Řadu měsíců lákal Aston Martin na své první SUV. Už od prvopočátku prozradil, že se bude jmenovat DBX. Věděli jsme také, co bude pod kapotou, jaký bude interiér nebo jak bude auto znít. I přes záplavu informací ale DBX rozhodně má co ukázat.
DBX přijíždí se zbrusu novou hliníkovou platformou, která byla vyvinuta výhradně jen pro tento model. Žádné sdílení, DBX je opravdu unikát. Automobilka se s jeho hmotností dostala na 2245 kilogramů, což rozhodně není málo. Bude to takový tank, ale jak už víme z nedávného srovnávacího testu velkých SUV Volkswagen Touareg a BMW X5, hmotnost a rozměry nemusí automaticky znamenat neohrabanost. Ostatně, hmotnost DBX je až o 400 kilogramů lehčí než u přímé konkurence.
Délka auta je 5039 mm, šířka 1998 mm a výška 1680 mm. Rozvor náprav je 3060 mm. Aston Martin vsadil na nastavitelný podvozek, který má standardně světlou výšku 190 mm. Zajímavostí je, že nejde o žádného městského pozéra. Prý zvládne brodění ve vodě až do hloubky 500 mm.
V první fázi našel pod kapotou své místo osmiválec od Mercedes-AMG o objemu rovných čtyř litrů. Jeho výkon je 550 koní a točivý moment vrcholí mamutími 700 Nm. Dostupný je v opravdu širokém spektru otáček – od 2000 do 5000 otáček za minutu. I přes vyšší hmotnost zvládne zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,5 sekundy, přičemž omezovač zasáhne při dosažení rychlosti 291 km/h.
Některé trhy Aston Martin DBX už nabízejí, Česká republika mezi nimi ovšem zatím není. V Německu novinka vyjde v základu na 193 500 eur (4 934 250 Kč), ve Velké Británii na 158 000 liber (4 708 400 Kč) a v Americe na 189 900 dolarů (4 347 000 Kč).