2020-audi-sq7-V8-TFSI- (17)

Audi SQ7 a SQ8 dostávají benzinový motor V8 s 507 koňmi

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Audi - 15. 7. 2020


Audi představuje modely SQ7 a SQ8 s novými motory TFSI. Značka tak reaguje na globální trend ve vývoji poptávky zákazníků, kteří v segmentu vysokovýkonných SUV stále častěji preferují sportovní zážehové motory. Modely Audi SQ7 a SQ8 používají v konstrukci podvozku velké množství komponentů ze světa high-tech. Kromě toho se mohou pochlubit novými funkcemi v oblastech konektivity a asistence. Oba modely budou uvedeny na český trh na podzim 2020.

Neslábnoucí síla: 4.0 TFSI

Zážehový motor 4.0 TFSI s nejvyšším výkonem 373 kW/507 koní a maximálním točivým momentem 770 Nm poskytuje velkým modelům Audi SQ7 a SQ8 mohutnou hnací sílu. Zrychlení z nuly na 100 km/h je v obou případech otázkou 4,1 sekundy, při akceleraci z 80 na 120 km/h uplyne pouhých 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. V závislosti na výbavě spotřebuje SQ7 12,0 až 12,1 litru paliva na 100 kilometrů, což představuje emise CO2 v rozsahu od 276 do 278 gramů na kilometr. Hodnoty pro model SQ8 jsou 12,0 až 12,1 l/100 km (275 až 276 gramů CO2 na km).

Test Audi RS 3 Sportback (2015)

Motor V8 Biturbo má technicky mimořádně vyspělou konstrukci. Systém COD (cylinder on demand) při klidné jízdy přechodně deaktivuje čtyři válce, a snižuje tím spotřebu paliva. Obě výfuková turbodmychadla se dvěma vzájemně oddělenými přívodními kanály (Twinscroll) zlepšují plnění spalovacích prostorů na základě nižšího zpětného tlaku výfukových plynů a optimalizace výměny plynů ve válcích. Turbodmychadla jsou uložena mezi oběma řadami válců uspořádanými do V/90°. Toto řešení zkracuje dráhy proudění plynů a zajišťuje rychlé reakce již od nízkých otáček. Zvuku osmiválce dodávají podmanivý tón dvě elektronicky řízené klapky ve výfukové soustavě. Aktivní ložiska motoru minimalizují přenos vibrací do karoserie. Jejich oscilační cívky vytvářejí impulzy s opačnou fází, které dalekosáhle eliminují vibrace motoru.

Pro sportovní jízdu: převodné ústrojí a podvozek

Hnací síla motoru 4.0 TFSI je briskně přenášena na vozovku osmistupňovou převodovkou tiptronic a trvalým pohonem všech kol quattro. Podvozek modelů Audi SQ7 a SQ8 je sériově vybaven dvěma sportovními komponenty: sportovním vzduchovým odpružením adaptive air suspension sport s řízeným tlumením a řízením všech kol. Zadní kola se při jízdě relativně nízkou rychlostí natáčejí až o 5 stupňů v opačném směru než přední kola, což zlepšuje ovladatelnost a zmenšuje průměr otáčení. Od rychlosti jízdy 60 km/h se mírně natáčejí ve stejném směru jako přední kola, čímž podporují stabilitu ve vyšších rychlostech a při rychlých změnách směru jízdy.

Podvozkový paket advanced zahrnuje další mimořádně efektivní prvek – elektromechanickou aktivní stabilizaci náklonu (EAWS). Jede-li vůz přímým směrem, zajišťuje systém, jehož elektromotory působí na příčné zkrutné stabilizátory, vysokou úroveň komfortu odpružení. V rychle projížděných zatáčkách zmenšuje EAWS boční náklon karoserie. Součástí výše uvedeného paketu je kromě toho také sportovní diferenciál, který při rychlém průjezdu zatáčkami rozděluje v případě potřeby točivý moment variabilně mezi zadní kola. Jízdní vlastnosti vozidla jsou díky tomu ještě agilnější a preciznější.

Centrální řídicí jednotkou je elektronická podvozková platforma EFP (Elektronische Fahrwerkplattform), která vzájemně propojuje většinu elektronicky řízených podvozkových systémů. Přínosem této úzké spolupráce pro řidiče je maximální preciznost ovládání. Systém Audi drive select poskytuje řidiči sedm jízdních režimů – comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad a individual.

Test Audi SQ8 TDI quattro (2019)

Audi SQ7 jezdí sériově na 20“ kolech, na přání se dodávají kola s průměrem ráfku až 22 palců. U modelu SQ8 jsou standardem 21“ kola, která lze na přání nahradit koly s průměrem ráfku 22 či dokonce 23 palců. Brzdové kotouče na přední nápravě mají u obou modelů průměr 400 milimetrů a jejich černé brzdové třmeny zdobí loga S. Alternativně montuje Audi vpředu a vzadu keramické brzdové kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny, které jsou mimořádně výkonné a odolné. Třmeny jsou v tomto případě lakovány antracitově šedou barvou. Technickou výbavu obou modelů završují novinky v oblastech informačních a zábavních systémů, konektivity a asistenčních systémů. Díky nim je jízda nebo parkování ještě jednodušší, příjemnější akomfortnější. Zákazníci v České republice dostávají oba modely s prodlouženou zárukou na 4 roky / 120 000 kilometrů.

Uvedení na trh na podzim

Modely Audi SQ7 a Audi SQ8 s motorem 4.0 TFSI budou uvedeny na český trh v průběhu podzimu. České ceny ještě nebyly stanoveny a budou oznámeny se zahájením předprodeje.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru