Motory jsou soubor mechanických součástek, které řídí řídící jednotky. Jenže mechanika nemusí vydržet vše anebo mohou mít motory nějaké slabší stránky už od vývoje nebo výroby. A pak se může stát, že začnou tzv. žrát olej. A které motory spotřebovávají nejvíce oleje? Na to se podívala spotřebitelská organizace Consumer Reports.
Vysoká spotřeba oleje – ačkoliv některé automobilky mají třeba i 1 litr na 1000 km – zpravidla znamená problém. Některé pohonné jednotky k tomu, aby spotřebovávaly nadměrné množství oleje, větší předpoklady než jiné.
V dnešní době, kdy se automobilky snaží co nejvíce snížit ztráty a tření, dávají se do motorů oleje opravdu hodně tekuté a i pístní kroužky se ztenčují. Není se tak vlastně ani čemu divit, že dnešní motory mohou olej spotřebovávat.
Teče vám něco z auta? Poradíme, jak zjistit, co by to mohlo být
Mohlo by se zdát, že když motor spotřebovává olej a výrobce tvrdím, že je to v normě, je to v pořádku. Ale není tomu tak. Pokud motor spaluje kromě benzinu i olej, mohou se v něm usazovat karbonové nečistoty, které tření naopak výrazně zvyšují a (nejen) vnitřek motoru, ale třeba i ojniční ložiska ničí.
Organizace Consumer Reports se vyptávala v Americe majitelů aut, vyrobených mezi lety 2010 až 2019. Výsledek sice nepřináší konkrétní údaje o výši spotřeby oleje, ale ukazuje procentuální podíl motorů, které na mizení oleje podle majitelů a řidičů trpí nejvíce. Zahrnuje odpovědi jen těch majitelů, u nichž je potřeba mezi předepsanými výměnami olejové náplně dolít minimálně 1 litr.
Trpí na to hlavně motory 2,0 TSI v Audi, ale prakticky stejné motory najdeme i pod kapotou modelů Volkswagen, Škoda a SEAT. V tabulce ale nechybí ani japonská auta.
2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |
Audi 2,0 TFSI | 44 % | 26 % | 31 % | 17 % | 10 % | 7 % | 3 % | 1 % | 2 % | 0 % |
Audi 3,0 TFSI V6 | – | 48 % | 37 % | 24 % | 13 % | 8 % | 4 % | 13 % | 13 % | 2 % |
BMW 4,4 V8 turbo | – | – | 52 % | 39 % | 46 % | 25 % | 24 % | 28 % | 16 % | 8 % |
MINI 1,6 turbo | 26 % | 14 % | 11 % | 13 % | – | 4 % | – | – | – | – |
Subaru 2,0 Boxer | – | – | 28 % | 17 % | 5 % | 2 % | 2 % | 1 % | 0 % | 0 % |
Subaru 2,5 Boxer | 8 % | 11 % | 9 % | 25 % | 18 % | 8 % | 2 % | 1 % | 1 % | 0 % |
Subaru 3,6 Boxer | 24 % | 23 % | 27 % | 20 % | 11 % | 5 % | 3 % | 2 % | 2 % | 0 % |
Volkswagen 1,4 TSI | – | – | – | – | – | – | 7 % | 3 % | – | 4 % |
Volvo 3,2 l | 9 % | 31 % | 13 % | 1 % | 3 % | – | – | – | – | – |
Mam Bmw
E39 525 TDS r.v.97 najeto 510000 výměna po 10- 12000km při 10000 km dolevam 0.8l a při 12000 se vypouští
Mam octavia 1.6/ 55kw benzin, najeto 220 000 km a dolevam asi 3deci na 1000km ale obyc. oleje 10w40 vzdy nejaky koupim neresim to jen tu viskozitu dodrzuji a porad v poho slape proste nezmar !!!
Mám Octavii 1,6i 75 kW z roku 2005 ve které je plyn LPG.Spotřeba oleje dosahovala v průměru 1,5 l na 1000 km.Musel jsem kontrolovat úbytek oleje každý týden, kde jsem doléval 0,5l oleje.Po opravě motoru klesla spotřeba na 0,3 l.
Zdravim,co jste musel vse udelat?Diky za odpoved,Kral.
Máme Focus II, starý 14 let, mezi výměnami po cca 13000km doléváme sotva deci a to už má najeto 185tis. takže je v poho. Navíc vývojem cen na trhu mi to auto za posledních 6 let nekleslo na ceně. Skoro si říkám, že si ho asi schovám do garáže a za 15 let dobře speněžím. :-)
Já bych řekl, že poslední kvalitní motory se dělaly v obobí 2000-2010. Od té doby všechny motory všech výrobců doplácí na uspěchaný vývoj pod tlakem EU.
Mám wv , na je to 220 tisíc a žádný olej nedolevam, jediný co jsem měl problém, takreytruktor, ale olej nikdy
já mam sdi fabii a na deset tisíc km jsem dolil 200mililitru.
U VW, Škody a spol. je to známá věc. VW motory dělat neumí, to jen lživá typicky Německá propaganda o Německé kvalitě.
Stačí se podívat na svolávačky a nestačíte žasnout. Zrovna Subaru také není kdoví co. To si koupí jen blazem.
to je zase blábol