potvrdila.
Americká automobilka Shelby SuperCars (SSC) se loni v říjnu pokusila zajet rychlostní rekord se svým supersportem Tuatara. Měl z toho být světový rekord pro nejrychlejší produkční auto na světě, ale celé to bylo tak trochu na vodě. Podle automobilky mělo auto zajet rychlostní rekord 508,75 km/h, což je průměr dvou jízd, které se konaly v jednom a pak ve druhém směru na stejné, veřejné silnici. Absolutní maximální rychlost pak měla na nevadské dálnici činit dokonce 532,93 km/h.
Je to oficiální. SSC Tuatara je nejrychlejším produkčním autem světa
Ovšem krátce po oznámení rekordu a zveřejnění videa se začaly množit pochybnosti, podle nichž mělo SSC Tuatara jet znatelně pomaleji. Automobilka s tím ale nesouhlasila a reagovala na to tím, že se rozhodla uspořádat nový pokus.
Tentokrát si pro to vybrala přistávací dráhu raketoplánů, která měří jen necelé čtyři kilometry (na dálnici to bylo výrazně delších 11 km). Tady ale auto zajelo průměrně „jen“ 455,28 km/h, přestože i nad 450 km/h stále zrychloval.
První pokus ale automobilka dále nijak nekomentovala, až doteď. Na instagramu SSC North America se automobilka přiznala k tomu, že auto „nejelo rychlostí 331 mil za hodinu ani 301 mil za hodinu“, ale že „se o překonání 300 mil za hodinu oficiálně a nezpochybnitelně pokusí“.
https://www.instagram.com/p/CRl8-XenU7o/
O tom, kdy se v Shelby SuperCars o překonání 300 mil za hodinu (483 km/h) pokusí, ale nemluví. Ostatně bude to těžké, protože auto, s nímž původní rekordy zajíždělo, bylo v dubnu poškozeno. Když ho automobilka převážela na tahači k dalšímu rekordnímu pokusu na solná jezera, tahač se i s autem kvůli silnému větru převrátil.