Audi chystá facelift pro S3. Ten upraví nejen design, ale i techniku a to poměrně značně. Kromě zvýšení výkonu bude přepracovaný i pohon všech kol, přičemž na zadní nápravu se dostane i Torque Splitter s nimž poprvé přišla Audi RS 3.
Německá automobilka odhalila první detaily o chystané modernizaci Audi S3, přičemž tvrdí, že je „ostřejší než kdy jindy“. Aktuálně auto prochází dynamickým testováním, kdy najíždí potřebné kilometry. Ačkoliv nám jej automobilka ukázala, jde o prototypy s maskovací kamufláží. Konečný design tedy neznáme. I tak se ovšem zdá, že nic zásadního se z pohled vzhledu nechystá.
Dostane Torque Splitter
Z pohledu techniky ovšem poměrně zásadní změny budou. S3 by se měla přiblížit ostřejší RS 3, protože na zadní nápravu dostane stejný „diferenciál“, který u Audi označují jako Torque Splitter. Ostatně, využívá ho nejen Audi RS 3, ale také pětiválcový CUPRA Formentor VZ5 anebo i čtyřválcový Volkswagen Golf R. Zástavba do čtyřválcové Audi S3 tak byla otázkou času…
Jde o podobný systém, jako je samosvorný diferenciál, ale nejde o klasický samosvorný diferenciál, nýbrž o systém dalších spojek. Popisovali jsme jej detailněji v rámci prvního seznámení s aktuální generaci Audi RS 3. Článek si můžete přečíst zde.
Vyšší výkon a lepší ovladatelnost
Stejně jako u modernizovaného Golfu R, tak i u Audi S3 přijde víc výkonu. Pod kapotou bude sice stále původní dvoulitr TSI, ale jeho výkon bude zvýšen na 333 koní a točivý moment na 420 Nm. Je tu totiž například nové turbodmychadlo se systémem ALS, který jej udržuje stále roztočené, a upravené nastavení škrticí klapky s rychlejšími reakcemi. Díky tomu a standardnímu pohonu všech kol je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou 4,7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Upraveno byl také naladění 7° automatické převodovky S tronic. Přeřazení má teď proběhnout o polovinu rychleji a v režimu D se má nyní více přizpůsobovat aktuálnímu jízdnímu stylu řidiče.
V Audi také zapracovali na rychlosti auta v zatáčkách. Přední náprava totiž dostane nová ložiska a větší negativní odklon kol. Stejně tak bylo upraveno progresivní řízení. Lepší jsou brzdy. Na rozdíl od RS 3 tu nemohou být karbon-keramické kotouče, ale ty ocelové jsou větší. Vpředu mají nyní průměr 357 mm x 34 mm a jsou tu dvoupístkové třmeny. To vše se ukrývá pod 19″ koly s na míru vyvinutými pneumatikami Falken s rozměrem 235/35 R19.
U zákazníků ještě letos
Kdy bude facelift oficiálně představen, Audi zatím neprozradilo, mělo by to být ovšem ještě letos na jaře. K prvním zákazníkům by se mělo dostat ještě do konce letošního roku.